הכדור בידי משרד הבריאות: קנביט הגישה את כל המסמכים הדרושים לאישור GAP לחוות הקנאביס

כעת ממתינה החברה לאישור היק"ר, יחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות • לאחר האישור, קנביט תגדל קנאביס באופן עצמאי, והיא עשויה גם לגדל שתילים עבור אחת החברות הגדולות בשוק

קנאביס / צילום: רויטרס Nir Elias
קנאביס / צילום: רויטרס Nir Elias

חברת קנביט , שעברה בשבוע שעבר לשליטה של קבוצת המשקיעים בראשות ברק רוזן, בעל השליטה בחברת ישראל קנדה , הודיעה היום (ב') כי קיבלה מחברת התקינה שהיא מעסיקה אישור כי החווה שלה עומדת בתקני GAP לגידול קנאביס.

כעת קנביט תגיש מסמכים אלה ליק"ר, יחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות, ותמתין לקבל האישור. קנביט היא הראשונה מבין החברות הבורסאיות החדשות בתחום הקנאביס, שמגישה את כל המסמכים לאישור. ככל הנראה, יש עוד שתי חברות חדשות בשוק הישראלי שנמצאות בשלב דומה.

אם וכאשר תאושר הבקשה, קנביט תוכל להתחיל לשתול קנאביס, בשני מסלולים. במסלול העצמאי, היא תשתול 180 שתילים שייבדקו ויושמדו במסגרת הבדיקה, ורק אחרי כן תוכל החברה לצאת לשוק עם המחזור השני של השתילים האלה. מחזור גידול קנאביס אורך כארבעה חודשים, משמע שלכל המוקדם יגיעו השתילים העצמאיים לשוק במחצית הראשונה של 2020. את השתילים היא צפויה לקבל במסגרת הסכם שחתמה עם חברת פארמוקאן (אחת משמונה החלוצות של תחום הקנאביס, שכבר מגדלת את המוצרים מזה כעשור).

במסלול השני, קנביט תקצה שטח בחווה שלה לגדל שתילים נוספים עבור חברה אחרת שכבר מוכרת קנאביס, ושידוע שהמוצרים שלה עצמם עומדים בכל התקנים, אך חסר לה כושר יצור בחווה מאושרת GAP. לקנביט הסכם עם "תיקון עולם", אבל לא בטוח שבסופו של דבר זהו ההסכם שימומש. ייתכן כי קנביט תבחר, בסופו של דבר, לגדל את השתילים עבור חברה אחרת. מוצרים אלה לא יצטרכו לעבור את תהליך הגידול וההשמדה של 180 שתילים - כלומר, ייתכן כי הקנאביס ממסלול זה יגיע לשוק כבר לקראת סוף השנה.

כיום ישנו מחסור בתפרחת קנאביס בשוק הישראלי, ולכן יש סיכוי טוב שהיק"ר אכן יאשר את גידול המוצרים על ידי קנביט עבור חברה פעילה. יש לציין כי תקנות יצוא הקנאביס אמורות להיכנס לתוקף לקראת סוף השנה, אבל מחסור בשוק המקומי עלול להוריד מהמוטיבציה של משרד הבריאות למהר לאשר את המהלך, וזאת כדי לא ליצור מחסור חמור יותר בשוק המקומי.