מה יודעים המשקיעים הסינים על ערן זהבי ועל שופר שנשבר?

וגם: עידן מועלם מונה למנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות • הרשת החברתית

יאו שאומינג ואדי קוקירמן / צילום: GoforIsrael
יאו שאומינג ואדי קוקירמן / צילום: GoforIsrael

בעיר ג'ינאן שבמחוז שאנדונג בסין נערך אתמול כנס ההשקעות הבינלאומי GoforIsrael ה-22 במספר. באורחים שהגיעו לכנס היו נציגים שונים של חברות סטארט-אפ ישראליות בתחומי ה-IT, מדעי החיים, טכנולוגיות מים, קלינטק, אגריטק, אנרגיה, ועוד. לכבוד המאורע נתלו ברחובות העיר דגלי ישראל וסין. 

את הכנס אירח ופתח אדי קוקירמן, יו"ר בית ההשקעות קוקירמן ושותף מנהל בקרן קטליסט. על מנת לשבור את הקרח ולהציג זווית נוספת לקשר המיוחד שבין המדינות, הזכיר קוקירמן, כי במשחק שנערך יום קודם בין גואנגז'ואו, בה משחק ערן זהבי, לג'ינאן, הבקיע זהבי הישראלי רק גול אחד מה שאפשר לקבוצת הכדורגל של ג'ינאן לנצח. 

ערן זהבי / צילום: תמר מצפי
 ערן זהבי / צילום: תמר מצפי

קוקירמן העניק בהמשך פרס - שופר מוזהב - ליאו שאומינג, יו"ר Shandong Guohui, זרוע ההשקעות של מחוז שנדונג, כאות הערכה על תרומתו לקשרים שבין המחוז להייטק הישראלי. אלא שאז, כששאומינג הניף את השופר שזה עתה קיבל, נפל הפסל העדין והתנפץ. מי שחילץ את הנוכחים מהמבוכה היה יאיר שמיר, שותף מנהל בקרן קטליסט, שבתושייתו הבהיר שבמסורת היהודית כשמשהו נשבר נהוג לומר מזל טוב. לטענתו, הדבר רק מעיד על ראשיתו של עתיד מבטיח. שאומינג, שמע את הדברים וציין כי כך הדבר גם במסורת הסינית.

איחלו מזל טוב: חנן כרמלי, מייסד ושותף מנהל באקסלרטור הספנות The Dock; עדי בראונשטיין, מנכ"לית GoforIsrael; מיכל דביר, מייסדת ומנכ"לית שותפה בקרן רימונים, המתמקדת בפודטק ואגריטק; ד"ר אירית יניב, שותפה כללית בקרן אקסלמד; חגי רביד, מנכ"ל בית ההשקעות קוקירמן, ואחרים.

עידן מועלם מונה למנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות

שנתיים אחרי שכיהן כמ"מ מקום מנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות (חמ"ת), אושר מינויו של עידן מועלם לתפקיד המנכ"ל על-ידי ועדת המינויים.

מועלם, בן ה-35, שובר שיא: ככל הידוע הוא המנכ"ל הצעיר ביותר שמונה לעמוד בראש בחברה ממשלתית בישראל אי פעם. לפני שנתיים הוא החליף כאמור את שי ויינר שסיים את תפקידו לאחר מחלוקות מול משרד התיירות.

עידן מועלם / צילום: שי אוסקר
 עידן מועלם / צילום: שי אוסקר

מועלם התחיל לעבוד בחמ"ת ב-2013 בתפקיד מזכיר החברה. בסוף אותה שנה מונה לסמנכ"ל מנהל, משפט ופיתוח עסקי. לפני כשנה פורסם ב"גלובס" כי עלה חשש שמועלם שמונה לתפקיד מ"מ המנכ"ל לא עמד בחלק מתנאי הסף במכרז. פרופ' אסף מידני, יו"ר דירקטוריון החברה הממשלתית לתיירות, מסר בשעתו כי "הטענות נבדקו באופן מעמיק ויסודי ונדחו לחלוטין וכי "הבדיקה מצאה כי מועלם הוא המועמד הראוי והמתאים ביותר לחברה ולדירקטוריון אמון מלא בו". לאור המינוי כעת מסר פרופ' מידני כי "עידן הוא צעיר מוכשר מאד, כבר בתקופת כהונתו כמנכ"ל בפועל התברר שהוא האיש הנכון במקום הנכון".

החברה הממשלתית לתיירות היא זרוע מבצעת כלל-ממשלתית הכפופה למשרד התיירות, והיא עוסקת ביישום מדיניות פיתוח התשתיות בתחום התיירות דרך יזום, תכנון ופיתוח של תשתיות ציבוריות.