מסתמן: הילית מגד-ברגבאום תמונה למנכ"לית בלומברג ישראל

שימשה בעבר כסמנכ"לית שיווק במשרד התיירות • המו"מ בין קבוצת סלוצקי אפיקי תקשורת לבלומברג הושלם בהצלחה, וחוזה צפוי להיחתם בימים הקרובים

הילית מגד-ברגבאום / צילום: ענת לברון
הילית מגד-ברגבאום / צילום: ענת לברון

ההכנות להקמת ערוץ בלומברג ישראל קורמות עור וגידים: ל"גלובס" נודע כי הילית מגד-ברגבאום, לשעבר סמנכ"לית שיווק במשרד התיירות, צפויה להתמנות לתפקיד מנכ"לית הערוץ. החוזה בין קבוצת סלוצקי אפיקי תקשורת לקבוצת בלומברג טרם נחתם, אולם המשא-ומתן עצמו כבר הסתיים, וההסכם צפוי להיחתם בימים הקרובים.

למגד-ברגבאום קדנציה קצרה יחסית, אך היא נחשבת כמי שהצליחה בתפקיד מאוד. היא בעלת ניסיון רחב-היקף גם בתפקידים שיווקיים וגם בתפקידים הנוגעים לתחום המדיה, ולפני התפקיד במשרד התיירות היא כיהנה כמנכ"לית סטארקום מדיה של קבוצת פובליסיס ישראל. קודם לכן מילאה תפקידים בכירים בפרוקטר אנד גמבל בארה"ב, באירופה ובישראל. לפני כן כיהנה כמנהלת מדיה בזניט מדיה.

כפי שנחשף ב"גלובס", קבוצת סלוצקי אפיקי תקשורת שבבעלות המפיק חיים סלוצקי ניהלה בחודשים האחרונים מגעים עם קבוצת בלומברג להקמת ערוץ בלומברג ישראל. במקביל נבחנה ההיתכנות הכלכלית של ערוץ כזה, האופן שבו הוא ינוהל ומי יהיו בעלי המניות שיחזיקו בו בארץ.

את המהלך מול בלומברג ניהלו חיים סלוצקי ורינת קליין, מנכ"לית סלוצקי אפיקי תקשורת, ששאפו להקים ערוץ כלכלה דובר עברית עם תכנים העוסקים בכלכלה הישראלית אך מתייחסים גם לכלכלה הבינלאומית ויכולים לסייע בפתיחת דלת לעסקים וסטארטאפים ישראלים בחו"ל.

קבוצת בלומברג היא חברה המספקת שירותים פיננסיים שלה ערוץ טלוויזיה, אתר ואפליקציה. ערוץ בלומברג משדר לאורך כל שעות היממה עדכונים מהבורסות בעולם, תחזיות כלכליות ופיננסיות וראיונות עם כלכלנים ובכירים בנושאי כלכלה, שיווק ומסחר.

הרעיון להקמת ערוץ בלומברג בישראל אינו חדש וכבר נשקל בעבר. לפני כמה שנים פורסם ב"גלובס" כי קבוצת בלומברג ביקשה להעלות גרסה ישראלית של הערוץ הבינלאומי שתכלול תכנים "מיובאים" אך גם כאלה שיופקו בארץ. אז הוגשה למועצת הכבלים והלוויין בקשה להעלות את הגרסה הישראלית של הערוץ, אך בסופו של דבר המהלך לא יצא לפועל.

הפעם, כך נראה, המיזם צפוי לצאת לפועל, ובחודשים האחרונים נבחנו מספר אפשרויות לזהות מי שיוביל אותו - אחת האופציות הייתה שלמה (מומו) לירן, לשעבר מנכ"ל שטראוס, yes, אריקסון ישראל ונייר חדרה.

קבוצת סלוצקי מתמחה בהפעלת ערוצי נישה ומחזיקה כיום בבעלות על ערוץ 8, ערוץ הוט בידור ישראלי ושני ערוצי ילדים. אם המגעים יבשילו לכדי עסקה, תידרש הקבוצה לפנות למשרד התקשורת לצורך קבלת רישיון.

הכוונה היא להקים ערוץ זעיר - כלומר, ערוץ שהכנסותיו אינן עולות על 80 מיליון שקל, וחובותיו הרגולטוריות כמעט אפסיות. עם זאת, יצירת מודל לערוץ כזה היא אתגר לא פשוט, שכן ערוץ כלכלי מסקר ופונה לעולם העסקי ואמור להיות ניזון ממנו, אך באופן כזה שישאיר אותו בלתי תלוי.

בקבוצת סלוצקי אפיקי תקשורת בחרו שלא להגיב לידיעה.