מומנטום חיובי: מניית אלביט בנאסד"ק בשיא של כל הזמנים

רק בחודש האחרון המניה טיפסה ב-7.4%, בשנה החולפת, מדובר על עלייה של 19.2% • למעשה, המחיר הנוכחי של מניית אלביט בנאסד"ק, כ-149 דולר, הוא מחיר שיא של כל הזמנים במנייה

בצלאל מכליס, נשיא אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות
בצלאל מכליס, נשיא אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות

מניית אלביט מערכות  נמצאת במומנטום חיובי בתקופה האחרונה, ומתחילת 2019 היא רשמה תשואה חיובית של 31.7%, כאשר רק בחודש האחרון היא טיפסה ב-7.4%. בשנה החולפת, מדובר על עלייה של 19.2%. למעשה, המחיר הנוכחי של מניית אלביט בנאסד"ק , כ-149 דולר, הוא מחיר שיא של כל הזמנים במנייה, והוא משקף לחברה שווי שוק של 6.5 מיליארד דולר. אלביט נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של ת"א.

העליות במנייה בשבועות האחרונים הגיעו בין היתר על רקע דוחות הרבעון הראשון, שבו אלביט הציגה תוצאות טובות. ההכנסות ברבעון צמחו בכ-25%, בעיקר בזכות תרומת שתי החברות שנרכשו ברבעונים הקודמים - תעש ו-Universal - והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות (על בסיס Non-GAAP), הסתכם ב-65.8 מיליון דולר, עלייה של כ-19%. זאת גם בשל העובדה שאלביט, שהבטיחה שתעש תהיה רווחית ב-2019, השיגה את היעד כבר ברבעון הראשון של השנה.

לאחר הדוחות, בית ההשקעות אי.בי.אי פרסם עדכון בנוגע למניית אלביט ובו נכתב כי "הפעולות שביצעה אלביט בתחום הרכישות מספקות לחברה פוטנציאל לרוח גבית משמעותית להמשך". עם זאת, באי.בי.אי העריכו שהתמחור הנוכחי של מניית אלביט מגלם שיפור עתידי במרווחים, ומתעלם במידה מסוימת מהתוצאות הנוכחיות, ועד שתהליכי המיזוג עם תעש יושלמו קשה להעריך עד כמה השיפור יהיה דרמטי.