ערב ההחלטה על הליכה לבחירות: כמה רייטינג רשמו החדשות?

אולי בגלל שלא רבים האמינו שישראל באמת הולכת לבחירות, המהדורות שסיקרו אמש את ההכנות לפיזור הכנסת לא הניבו רייטינג גבוה באופן יוצא דופן • עם זאת, ככל שהלכה והתפתחה הדרמה, והתברר שהפעם יש סיכוי שמדובר אזעקת אמת, יותר צופים נשארו צמודים למסך מאשר ביום רגיל

אולי בגלל שלא רבים האמינו שישראל באמת הולכת לבחירות, ואולי ההתפתלויות הפוליטיות לא באמת מפתיעות את הישראלים, אבל המהדורות שסיקרו אמש (ד') את ההכנות לקראת פיזור הכנסת לא הניבו רייטינג גבוה באופן יוצא דופן: מהדורת חדשות 12 רשמה רייטינג של 17.6%, ואילו המהדורה של חדשות 13 רשמה רייטינג של 6.5%. המהדורה של "כאן 11" הניבה 4.9%.

אך ככל שהלכה והתפתחה הדרמה, והתברר שהפעם יש סיכוי שמדובר אזעקת אמת, יותר צופים נשארו צמודים למסך מאשר ביום רגיל: המשדר המיוחד (והמושקע) של קשת הניב רייטינג של 15%, והמשדר המיוחד של רשת הניב את אותו הרייטינג שרשמה מהדורת החדשות המרכזית: 6.5%. מדובר בנתונים שביחס לשעת הלילה בה שודרו המשדרים, הם לחלוטין יוצאי דופן כשמדובר בערב רגיל ולא בתוכנית גמר מתמשכת.

ברגע ההצבעה על פיזור הכנסת רשמה המהדורה של קשת כמעט את אותם נתונים שרשמה המדורה המרכזית שלה: 17.3%. לעומת זאת, הצפייה במהדורת החדשות של רשת 13 נותרה יציבה גם ברגע השיא: 6.3%. ב"כאן 11" נרשם באותו זמן רייטינג של 2.2%.

חברות החדשות, שאך זה עתה יצאו מתקופה אינטנסיבית ועתירת השקעות, מוצאות עצמן שוב בדיוק באותה נקודה, ואי-אפשר להקל ראש במחיר שייאלצו לשלם על כך - ולא רק במישור הכספי.

סיקור בחירות, ובוודאי משדרי הבחירות עצמם, מביא השקעות גדולות בשואו סביבו - נזכיר כי במשדר הבחירות האחרון השקיע רשת כ-2.8 מיליון שקל באולפן הבחירות שלה. אלה השקעות שנועדות בעיקר לצורך חיזוק תדמיתן של החברות, כשאין סיכוי אמיתי להחזיר השקעה זו באופן מיידי באמצעות פרסומות, שכן המפרסמים נוטים להניח שבתקופות כאלה תשומת-הלב הפרסומית פחות נוטה לעניינים אחרים.

עם זאת, נזכיר כי במערכות הבחירות האחרונות מפרסמים רבים ניצלו את העובדה שמדובר ביום שבתון, כדי לייצר מבצעים ייעודיים שיביאו את הקהל לקופות דווקא ביום הזה.