חברת החשמל | בלעדי

סלקום החלה למכור חבילות אינטרנט וטלוויזיה על גבי IBC

החברה ממתינה לקבלת הרישיון החדש של המיזם ממשרד התקשורת, אך הדבר לא מונע ממנה למכור עליו שירותים כבר עכשיו • מציעה ללקוחותיה בשוק הסיטונאי לעבור למיזם החדש באותם מקומות שישנה תשתית סיבים פרוסה של IBC

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום / צילום: תמר מצפי
ניר שטרן, מנכ"ל סלקום / צילום: תמר מצפי

חברת סלקום החלה לאחרונה לשווק חבילות אינטרנט וטלוויזיה על גבי תשתית IBC (מיזם הסיבים האופטיים על גבי תשתיות חברת החשמל).

על אף שטרם השלימה את העסקה לרכישת המיזם, והיא ממתינה לקבלת הרישיון ממשרד התקשורת, החברה החלה למכור את שירותי המיזם היכן שהוא פרוס; והיכן שיש חפיפה בין לקוחות שלה, שמקבלים שירותים על גבי תשתיות בזק, היא מציעה להם לעבור ולקבל את השירות על גבי IBC. 

נזכיר כי סלקום, כמו גם פרטנר, לא היו מוכנות לעבוד על גבי המיזם בגלל המבנה הקודם שבו שווק, ואשר גם היה אחת הסיבות לקריסתו. היזם מכר רק דרך אתר אינטרנט ייעודי שדרכו המשתמש בחר את ספק האינטרנט שלו מתוך רשימה של ספקים, והדבר היה לצנינים בעיני סלקום ופרטנר, שראו בכך כשל, היות שהלקוח לא היה שלהם למעשה. 

כעת סלקום משווקת את המיזם תחת הסכם חדש, שבו היא מחכירה ממנו קווים, בדומה למודל הרגיל על גבי תשתיות בזק, וזאת ללא קשר לעסקה שהיא עושה לרכישת המיזם ביחד עם קרן תש"י.

עסקה זו ממתינה כאמור לאישור משרד התקשורת שאמור לתת רישיון חדש למיזם, ורק אחר-כך "תיסגר" העסקה סופית, בעלי המניות יקבלו את כספם, והמיזם יועבר לבעלות חדשה של סלקום, תש"י וחברת החשמל.