יוצר "האח הגדול" תובע את פייסבוק על פרסום מודעות קריפטו מזויפות

מייסד אנדמול, המיליארדר ההולנדי ג'ון דה מול, הגיש תביעה באמסטרדם נגד ענקית המדיה החברתית • לטענתו, פייסבוק אפשרה פרסום מודעות שהשתמשו בשמו ובתמונתו כדי לפתות אנשים לרכוש ביטקוין ולקחת חלק בפלטפורמות קריפטו - וכך הצליחו להוציא במרמה סכום כולל של 1.7 מיליון אירו

המיליארדר ההולנדי ג'ון דה מול / צילום: לוסי ניקולסו, רויטרס
המיליארדר ההולנדי ג'ון דה מול / צילום: לוסי ניקולסו, רויטרס

המיליארדר ההולנדי ג'ון דה מול, מייסד חברת ההפקה אנדמול ויוצר הפורמטים הטלוויזיוניים "האח הגדול" ו"The Voice", תבע ביום רביעי האחרון את ענקית המדיה החברתית פייסבוק בבית המשפט המחוזי באמסטרדם - כך דווח ברויטרס. לטענתו, פייסבוק אפשרה פרסום מודעות ברשת שלה, שהשתמשו בשמו ובתמונתו, כדי לקדם עסק מזויף הקשור למטבעות דיגיטליים.

על-פי התביעה, המודעות המזויפות, שבינתיים כבר הוסרו מפייסבוק, פיתו את משתמשי הרשת החברתית לקנות ביטקוין ולקחת חלק בפלטפורמות קריפטו, תוך שהציגו את המיליארדר ההולנדי כמי שתומך באותן פלטפורמות או שותף להן. לטענת עורכי דינו של דה מול, מסע הפרסום הזה הצליח לשכנע אנשים במרמה להוציא סכום כולל של 1.7 מיליון אירו (כ-1.9 מיליון דולר).

דה מול דורש כי פייסבוק תפעל כדי לחסום באופן אוטומטי את כל המודעות שמציגות את תמונתו וקושרות אותו לאותן פלטפורמות קריפטו, אשר לטענתו פוגעות במוניטין שלו.

מנגד, עורכי הדין של פייסבוק טענו בבית המשפט כי החברה הסירה את המודעות בעקבות תלונתו של דה מול, וכי היא לא יכולה לפקח כל הזמן על כל המודעות המתפרסמות ברשת החברתית שלה. לדבריהם, נציגי פייסבוק נפגשו מוקדם יותר השבוע עם הרשות המפקחת על השווקים הפיננסיים בהולנד, AFM, כדי לנסות למצוא פתרון נגד הונאות כאלה.

השופטת באמסטרדם לא קבעה עדיין מועד לקבלת פסק דין בתביעתו של דה מול. היא אמרה בסוף השימוע שנערך ביום רביעי כי ייתכן שהצדדים יצליחו להגיע ביניהם להסכם פשרה.