"הכי חשוב זה הגנה מרעידות אדמה": שני בניינים בר"ג התאחדו לפרויקט תמ"א 38

הדיירים בשדרות ירושלים 92-94 ברמת-גן התארגנו לפרויקט משותף: "מעלית וממ"ד זה נחמד, אבל הכי חשוב זה ההגנה מפני רעידות אדמה"

סיפור בעלי הדירות:

"אנחנו שני בניינים מיושנים מחוברים בקיר משותף. בשנת 2011 התאגדנו כמה דיירים כדי למנף את עניין התמ"א, ובמרץ 2011 התחלנו להתקדם עם יזם מסוים שכבר בנה תוכניות והחליט שהפרויקט לא כדאי כלכלית.

"במהלך שנת 2012 הגענו לחברה לחיזוק מבנים. הלכנו לראות פרויקטים שביצעה החברה, היו פגישות עם הדיירים ואף דאגנו לשכור את שירותיו של מפקח, שיפקח מטעם הדיירים על הבנייה (ובתשלום נשא היזם).

"במהלך הדרך, כל הפגישות התנהלו בפתיחות ובשקיפות. לא היה דבר כזה שדייר אחד יקבל יותר מדייר אחר. ואם היה מצב שיש בעיה, היזם דאג שכל הדיירים יצאו נשכרים. לדוג' כשהראו לנו את התוכנית הראו שממ"ד של אחד גדול יותר מהשני, אבל כאיזון המרפסת של השני גדולה יותר וכו'.

"בסופו של דבר, תוספת הממ"ד, המרפסת וכמובן המעלית הם משמחים מאוד, אבל החיזוק לרעידות אדמה הוא הכי חשוב מבחינתי. כשתהיה רעידת אדמה הבניין יחזיק. אנשים שוכחים את זה בדרך, אבל זה באמת הדבר הכי חשוב".

התמורה ליזם:

לבניינים יתווספו 14 דירות חדשות, בהן 3 דירות גן ו-2 פנטהאוזים. המחירים נעים החל מ-19 אלף שקל למ"ר ועד 25 אלף שקל למ"ר, והיזם מכר כבר 10 דירות.

התמורה לבעלי הדירות:

ממ"ד, מרפסת שמש, מעלית לכל בניין, החלפת ויטרינות בכל החזיתות, דודי שמש. חניה עבור דיירי הדירות החדשות.

לו"ז:

היתר בנייה ניתן בסוף נובמבר 2017. בתחילת 2018 התחיל ביצוע הפרויקט. האכלוס צפוי בסוף 2019.

המצב הקודם: שני בניינים עם קיר משותף, בני 3 קומות מעל קומת עמודים ו-15 דירות. בשד' ירושלים 92 - 6 דיירים (2 בכל קומה); ובשד' ירושלים 94 - 9 דיירים (3 בכל קומה).

היזם: החברה לחיזוק מבנים בישראל בע"מ

אדריכל: תמיר חטיבה אדריכלים