בנט והימין החדש יצאו לדרך: האם שקד תצטרף?

שר החינוך היוצא נשא הערב הצהרה מחוץ לביתו ברעננה והודיע כי ירוץ לבחירות ה-22 שיתקיימו בסתיו • בנט לא הזכיר את שמה של איילת שקד, אך ככל הידוע שקד לא תיכנס לליכוד ותחבור אליו שוב בימין החדש • לפי הערכות, שקד היא זו שתעמוד כעת בראש המפלגה, מתוך הערכה כי היא תמשוך יותר קולות

נפתלי בנט / צילום: אוסף התצלומים הלאומי
נפתלי בנט / צילום: אוסף התצלומים הלאומי

נפתלי בנט שפוטר הבוקר (א') על ידי ראש הממשלה נתניהו מתפקיד שר החינוך, הודיע הערב כי ינצל את ההזדמנות החדשה וירוץ שוב בימין החדש שיהיה לדבריו "ימין ממלכתי שיפעל לאיחוד כל חלקי העם". בהצהרה שמסר לפני כינוס של פעילי המפלגה אמר בנט כי המפלגה תמשיך לעמוד על עקרונותיה ועמדותיה אך מנגד לא תחפש סיבות לריב עם השמאל. "תהיה זו מפלגה שתאחד בין דתיים חילוניים ומסורתיים" אמר בנט. בנט לא הזכיר את שמה של איילת שקד, אך ככל הידוע שקד לא תיכנס לליכוד ותחבור אליו שוב בימין החדש. לפי הערכות שקד היא זו שתעמוד כעת בראש המפלגה, מתוך הערכה כי היא תמשוך יותר קולות. בנט הודה על האפשרות לשמש שר חינוך במדינת ישראל והודיע כי יקיים חפיפה מסודרת עם מחליפו כדי למנוע זעזועים לקראת שנת הלימודים שתיפתח בעוד שלושה חודשים.

הימין החדש כבר פתח במגעים הן עם זהות של משה פייגלין והן עם איחוד מפלגות הימין כדי לבדוק אפשרות של ריצה משותפת. פייגלין אמר כי השיחות עם בנט היו מעודדות וחיוביות. באיחוד מפלגות הימין פחות נלהבים, הן בשל האופן שבה עזבו בנט ושקד את המפלגה והגרעונות שהותירו אחריהם, והן בשל המאבק הצפוי על מנהיגות הימין הדתי.