גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

האתגרים של רן עוז במגדל: להסתדר עם בעל השליטה ועם היו"ר, ולהחזיר לקבוצה את הובלת השוק שאבדה

מגדל בחרה ביו”ר כאל רן עוז למנכ"ל החברה ● עוז מגיע לתפקיד ללא ניסיון בביטוח, וניצב בפני אתגר כפול: לנווט בין בעל השליטה ויו”ר הנחשבים לדומיננטיים, ולהצעיד את החברה, שבשנים האחרונות הדרדר מצבה, בחזרה לצמרת קבוצות הביטוח ● היתרונות: היקף נכסים מנוהל גבוה והיכרות מקרוב עם תחום האשראי שסומן כמנוע הצמיחה של החברה ● ניתוח "גלובס"

רן עוז / צילום: איל יצהר, גלובס
רן עוז / צילום: איל יצהר, גלובס

לאחר שבועות רבים של תהיות והמתנה, הכריע אמש דירקטוריון קבוצת הביטוח מגדל ביטוח  על זהות המנכ"ל הבא שלה: רן עוז, יו"ר חברת כרטיסי האשראי כאל, שבשליטת בנק דיסקונט. עוז יחליף את דורון ספיר שבתפקידו הקודם היה המנכ"ל של אותה חברת כאל. ספיר עזב את מגדל זמן קצר לאחר שיו"ר מגדל ביטוח הקודם, עודד שריג, עזב אותה בצל יחסים מעורערים עם בעל השליטה שלמה אליהו, והוחלף מוקדם יותר השנה על ידי ניר גלעד.

הערב הודיעה קבוצת מגדל כי ספיר יפרוש מהקבוצה ב-1 ביולי, כאשר בתקופה שתעבור בין עזיבתו לכניסתו של עוז לתפקיד המנכ"ל, יכהן מנהל הכספים ומנהל החטיבה הפיננסית של הקבוצה, יוסי בן ברוך, כממלא מקום מנכ"ל מגדל ביטוח. בן ברוך כיהן קודם לתפקידו הנוכחי כמנכ"ל בית ההשקעות של הקבוצה, מגדל שוקי הון.

בעקבות ההודעה על המינוי, עוז ודאי קיבל המון איחולים חמים מחבריו, כמתבקש במקרים אלו. אולם לא מן הנמנע שהוא שמע גם כמה שאלות ותהיות מדוע בחר להגיע לחברה שמאז שעברה לשליטתו של אליהו, חוותה הרבה שינויים פרסונליים, שנלוו להצרת רגליים שחוו מנהלים בה - הצרת רגליים שככל הנראה תאתגר גם את עוז במהלך כהונתו. זאת כאשר גם ליו"ר גלעד יצא מוניטין של מנהל ריכוזי ודעתני, שמרכז אליו עוצמה רבה.

למרות הפיקנטיות בנוגעת ליחסים עם הבעלים שהחליף הרבה מנכ"לים ויו"רים מאז שהגיע למגדל, האתגר של עוז במגדל יהיה גדול מזה שנוגע ליכולתו להסתדר עם הבעלים והיו"ר.

הכהונות שהתקצרו להן במגדל של אליהו

בעבר הלא רחוק מגדל הייתה החברה המובילה בהא הידיעה בענף הביטוח. ההנהלה של מגדל נחשבה לברת סמכה בכל מה שנוגע לביטוח, בדגש על תחום הפעילות הכי חשוב שלה - תחום הביטוח הפנסיוני. אז היא נחשבה ליצואנית של מנהלים ושל מוצרים חדשניים לענף הביטוח כולו. כיום זה לא המצב.

מגדל נסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-3.93 מיליארד שקל, שנמוך מהשווי של הראל ושל הפניקס, שנסחרות לפי שווי של 5.83 מיליארד שקל ושל 5.56 מיליארד שקל, בהתאמה. למעשה שווי השוק של מגדל דומה יותר לשווי של מנורה מבטחים (3.3 מיליארד שקל) וכלל ביטוח (3.2 מיליארד שקל), שהראשונה מהן הייתה קטנה משמעותית ממגדל בעבר הלא רחוק והשנייה חוותה כמו מגדל בשנים האחרונות הידרדרות ניכרת במעמדה.  אך לא רק זאת, בשיאה, שנרשם במרץ 2010, נסחרה מגדל בשווי מתואם של כ-8.625 מיליארד שקל - יותר מפי שניים מהשווי שלה כיום. אגב, כשאליהו רכש את מגדל, בהנחה על מחיר השוק, היא נסחרה בשווי של כ-5.51 מיליארד שקל.

