או.פי.סי אנרגיה מתחמשת במזומנים: מגייסת כ-120 מיליון שקל בהנפקה למוסדיים בהשתתפות מגדל

לאחר ההקצאה תישאר קנון של עידן עופר עם החזקה של כ-73% מהון החברה • או.פי.סי מנהלת בימים אלה מו"מ מתקדם לרכישת חלקה של ורידיס בחברות או.פי.סי אנרגיה רותם ו-AGS רותם

עידן עופר, בעל השליטה בכיל / צילום: איל יצהר
עידן עופר, בעל השליטה בכיל / צילום: איל יצהר

חברת או.פי.סי אנרגיה (OPC), הנמצאת בשליטת קנון  של עידן עופר, מגייסת 120 מיליון שקל בהנפקת מניות פרטית לשלושה גופים מוסדיים. החברה, שנסחרת בבורסה בשווי של כ-3.2 מיליארד שקל, דיווחה אתמול כי היא מקצה כ-3.8% מההון (לאחר ההקצאה) לחברת הביטוח מגדל ולשני גופים נוספים לפי מחיר של 23.17 שקל למניה, הנחה של כ-5% על מחיר המניה אתמול, ובדומה למחיר המניה שלשום עם סגירת המסחר בבורסה. 

מגדל תשקיע כ-46 מיליון שקל תמורת כ-1.4% ממניות החברה ותגיע לאחר ההקצאה להחזקה של כ-9% בחברה, גוף נוסף ישקיע כ-50 מיליון שקל תמורת כ-1.6% מההון, והגוף השלישי ירכוש עוד כ-0.8% ב-24 מיליון שקל. לאחר ההקצאה תישאר קנון עם החזקה של כ-73% מהון החברה. ב-OPC מציינים כי "התמורה צפויה לשמש את החברה לפעילותה העסקית של החברה, על פי החלטות דירקטוריון החברה כפי שתהיינה מעת לעת".

OPC מנהלת בימים אלה מו"מ מתקדם לרכישת חלקה של ורידיס (Veridis), המחזיקה כ-20% בחברות או.פי.סי אנרגיה רותם, המפעילה תחנת כוח במישור רותם, וב-AGS רותם. OPC מחזיקה ביתרת המניות של שתי החברות והיא צפויה לרכוש מוורידיס את החזקותיה תמורת כ-480 מיליון שקל. AGS רותם נוקטת בפעולות ייזום שונות בתחומי פעילותה של OPC ובין היתר מקדמת החברה תוכנית להרחבת תחנת הכוח ברותם.

העסקה צפויה להתבצע בדרך של הקצאת מניות - כ-13% מההון של OPC - לידי ורידיס במחיר של 23.17 שקל למניה - בדיוק אותו מחיר לפיו בוצע הגיוס אתמול. בנוסף, כחלק מהעסקה המתגבשת צפויה ורידיס לרכוש עוד 7% מהון OPC לפי מחיר מניה שטרם סוכם, כך שהיא תגיע להחזקה של כ-20% מהחברה.

בונה תחנות כוח בקריית גת ובחדרה

במקביל, OPC מקדמת בימים אלה הקמה של תחנת כוח גדולה ליד צומת פלוגות (קריית גת), שצפויה לייצר עם הקמתה הספק של כ-396 מגהוואט (באמצעות חברת צומת אנרגיה בה היא מחזיקה 95%). החברה נערכת להקמת תחנת כוח גמישה, מבוססת על גז טבעי. הצורך בהקמת תחנות כוח גמישות מסוג זה עולה ככל שמערכת החשמל עוברת לייצור באנרגיות מתחדשות. על פי הערכות, תחנת הכוח צפויה לפעול במהלך שנת 2022. בנוסף, מקימה החברה בימים אלה בחדרה תחנת כוח נוספת בהספק של כ-148 מגהוואט.

OPC הונפקה בבורסה באוגוסט 2017 והייתה אחת ההנפקות המוצלחות של אותה שנה. מאז ההנפקה השלימה המניה עלייה של 104%. את הרבעון הראשון של 2019 סיימה החברה, המפעילה כיום תחנת כוח במישור רותם בהספק של כ-466 מגהוואט, עם גידול של 1% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-353 מיליון שקל. בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של כ-40 מיליון שקל, ירידה של 10% לעומת הרבעון המקביל.