אחרי שנה ללא איוש אפרים מלכין נבחר למשנה לממונה על השכר

במסגרת תפקידו יהיה מלכין אחראי על מערכת הבריאות, החברות הממשלתיות וירכז נושאי רוחב שונים באגף

אפרים מלכין / צילום: רפי קוץ
אפרים מלכין / צילום: רפי קוץ

אפרים מלכין ימונה למשנה לממונה על השכר והסכמי העבודה באוצר במקומו של יוסי כהן שפרש לפני שנה. במסגרת תפקידו יהיה מלכין אחראי על מערכת הבריאות, החברות הממשלתיות וירכז נושאי רוחב שונים באגף. מלכין, בעל תואר ראשון בכלכלה ופסיכולוגיה ותואר שני במדיניות ציבורית, שניהם מהאוניברסיטה העברית, החל את עבודתו במשרד האוצר בשנת 2009, כראש ענף חברות ממשלתיות. לאחר מכן קודם לתפקיד רכז חברות ממשלתיות ותאגידים סטטוטוריים. כסגן בכיר לממונה על השכר, תפקיד אליו מונה ב-2015, היה אחראי בנוסף על משרדי הממשלה.

מדוברות האוצר נמסר כי מלכין מילא תפקיד מרכזי בגיבוש ההסכמים הקיבוציים שליוו את הרפורמה בחברת החשמל, הסכמי הרפורמה בנמל חיפה, סגירת רשות השידור והקמת התאגיד, הסכמי ההפרטה בתע"ש, הסכמי ההבראה בתעשייה האווירית וכן הסכמים משמעותיים נוספים בשירות המדינה.

הממונה על השכר והסכמי עבודה, קובי בר-נתן אמר בעקבות המינוי כי "אפי נבחר לתפקיד בזכות יכולותיו המקצועיות שהוכחו בשלל רפורמות משמעותיות למגזר הציבורי ולמשק הישראלי. אני משוכנע שניסיונו הרב במגזר הציבורי והיכרותו העמוקה עם עולם יחסי העבודה יתמכו במימוש ייעודו של האגף בהגדלת הפריון במשק וייעול המגזר הציבורי".