גרושתו של ג'ף בזוס התחייבה לתרום לצדקה לפחות את מחצית הונה

מקנזי בזוס חתמה על "התחייבות הנתינה" במסגרת המיזם שמעודד את האנשים העשירים ביותר בעולם לתרום יותר ממחצית הונם למטרות פילנתרופיות ולמטרות צדקה במהלך חייהם או בצוואתם • "יש לי כמות לא פרופורציונלית של כסף לשיתוף"

ג'ף ומקנזי בזוס / צילום: רויטרס
ג'ף ומקנזי בזוס / צילום: רויטרס

מקנזי בזוס, אחת הנשים העשירות ביותר בעולם, התחייבה לתרום לצדקה את מחצית הונה לפחות, בעקבות גירושיה ממייסד אמזון, ג'ף בזוס.

מקנזי חתמה על "התחייבות הנתינה" (Giving Pledge), במסגרת המיזם שמעודד את האנשים העשירים ביותר בעולם לתרום יותר ממחצית הונם למטרות פילנתרופיות ולמטרות צדקה במהלך חייהם או בצוואתם - כך הודיע מיזם הצדקה אתמול (ג').

"יש לי כמות לא פרופורציונלית של כסף לשיתוף", אמרה מקנזי במכתב פומבי מתאריך 25 במאי, שהתפרסם אתמול.

"אין לי ספק שנוצר ערך עצום כשאנשים פועלים במהירות מכוח הדחף לתת", אמרה מקנזי. "לאף דחף אין השלכות חיוביות יותר מאשר לתשוקה להועיל לאחרים".

בינואר הודיעו מקנזי וג'ף בזוס שהם עומדים לשים קץ לנישואיהם בני 25 השנים. באפריל הגיעו השניים להסדר גירושים, שבמסגרתו תקטן החזקתו של ג'ף בזוס באמזון, אך הוא ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה ולהחזיק בשליטה על מניותיה של מקנזי באמצעות מניות ההצבעה שברשותו. ג'ף בזוס יחזיק ב-75% מהמניות שבהן החזיק יחד עם מקנזי.

כעת ניצבת מקנזי במקום ה-22 ברשימת האנשים העשירים ביותר בעולם, והונה הנקי נאמד ב-36.6 מיליארד דולר, על-פי מדד המיליארדרים של בלומברג. בעלה לשעבר, ג'ף בזוס, הוא האדם העשיר ביותר בעולם עם הון נקי בסך כ-114 מיליארד דולר, על-פי מדד בלומברג.

מקנזי נמנית עם 19 חותמים חדשים על "התחייבות הנתינה", שהצטרפו למיזם מהשנה שעברה. בין המצטרפים האחרים בריאן אקטון, מייסד משותף של וואטסאפ, ואשתו טגאן אקטון; פול צ'יארה ואשתו ג'ניפר צ'יארה; ומנכ"ל בורסת המטבעות הקריפטוגרפיים Coinbase, בריאן ארמסטרונג.

מיזם "התחייבות הנתינה" הוקם ב-2010 בידי ביל ומלינדה גייטס יחד עם וורן באפט. ארגון פילנתרופי בינלאומי זה זכה לתמיכתם של 204 יחידים ומשפחות בגילאי 33-95 מ-23 מדינות.

רבים מהחותמים החדשים על "התחייבות הנתינה" באים ממגוון של תחומים, כולל פיננסים, טכנולוגיה, שירותי בריאות ופיתוח נדל"ן, וגם קודם לכן תרמו למטרות כגון איכות הסביבה, חינוך, סיוע לעניים, מחקר רפואי, שירותי בריאות, פיתוח כלכלי וצדק חברתי.

"נדיבותה של קבוצה זו משקפת את ההשראה שאנו שואבים ממיליוני האנשים שעובדים בשקט וביעילות כדי ליצור עולם טוב יותר עבור אחרים, לעתים קרובות תוך הקרבה אישית", אמר באפט.