מגדל איבדה גובה בהשוואה למתחרות

מגדל איבדה את מעמדה החד משמעי כחברת הביטוח הגדולה ביותר במונחי פרמיות, דמי גמולים ובמונחי רווח, בין היתר בגלל השפעות חיצוניות וגם בגלל טעויות ניהוליות כמו שעשתה לפני שנים בשוק הפנסיה.

עם זאת, מגדל היא עדיין קבוצת הביטוח בעלת היקף הנכסים המנוהל הגבוה בישראל, כשהיא מחזיקה בתיק ביטוח ותיק שיכול גם להניב רווחי עתק עם ריביות ושוקי הון תומכים. למגדל גם יש בבעלותה את זרוע ההפצה הכי גדולה בשוק, עם סוכנויות הביטוח מהגדולות והמובילות במשק, כך שהיא יכולה לשחזר את הדומיננטיות שלה. כדי להגשים את זה היא צריכה ניהול טוב ומזל.

המתחרות שנסקו הובלו על ידי אנשי ביטוח

בעצם מינויו של עוז, מגדל הלכה בפעם השנייה ברציפות על מינוי מנהל מחוץ לחברה, שמחזיק בניסיון בניהול פיננסים במובן הרחב, אך ללא ניסיון בליבת עסקיה בביטוח.

בחודשים האחרונים חיפש גלעד, שבעבר היה בכיר במגדל בעיקר מזווית ההשקעות והאסטרטגיה, אחר היורש לספיר. בשוק הביטוח העריכו כי המינוי התעכב מאחר והמועמדים ביקשו להבטיח את גבולות הגזרה שתהיה להם, מתוך רצון להבטיח חופש ניהולי. עתה הוא מצא מנהל ראוי ובעל מוניטין טוב, שיש מי שמגדירים אותו אפילו כ"טאלנט", המחזיק בידע ניהולי ובהבנה פיננסית רחבה, אך אינו איש ביטוח שמכיר סוכנים או את הרגולציה הייחודית לתחום, למשל.

מדובר בתפקיד מנכ"ל קבוצה עסקית ראשון בקריירה של עוז, לאחר שמילא תפקידי ניהול בכירים בארגונים גדולים רבים. בכל מקרה, מבחינת עוז הוא בא למגדל כדי לעשות בה את מה שלילך אשר-טופילסקי עשתה בהצלחה בדיסקונט - להגיע לתפקיד המנכ"ל בגוף "לא מזמין" ולהצליח בו בניגוד לסקפטיות שהייתה בשוק ביחס לסיכויי ההצלחה בו.

כך או כך, מגדל, שבבעלות איש ביטוח ותיק ומנוסה שצמח בעיקר בתחום הביטוח הכללי ושהרגולטור רוצה שלא יהיה מעורב בניהול היומיומי של חברת הביטוח שבשליטתו, תלויה בעיקר בביטוחי החיים, והיא תנוהל בקרוב מאוד על ידי שניים שאינם אנשי ביטוח במלוא מובן המילה: היו"ר גלעד, שהיה בכיר במגדל, מנכ"ל החברה לישראל והחשב הכללי במשרד האוצר ועוז, שצמח מתחום ניהול הכספים בחברות רבות במשק ושהפך לאיש פיננסים בכיר בשנותיו בדיסקונט.

אצל המתחרות העיקריות של מגדל התמונה שונה. נתחיל משלוש החברות שרשמו בשנים האחרונות נסיקה במעמדן: בהראל, שהפכה בשנים האחרונות למובילת שוק הביטוח, יש בעלי בית שינקו ביטוח מבית הוריהם ולצדם מנכ"ל שנמנה על אנשי הביטוח הבכירים והמנוסים ביותר, כשיתר הנהלת החברה ותיקה ומנוסה בביטוח גם כן.

במנורה מבטחים יש בעל שליטה שעבר חניכה ארוכה בביטוח קודם שמונה ליו"ר, ולצדו מנכ"ל קבוצה מנוסה מאוד בעל עשרות שנות ניסיון בביטוח, כשלצדם מנכ"לים מקצועיים ומנוסים מאוד.

הפניקס חוותה שיפור משמעותי במעמדה ובתוצאותיה הודות למנכ"ל היוצא, אך הצוות שעשה את זה עמו ממשיך להוביל את החברה כיום, כשבינתיים מונה שם לממלא מקום המנכ"ל מנהל מנוסה ומוכח מתוך הבית פנימה.

