מיסטר G | פיצ'ר

ישמח לבב אנוש: מסיבת יין בהר אודם ופסטיבל יין בוטיק ברמת הנדיב

פסטיבל "בשביל היין", שמובילה הרשות לפיתוח הגליל בשיתוף משרד התיירות, חוגג השנה עשור • פסטיבל יין הבוטיק "כרמים וטעמים", שמתקיים השנה בפעם הרביעית, חושף את מיטב אנשי התעשייה מאזור הכרמל

פסטיבל בשביל היין / צילום: אורלי גנוסר
פסטיבל בשביל היין / צילום: אורלי גנוסר

שני פסטיבלי יין משכרים מתקיימים בימים אלה ומשאירים רק כמה ימים להתאושש מהאחד לפני שצוללים לחביות של האחר. תיירות יין היא כבר בגדר מותג, ומטיילים ברחבי העולם מוכנים להרחיק נדוד כדי ליהנות מיקב מיוחד ויין טוב. גם בארץ מתפתח התחום מדי שנה, וחובבי יין משיקים כוסות, מצקצקים בלשון ומתמכרים לטעם.

בארץ פועלים כ-300 יקבים, כרבע מהם בצפון, והתעשייה מגלגלת כמיליארד שקלים בשנה. בד בבד מסתמנת עלייה במספר בתי הספר ללימוד ייננות וכורמות וכן במספרם של הצעירים שנכנסים לתחום.

פסטיבל "בשביל היין", שמובילה הרשות לפיתוח הגליל בשיתוף משרד התיירות, חוגג השנה עשור, וזו עדות לחדירה ההולכת ומעמיקה של היין לתרבות הישראלית. הפסטיבל שהתחיל כאירוע מקומי, הלך ותפס תאוצה, והשנה הוא מקיף כ-80 יקבים מהעמקים, מהגליל ומהגולן. הפסטיבל נפתח בסוף מאי והוא יימשך עד 21.6 בשלל אירועים.

אחת המגמות היא הרחבת הפעילויות והתאמתן לכל המשפחה, והתוצאה היא מגוון סיורים וטיולים מודרכים שנוגעים ליין, לכרמים ולאנשים שמחברים ביניהם. עוד יהיו ערבי טעימות יין, ירידים, מופעי מוזיקה, ארוחות שף ועוד. את האירועים תחתום מסיבת יין שתתקיים ב-20.6 ביקב הר אודם, שיארח טעימות של מבחר יקבים לצד דוכני אוכל, גבינות ומוצרים נוספים מתוצרת הגולן. לפרטים והרשמה: wine.galil.gov.il.

עוד זה מסתיים, ובראשית יולי יפרוץ בגני רמת הנדיב פסטיבל יין בוטיק אזורי בשם "כרמים וטעמים", שמתקיים השנה בפעם הרביעית. האירוע שעתיד להימשך יומיים חושף את מיטב אנשי התעשייה מאזור הכרמל וסביבתו הקרובה, ועושה מה שהברון רוטשילד, שקבור בגני הנדיב, התכוון כשייסד את תעשיית היין בארץ.

מלבד סיור מרגש בגנים היפים, יוכלו המבקרים ליהנות ממופעים, תערוכות אמנות וכמובן טעימות יין. גם כבודה של הקולינריה במקומה מונח, ויהיה היצע אזורי מרשים של גבינות, לחמים, שוקולד, מעדני בשר ועוד. ואגב, כיוון שהפסטיבל חרת על דגלו את נס הקיימות, לא יהיה בו שימוש בכלים חד פעמיים, אלא רק בכלים מתכלים הניתנים למיחזור. שאפו!

עוד פרטים: www.wine-ramathanadiv.co.il