ברנמילר אנרג'י במגעים למכירת 80% ממתקן רותם 1 בכ-43 מיליון שקל

על רקע מצוקת מזומנים קשה שוקלת חברת ברנמילר אנרג'י למכור את מרבית החזקתה בחברה הבת המקימה את תחנת הכוח רותם 1 במישור רותם ליד דימונה • מאז ההנפקה בבורסה רשמה המניה ירידה של כ-80%, ושווי החברה בבורסה הצטמק לכ-53 מיליון שקל

אבי ברנמילר / צילום: איל יצהר
אבי ברנמילר / צילום: איל יצהר

ברנמילר  שבשליטת המייסד, היו"ר והמנכ"ל אבי ברנמילר, דיווחה אתמול (ד') כי היא מנהלת מגעים עם קרן השקעות שעשויים להוביל לחתימה על מזכר הבנות לא מחייב למכירת 80% ממניות רותם 1 בכ-43 מיליון שקל, כלומר לפי שווי של כ-54 מיליון שקל לחברה הבת. זאת, "בכפוף לעמידת המתקן בביצועים ובמודל הבסיס הפיננסי".

אם העסקה, הכפופה לתנאים מתלים שונים, תבשיל, תקבל ברנמילר מקדמה בגובה כ-5% מתמורה במועד החתימה על ההסכם המפורט, כנגד ערבות בנקאית אוטונומית שתעביר החברה. יתרת התמורה (95% מהסכום), תשולם בתוך 30 יום מהמועד בו תמציא החברה לקרן אישור על חיבור תחנת הכוח רותם 1 לרשת החשמל וקבלת חשבונית ראשונה מחברת החשמל. עוד הוסכם כי ההסכם המפורט יכלול מנגנון להבטחת תשואה לקרן.

עוד מעדכנים בברנמילר כי "הצדדים ישתפו פעולה לצורך עריכת בדיקת נאותות על-ידי הקונה לפרויקט ולחברת הבת, ולקידום המו"מ ביניהם לקראת חתימה על ההסכם המפורט, במטרה להביא למימושו במשך תקופה של 60 יום ממועד חתימת מזכר ההבנות, ככל שייחתם".

ברנמילר אנרג'י הוקמה לפני כ-6.5 שנים ועסקה בתחילת דרכה בפיתוח והקמה של שדות תרמו-סולאריים. המודל העסקי שלה התבסס על הקמה של שדות כאלה עבור יצרניות חשמל. לאחר כמה שנות פעילות החליטו בחברה להתמקד במערכת לאגירת אנרגיית חום - אחד הרכיבים שפותחו בחברה, ולמעשה הפך להיות, לטענתה, היתרון התחרותי שלה.

ההתקן של החברה מסוגל לקלוט אנרגיה ממגוון מקורות - כמו תחנות רוח, פאנלים סולאריים, רשת חשמל, מים ועוד - לאגור אותה ולספק חשמל באמצעות קיטור. התחרות בתחום מגיעה מפתרונות אחרים לאגירת אנרגיה, כמו אגירה שאובה או אגירה במלח מותך, לצד טכנולוגיות אחרות (כמו אגירה על בסיס בטון) הנמצאות בפיתוח.

החברה מקדמת בימים אלה את הקמתם של שני פרויקטים לבניית תחנות כוח במישור רותם - רותם 1 ורותם 2. מתקן רותם 1, בהיקף של 1.5 מגוואט חשמל, היה אמור להתחיל לפעול במהלך 2019 למשך כ-20 שנה. כעת נראה שהוא כנראה יתחיל לפעול במהלך הרבעון הראשון של 2020. ההשקעה בו צפויה להסתכם בכ-61 מיליון שקל, וההכנסה השנתית מהמתקן צפויה לעמוד על כ-6.4 מיליון שקל.

את הפרויקט מלווה בנק לאומי, שטען לפני כ-3 חודשים כי החברה הפרה את תנאי הסכם המימון שנחתם בין הצדדים, מה שעלול להוביל לדרישה לפירעון מיידי של ההלוואה שקיבלה החברה מהבנק. לפני כשבוע הודיעה החברה הבנק הסכים להארכת מועד פירעון יתרת החוב שלה עד ל-30 ביוני, בכפוף לפירעון מוקדם חלקי של החוב לבנק בהיקף של 12 מיליון שקל מתוך חוב כולל בהיקף של כ-21 מיליון שקל.

החברה, שעדיין אין לה הכנסות, הצטרפה לבורסה בתל-אביב באוגוסט 2017, לאחר שגייסה כ-45 מיליון שקל. מאז גייסה ברנמילר עוד עשרות מיליוני שקלים (כולל גיוס של כ-18 מיליון שקל בתחילת מרץ), מה שלא מנע מרואי החשבון שלה לציין בדוחות השנתיים כי "להערכת הנהלת החברה, נכון למועד זה, יתרת המזומנים המצויה ברשות החברה אינה מספיקה להשלמת פרויקט רותם 1 ו/או למימון הפעילות השוטפת של החברה למשך תקופה של עד 12 חודשים".

את שנת 2018 סיימה החברה עם הפסד של כ-26 מיליון שקל, בהמשך להפסד של כ-30 מיליון שקל ב-2017. בקופת החברה נותרו בסוף השנה מזומנים בהיקף של כ-3 מיליון שקל בלבד.

מאז ההנפקה בבורסה רשמה המניה ירידה של כ-80%, ושוויה של החברה בבורסה הצטמק לכ-53 מיליון שקל.