במקביל לשחיקה במעמדה של מגדל, חלה שחיקה דומה גם במעמדה של כלל ביטוח שנחשבה בעבר למתחרתה העיקרית. בשנים אלה היא נוהלה על ידי בנקאי לשעבר ולאחר מכן על ידי איש ביטוח מהוותיקים והמנוסים ביותר. כיום כלל ביטוח אמנם מנוהלת על ידי מנכ"ל שלא צמח בביטוח, אך הוא מונה לתפקידו לאחר שנים ארוכות שנמנה על מנהליה, כשהוא מכיר אותה היטב מפנים.

המינוי של עוז הוא לא דבר של מה בכך, או נטול סיכון. למרות הקבלות הרבות שלו, עוז מגיע למגדל כשלמציאות המורכבת גם ככה בענף הביטוח, נלווית נסיבות ייחודיות במגדל שלא מקלות על המצב עבורה.

בחודשים האחרונים חיפש גלעד אחר היורש לספיר, שקודם לתפקידו במגדל כבר שימש פעמיים כמנכ"ל. במגדל התייחסו בעקיפין גם למטרות שהציבו בפני המנהל החדש של הקבוצה: להביא ל"טרנאראונד" - להיות מנהל שמזיז ארגון מצד אחד לאחר.

אז מיהו האיש שיוביל עתה את קבוצת הביטוח הפנסיוני הגדולה במשק? עוז מכהן כיו"ר דירקטוריון כאל מאז אפריל 2018 ויו"ר דירקטוריון דיסקונט קפיטל מאז 2014. קודם לכן הוא כיהן כסמנכ"ל בכיר וראש החטיבה לשווקים פיננסיים בבנק דיסקונט, הוא שימש בין היתר כשותף בקרן ויולה קרדיט מקבוצת ויולה, כסמנכ"ל כספים ומשנה למנכ"ל בנק הפועלים, כסמנכ"ל כספים ומשנה למנכ"ל חברת בזק, כסמנכ"ל כספים ראשי בנייס מערכות וכן כסמנכ"ל כספים בחברות הייטק כגון סרגון וג'קדה.

הדרך מהבנקים לביטוח לא מבטיחה הצלחה

עד כה הייבוא של המנהלים מחוץ לעולם הביטוח היישר לניהול הכי בכיר בחברה בענף הביטוח רחוק מלהיות חד משמעי. מצד אחד יש את רביב צולר שהגיע לביטוח ישיר מחוץ לעולם הביטוח והצליח בענק, אך מהצד השני יש דוגמאות למעברים והצטרפויות שתוצאותיהם פחות מוצלחות.

כך לדוגמה, ספיר שעזב את מגדל אמנם היה תקופה קצרה בכיר בקבוצת הביטוח קודם למינויו למנכ"ל, בין תפקידיו כמנכ"ל טלדור למנכ"ל כאל, אולם למרות כהונתו הקודמת במגדל ספיר הוא לא איש ביטוח מנוסה, והוא ומגדל לא מתייחסים לכהונה שלו במגדל כמוצלחת. אגב, חשוב לזכור כי ספיר לא כיהן כמנכ"ל מספיק זמן כדי להביא לשינוי אמיתי.

עוז הוא לא הבנקאי היחיד שהגיע לענף הביטוח מענף הבנקאות. קודם לו היה שי טלמון שהגיע מבנק הפועלים לתפקיד מנכ"ל כלל ביטוח, וש"איתרע מזלו" לכהן כמנכ"ל חברת הביטוח הממונפת יחסית בשיא המשבר הכלכלי הגדול. כמו כן, בימים אלה יש מנכ"ל חדש יחסית גם באיי.די.איי ביטוח, שמוכרת לציבור הרחב כביטוח ישיר, שמנוהלת על ידי קובי הבר, שהגיע לשם מתפקידים מאוד בכירים בבנק לאומי.

אגב בהיסטוריה היותר רחוקה הדרך הזו הייתה נכונה גם לגבי אייל לפידות שהגיע לאותה ביטוח ישיר מבנק משכן. לפידות נחשב היום למנהל ביטוח מצוין ובעל קבלות, אחרי שעזב את הפניקס לשיכון ובינוי, אלא שבביטוח ישיר הוא לא זכה לקונצנזוס הזה, ואילו להפניקס הוא כבר הגיע עם ניסיון בביטוח.

