דירקטוריון דירה להשכיר אישר מינוי יאיר טל לתפקיד מנכ"ל החברה

טל משמש בארבע השנים האחרונות כסמנכ"ל הכספים ואחראי על כלל הפעילות הפיננסית של דירה להשכיר, והוא היה שותף להקמת החברה, לצד המנכ"ל היוצא עוזי לוי • החלטת הדירקטוריון תועבר לאישורה של רשות החברות הממשלתיות ולחתימתו של שר האוצר

יאיר טל / צילום: יעד ברזילי
יאיר טל / צילום: יעד ברזילי

דירקטוריון דירה להשכיר - החברה הממשלתית לדיור ולהשכרה, קיבל את המלצת ועדת האיתור למינוי מנכ"ל לחברה, למנות את המנכ"ל בפועל, רו"ח יאיר טל, למנכ"ל הקבוע של החברה. זאת, לאחר פרישתו של המנכ"ל הקודם, עוזי לוי.

לאחר הפרישה, הקים הדירקטוריון ועדת איתור שבראשה עמד יו"ר הדירקטוריון אודי אדמתי. מטעם החברה נמסר, כי הוועדה דנה במינוי מבין למעלה מחמישים מועמדים, אשר עמדו בתנאי הסף שנקבעו. לאחר תהליך מיון קפדני, הגיעו לשלב המיונים האחרון ארבעה מועמדים סופיים, מהם נבחר, כאמור, יאיר טל.

טל משמש בארבע השנים האחרונות כסמנכ"ל הכספים והאחראי על כלל הפעילות הפיננסית של דירה להשכיר, והוא היה שותף להקמת החברה, לצד המנכ"ל היוצא עוזי לוי. לפני כחודשיים, עם התארכות תהליך הבחירה בשל תקופת הבחירות, אישרה הוועדה לבדיקת מינויים בחברות הממשלתיות, בראשות השופטת בדימוס בלהה גילאור, את מינויו למנכ"ל החברה בפועל.

קודם להצטרפותו לדירה להשכיר, כיהן טל כסגן בכיר לחשב הכללי ומנהל חטיבת המשרדים החברתיים באגף החשב הכללי במשרד האוצר. במסגרת תפקידו היה אחראי על הפעילות מול משרד החינוך ויחידותיו, ות"ת, משרד הרווחה, משרד הבריאות ומערכת הבריאות, משרד הקליטה והמוסד לביטוח לאומי. בנוסף היה טל אחראי על מערך התמיכות של הממשלה במוסדות ציבור ובגופים אחרים ועל ריכוז תחום המגזר השלישי.

עתה, תועבר החלטת הדירקטוריון לאישורה של רשות החברות הממשלתיות ולחתימתו של שר האוצר.