אלרון מגייסת 12 מיליון דולר, בעיקר מבעלת השליטה דסק"ש, והמניה נופלת

בשנה האחרונה קרסה מנייתה של חברת ההשקעות בחברות סטארט-אפ ב-64%, בשל היעדר אקזיטים ואכזבת המשקיעים מההתפתחויות בחברות הדגל שלה

אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר
אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר

מניית חברת אלרון  נסחרה היום (ג') בבורסה בירידה של כ-5% למחיר של 5.72 שקלים, לאחר שהחברה הודיעה כי היא בוחנת גיוס הון ונערכת לביצוע מכרז למשקיעים מסווגים. הגיוס, שיבוצע באמצעות הנפקה לציבור של מניות רגילות, נועד לחזק את בסיס המזומנים של אלרון ואמור לשמש את החברה להשקעות נוספות.

אלרון עוסקת בהשקעות בחברות טכנולוגיה, ו-59.5% ממניותיה מוחזקת בידי בעלת השליטה, קבוצת דיסקונט השקעות (דסק"ש) שבשליטת אדוארדו אלשטיין. היום קיימה החברה את שלב המכרז למשקיעים מסווגים (המכרז המוסדי), כאשר המטרה היא להשלים גיוס בהיקף כולל של 12 מיליון דולר (כ-44 מיליון שקל).

לדברי אלרון, בעלת השליטה דסק"ש הודיעה לה כי בכוונתה להשתתף בהנפקה באופן שיאפשר לה, לכל הפחות, לשמור על שיעור החזקותיה בחברה. בנוסף, קיבלה אלרון הודעה מכל אחד מחמשת נושאי המשרה בה שאינם דירקטורים על כוונתו של כל אחד מהם להשתתף במכרז לציבור.

תגייס מהציבור רק כ-17 מיליון שקל 

מהודעות נושאי המשרה האמורות עולה כי הם צפויים להזמין מניות בהיקף כספי כולל של כ-1 מיליון שקל. כך, שאלרון מבקשת למעשה לגייס מהציבור סכום נמוך יחסית של כ-17 מיליון שקל. את ההנפקה הובילה אפסילון חיתום והנפקות שגם היא בשליטת דסק"ש.

אלרון עוסקת בהשקעות בחברות סטארט-אפ מתחומי המכשור הרפואי, הגנת סייבר, טכנולוגיית מידע ותוכנה לארגונים. החברה פועלת הן בהשקעות ישירות והן באמצעות החברה הבת אר.די.סי (50.1%), בה שותפה אלרון עם החברה הממשלתית רפאל.

נכון לסוף מרץ השנה החזיקה אלרון במזומנים בשווי של 18.8 מיליון דולר, בעוד שבידי אר.די.סי נותרו מזומנים בשווי של 29.4 מיליון דולר, לאחר שביצעה במהלך הרבעון הראשון שתי השקעות בהיקף כולל של 7.5 מיליון דולר. בשנה האחרונה קרסה מניית אלרון ב-64%, בשל היעדר אקזיטים של חברות בנות, ועקב אכזבת המשקיעים מההתפתחויות אצל שתיים מחברות הדגל של אלרון - בריינסגייט ופוקרד.

פוקרד, שמפתחת מערכות לאבחון אוטומטי ומהיר של מחלות זיהומיות באמצעות טכנולוגיה אופטית, נאלצה לדחות את הניסוי הקליני במערכת שפיתחה, עקב עיכובים בהשלמת הפיתוח. בריינסגייט דווקא השלימה את הניסוי הקליני במערכת שפיתחה לטיפול בשבץ מוחי חסימתי, אולם תוצאות הניסוי היו מעורבות. למרות זאת, בכוונת החברה להגיש השנה את המערכת לאישור הרגולטור בארה"ב (FDA) ולקבל אישור שיווק באירופה (CE).