במגדל לא מסתירים את מה שהם מצפים לקבל מעוז, כשהם מציינים בהודעתם כי בחברות בהן היה עוז בעבר הוא הוביל "מהלכי "טרנאראונד", רכישות ומיזוגים, השקעות, בניית תשתית ארגונית והובלת אסטרטגיית צמיחה והשארת ערך לבעלי המניות". על כך הוסיף בעל השליטה בקבוצה שלמה אליהו כי מבחינתו עוז נבחר עתה על מנת "להוביל ולנהל את החברה בשנים הקרובות, בהן מגדל צריכה לבסס את ההובלה בענף הביטוח, בכל ענפי הפעילות". בכך כיוון אליהו לשחיקה במעמדה היחסי של מגדל בשוק הביטוח.

עם מינויו מקווה מגדל לצאת לדרך חדשה, לאחר דשדוש של כמה שנים. אליהו רכש את השליטה במגדל בשלהי 2012 והוא לא הסתיר את חוסר שביעות הרצון שלו לגבי תוצאות הקבוצה שבשליטתו. קודם לספיר ניהל את מגדל בנו של בעל השליטה עופר אליהו שגם זז מתפקידו על רקע מתיחות עם אביו, שרצה לראות שינוי מהיר וחד יותר בתוצאות החברה שבשליטתו.

אגב, במגדל מחפשים מנועי צמיחה נוספים וחדשים, בהם בתחום האשראי. מי שסימן את התחום כחשוב לחברה היה ספיר, שעתה עוזב את החברה ושהספיק לעבוד בכאל לצד עוז לתקופה קצרצרה. למעשה, כבר לפני כתריסר שנים פרסמנו כי במגדל מתכוונים להיכנס לתחום האשראי הצרכני באמצעות שיתוף פעולה עם אחת מחברות כרטיסי האשראי או מועדוני הלקוחות המחזיקים בכרטיסי אשראי, כשהיא אף קיימה אז מגעים לרכישת נתח מלאומי קארד - דבר שלא יצא לפועל בסופו של דבר.

לא מן הנמנע שזה יהיה אזור נוחות חשוב גם עבור עוז, מיד לאחר כניסתו לתפקיד המנכ"ל. לפי שעה טרם נקבע המועד לכניסתו של עוז לתפקיד, וזאת משום שהמינוי שלו כפוף להיעדר התנגדות הממונה על רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון. עוז צפוי לקבל את האור הירוק מהפיקוח. 

הפאזל בצמרת הפיננסים רחוק מהשלמה

ההכרעה על זהותו של המנכ"ל הבא במגדל, עם הגעתו הצפויה של רן עוז מקבוצת דיסקונט, ממלאת מקום פנוי בצמרת ענף הפיננסים, אך מרוקנת כיסא אחר - זה של יו"ר כאל.

למעשה עזיבתו של עוז את דיסקונט הינה העזיבה הבכירה השנייה בקבוצה, תוך ימים מעטים, וזאת בהמשך לפרישתה של המנכ"לית לילך אשר-טופילסקי, שעוברת לקרן פימי. כך, לצד החיפוש המאתגר אחר המנכ"ל הבא בדיסקונט, צמרת החברה תידרש גם לאתגר הפשוט בהרבה של איתור יו"ר לחברה הבת כאל. תפקיד זה צפוי להיות מאויש על ידי גורם פנימי מהבנק.

במקביל, בימים אלה עמלה ועדת האיתור של דירקטוריון בנק הפועלים למצוא את המנכ"ל הבא של הבנק, במקומו של אריק פינטו שהודיע לפני כחודשיים על רצונו לפרוש מהתפקיד עד סוף השנה. אגב, בין המועמדים לתפקיד מנכ"ל הפועלים נמנה גם דורון ספיר, שהגיש את מועמדותו לתפקיד לאחר שלושה תפקידי מנכ"ל - במגדל, בכאל ובטלדור.

בד בבד, גם בנק לאומי צפוי לחוות השנה שינוי בצמרתו, עם מינוי יו"ר חדש במקום דוד ברודט. 

עוד כתבות

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

תקיפת צה''ל בלבנון / צילום: ap, Hussein Malla

בכיר במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה חוסל בדרום לבנון

במהלך הלילה: אזעקות הופעלו במטולה ● מוקדם יותר - מטרה אוירית יורטה באזור קריית שמונה ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן שנבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

נוסעת באל על הגישה בקשה לתביעה ייצוגית על מושב שלא ניתן להטייה. מה נקבע?

