עוד תחנת כוח למכירה: חברת החשמל מפרסמת פרטים ראשונים למשקיעים לקראת המכרז על רמת חובב

לעומת תחנת אלון תבור, לה כושר ייצור של 600 מגה-וואט, רמת חובב היא תחנת כוח גדולה בהרבה עם כושר ייצור של 1,150 מגה-וואט, ולזוכה תהיה אפשרות להרחיב את התחנה ולהקים בה מתקני ייצור חשמל נוספים

מיד אחרי שהתקבלו הצעות לרכישת אלון תבור, תחנת הכוח הראשונה שחברת החשמל מעמידה למכירה, החברה מפרסמת נתונים ראשונים למשקיעים לקראת מכירת תחנת רמת חובב.

לעומת תחנת אלון תבור, לה כושר ייצור של 600 מגה-וואט, רמת חובב היא תחנת כוח גדולה בהרבה עם כושר ייצור של 1,150 מגה-וואט, ולזוכה תהיה אפשרות להרחיב את התחנה ולהקים בה מתקני ייצור חשמל נוספים. התחנה נמצאת מדרום לבאר-שבע והוקמה בשנות ה-90. היא כוללת שתי טורבינות במחזור משולב (גז וקיטור) וארבע טורבינות מונעות גז או סולר.

בחברה מכנים את השלב הראשון "טיזר-מכרז", ובו מפורסם גם לוח הזמנים המפורט למכירת התחנה. מיון מקדים למתמודדים פוטנציאליים יתפרסם עד אוגוסט, והקבוצות שעברו אותו יקבלו הודעה עד ספטמבר. הליך המכרז ובחירת הזוכה יסתיימו עד אפריל 2020, ובסוף אותה שנה תעבור התחנה לידי המפעיל הפרטי.

ביום שלישי התקבלו הצעות למכירת תחנת אלון תבור, ועוד לפני פתיחת המעטפות ופרסום המחירים, המכרז למכירת אלון תבור נחשב להצלחה, עם שבעה מציעים שונים - מספר גבוה למכרז מורכב בתחום התשתיות.

מכירת תחנות הכוח היא חלק ברפורמה בחברת החשמל, במסגרתו תאבד החברה את המונופול שלה בתחום ייצור החשמל ותרד לנתח של 35% מהייצור עד 2026. תחנת רמת חובב, לה 8.4% מנתח הייצור המרבי של החשמל בישראל, היא צעד במסגרת הרפורמה. בשנים הבאות יעמדו למכירה גם תחנות רידינג, חגית מזרח ואשכול, הגדולה ביותר.