זה עוד לא נגמר: אלטשולר והראל מאיימים על השלמת העברת השליטה בבזק

ביום שלישי הקרוב אמורים מחזיקי האג"ח של ביקום ושל החברה האם אינטרנט זהב להצביע על חתימת שתי החברות על הסכם ההשקעה של סרצ'לייט • לפי דרישת סרצ'לייט, הרוב הדרוש לאישור ההחלטה הוא 75% מהקולות, כך שללא תמיכת הראל או אלשטולר שחם, לא יתקבל הרוב הדרוש בסדרת אג"ח ג' של ביקום

קשיים חדשים מעיבים על התקדמות בעסקה ההשקעה של קרן סרצ'לייט ומשפחת דוד פורר בחברת בי קומיוניקיישנס (ביקום). ל"גלובס" נודע כי שניים מהמחזיקים הגדולים באג"ח ג' של ביקום, חברת הראל ביטוח ובית ההשקעות אלטשולר שחם, מתנגדים להצעת ההשקעה של סרצ'לייט במתכונתה הנוכחית וצפויים להצביע נגדה, אם לא תשונה עד למועד ההצבעה מחרתיים.

הראל ואלטשולר שחם מחזיקים יחד בכ-30% מכוח ההצבעה בסדרה ג' (תחת שיעור הצבעה מוערך של 80% מכלל המחזיקים). לפי מקורות בשוק, מתקיימים בימים האחרונים מגיעים אינטנסיביים בין נציגי סרצ'לייט לבין נציגים בכירים בגופים אלה, אבל עוד לא התקבלה הצעה שתספק את אותם גופים מוסדיים. מחברת הראל נמסר היום כי טרם התקבלה החלטה סופית בנדון, מכיוון שעדיין מתנהלים דיונים בנדון עם סרצ'לייט.

ביום שלישי הקרוב אמורים מחזיקי האג"ח של ביקום (סדרות ב' ו-ג') ושל החברה האם אינטרנט זהב (סדרות ג' ו-ד') להצביע על הסכמתם בדבר חתימת שתי החברות על הסכם ההשקעה של סרצ'לייט. לפי דרישת סרצ'לייט, הרוב הדרוש לאישור ההחלטה הוא רוב של 75% מסך הקולות המשתתפים בהצעה (למעט הנמנעים), כך שללא תמיכת הראל ו/או אלשטולר שחם לא יתקבל הרוב הדרוש בסדרה ג' של ביקום.

ביום חמישי האחרון הודיע דירקטוריון ביקום על תמיכתו בהצעת ההשקעה של סרצ'לייט ופורר, ואף קרא לכלל הגורמים המעורבים בעסקה לתמוך באישור ההצעה. בחברה ציינו כי העסקה, ככל שתושלם, תאפשר הזרמה כוללת של כ-640 מיליון שקל לקופת ביקום, שצפויים לייצב ולשפר משמעותית את מצבה. כתוצאה מכך ניתן יהיה לפרוע במלואה את יתרת החוב למחזיקי אג"ח ב' ולבצע פירעון מוקדם בהיקף של 614 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ג'.

עם זאת, בקרב בכירי הראל ואלטשולר שחם קיימת התנגדות חריפה לכמה מהסעיפים הנלווים להסכם ההשקעה. בין השאר, מתנגדים אותם מוסדיים לדרישתה של סרצ'לייט לקבוע נקודת יציאה מההסכם ללא קנס, במקרה שבקופת ביקום יהיו פחות מ-685 מיליון שקל בסוף ספטמבר 2019.

עוד מתנגדים המוסדיים לחוסר נכונותה של סרצ'לייט להעמיד פיקדון כספי בנאמנות לטובת הבטחת העסקה, וכן להסכמתה לפצות את המחזיקים בסכום נמוך של 30 מיליון שקל בלבד במקרה של נטישת העסקה, וגם זאת רק תחת הוכחת נזק למחזיקים. יש לציין כי כבר באסיפת המחזיקים שנערכה בשבוע שקדם לדיון בהצעה, הודיע נציג הראל על התנגדותו באסיפה, וייתכן שחיזק בכך את נציגי אלטשולר שחם, שהתנגדו גם בהצבעה האינדיקטיבית הראשונה שהתקיימה בחודש שעבר.