חברה שניהלה שנים תביעה על מיליונים נגד יס, הגישו סיכומים באורך חריג. השופטת קבעה כי התביעה תוכרע בלעדיהם ● גבר סירב לבדיקת אבהות כדי להתחמק ממזונות, האשה פנתה לביהמ"ש ● אושרה תביעה יצוגית נגד אל על

10 המניות היקרות ביותר בוול סטריט / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

אלה הן 10 המניות הכי יקרות בוול סטריט

הן נחשבות למניות לוהטות במיוחד, אבל האם הן התחממו מדי? ● לאחרונה הצביע מגזין ביזנס אינסיידר על עשר חברות בשווי 10 מיליארד דולר לפחות הנסחרות בתמחור יקר במיוחד ביחס להכנסותיהן ● לרשימה נכנסו אנבידיה, מיקרוסטרטג'י ומניות טכנולוגיה נוספות, אבל גם רשת מזון מהיר ● לאחרונה, כשמשקיעים הופכים סלקטיביים יותר ואנליסטים חוששים מבועה חדשה, גם המניות היקרות חוטפות

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

מותג משקאות האנרגיה BLUE / צילום: Shutterstock

יצרנית משקאות האנרגיה "בלו" ופרשת זיוף נתוני המיחזור

המשרד להגנת הסביבה שוקל אי הכרה בדיווח על יעדי האיסוף והמיחזור של חברת בלו לשנים 2019-2020, וקביעת תשלום כפל פיקדון בהיקף של כ-100 מיליון שקל ● זאת, לאחר שהחברה לא סיפקה אסמכתאות מספקות לאימות דיווחיה על עמידה ביעדי האיסוף והמיחזור לשנים 2019-2020 ובהמשך לחקירה המתנהלת ברשות המסים ובמשטרה

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

מיליון וחצי שקל על משרה חלקית: איילת שקד מציגה - כך מכינים נקניקיות גם בעסקי הנדל"ן

איילת שקד השוותה בין מינוי בכירים במערכת המשפט להכנת נקניקיות ("מי שלא עומד בחום, שלא ייכנס למטבח") ● מעניין מה הייתה אומרת על מינוי פוליטיקאית לתפקיד בכיר במגזר העסקי

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לתובענה ייצוגית, נטען כי האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק בסכום הנע בין 232-146 מיליון שקלים

אילוסטרציה: Shutterstock

יותר מחצי מהתשואה נמחקה: הסיבות לירידות החדות בוול סטריט, ומה קרה לאנבידיה?

מדד הפחד מתקרב לשיא, S&P 500 נמצא ברצף הירידות הארוך ביותר מאז 2022, והשבוע האחרון היה הגרוע ביותר של הנאסד"ק מאז 2022 ● מה עומד מאחורי המגמה? האינפלציה, המצב הגיאו-פוליטי המורכב וגם הפסימיות בנוגע לענף השבבים

צילום: Eduardo Munoz Alvarez (AP) (עיבוד תמונה)

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות

בוול סטריט ג'ורנל מרחיבים על הטעויות הנפוצות של משקיעים באיגרות חוב ממשלתיות ● להערכתם, הטעות הנפוצה ביותר היא בהשקעה בקרנות אג"חיות שנסחרות בתנודתיות ● במקביל הם מסבירים כי כיום, תשואות האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח אטרקטיביות יותר מאשר ארוכות הטווח

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי אישר סיוע עתק לישראל. מה תכלול החבילה?

בית הנבחרים האמריקאי אישר סיוע בסך כולל של 95 מיליארד דולר לשורה של מדינות ובהן ישראל ● חבילת הסיוע כוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל, כולל 4 מיליארד דולר למילוי מלאי טילי טמי"ר של כיפת ברזל; 60.8 מיליארד דולר סיוע לאוקראינה, בדגש על השלמת אמל"ח; וכן, 8.1 מיליארד דולר עבור טייוואן

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בתל אביב: מדד ת"א בנקים 5 זינק בכ-4%

מדד ת"א 35 קפץ ב-1.1% ות"א 90 הוסיף לערכו כ-1.4% ● הדולר חצה רף של 3.8 שקלים ונחלש חזרה בסוף השבוע ● S&P הודיעו על הורדת הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● הסיכויים להפחתת ריבית בישראל וארה"ב הולכים ומתרחקים ● בעוד שבישראל יתקיים שבוע מסחר מקוצר לרגל החג, בוול סטריט יפרסמו דוחות כמה מענקיות הטכנולוגיה המשתייכות לשבע המופלאות