מניית אירונאוטיקס מזנקת בכ-6%; המועד האחרון להשלמת עסקת מכירת החברה נדחה ל-18 באוגוסט

השלמת עסקת המכירה של חברת אירונאוטיקס לחברה משותפת של רפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו מתעכבת והבוקר החברה דיווחה לבורסה כי המועד להשלמת המיזוג נדחה בחודשיים ל-18 באוגוסט • ככל הידוע, העיכוב באישור רשות החברות והממשלה לעסקה נובעים מבדיקה, בה מעורבת בין השאר חברת שווי הוגן, שאמורה להכריע אם השווי בו נרכשה אירונאוטיקס גבוה מדי

השלמת עסקת המכירה של חברת אירונאוטיקס לחברה משותפת של רפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו מתעכבת. החברה דיווחה הבוקר (ד') לבורסה כי "נכון למועד זה, התקיימו כל התנאים הנדרשים להשלמת המיזוג, למעט קבלת אישוררשות החברות הממשלתיות וממשלת ישראל...".

המועד האחרון להשלמת העסקה היה אתמול (18 ביוני) וכעת, "בהתאם להוראות הסכם המיזוג ככל שמתקיימים כל התנאים למיזוג למעט קבלת כל האישורים הרגולטוריים.. נדחה המועד האחרון להשלמת המיזוג בחודשיים (עד ל-18 באוגוסט).

אירונאוטיקס, אותה מוביל המנכ"ל עמוס מתן, עוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק מערכות מוטסות לא מאוישות (מל"טים), מערכות אלקטרואופטיות (באמצעות החזקה של 50% בחברת קונטרופ) ומערכות תקשורת.

החברה ביצעה הנפקת מניות ראשונית בבורסה לפני כשנתיים, בעת שקרנות ההשקעה ששלטו בה - KCPS, ויולה ובראשית, מכרו אשתקד מניות החברה לציבור בכ-400 מיליון שקל לפי שווי חברה של מיליארד שקל. לאחר מכן ועד לסוף 2018 צנחה המניה ביותר מ-60% על רקע הרעה מתמשכת בתוצאות החברה.

רפאל וסטולרו, נזכיר, ניסו לנצל את הקריסה במניה ולרכוש את החברה באוגוסט אשתקד, כשהגישו הצעה לרכוש את החברה לפי שווי של כ-430 מיליון שקל. המהלך נכשל ובתחילת 2019 הגישו רפאל וסטולרו הצעה חדשה לרכישת החברה לפי שווי כמעט כפול מההצעה הקודמת - 850 מיליון שקל. זאת, כשבדרך מנסה גם התעשייה האווירית לרכוש את השליטה בחברה לפי שווי של 600-650 מיליון שקל, מהלך שלא צלח.

ככל הידוע, העיכוב באישור רשות החברות והממשלה לעסקה נובעים מבדיקה, בה מעורבת בין השאר חברת שווי הוגן, שאמורה להכריע אם השווי בו נרכשה אירונאוטיקס גבוה מדי. בינתיים, בכל אופן, בעלי המניות של אירונאוטיקס אישרו באפריל את העסקה מול רפאל וסטולרו כך שמניות החברה צפויות להימחק מהבורסה לאחר השלמת העסקה.

את הרבעון הראשון של השנה סיימה החברה בתוצאות מעורבות. בסיכום רבעוני, למרות שיפור של 5% בהכנסותיה, שהגיעו ל-32.5 מיליון דולר, בתמיכת פעילות שאוחדה לראשונה בדוחות במהלך השנה שעברה (CP Technologies), אירונאוטיקס דיווחה על מימוש "פרויקטים בשיעורי רווחיות נמוכים מהרגיל, בין היתר מול מערכת הביטחון", וכן על מימוש "פרויקט אסטרטגי לחדירה למדינה חדשה ואיכותית ביבשת אירופה ששחק את שיעור הרווח הגולמי".

כך, הרווח הגולמי הרבעוני של החברה צנח ב-21% ל-7 מיליון דולר, תוך שחיקת שיעורו מהמכירות ואחרי עלייה רוחבית בסעיפי ההוצאות השונות שלה. הפסדיה התפעוליים של אירונאוטיקס לרבעון הראשון גדלו כמעט פי ארבעה, והתקרבו ל-5 מיליון דולר, ובשורה התחתונה הפסדיה הרבעוניים הסתכמו ב-5 מיליון דולר - עלייה של יותר מ-170% ביחס לרבעון המקביל.

מניית אירונאוטיקס  נסחרת היום בעלייה של כ-6%. מאז השפל אליו הגיעה ב-23 בדצמבר הכפילה המניה את ערכה ושוויה של החברה בבורסה קפץ לכ-720 מיליון שקל.

מי שנהנה מהזינוק היה איש העסקים אהרון פרנקל, שביצע החל מסוף דצמבר ועד לסוף מרץ השנה מסע רכישות אגרסיבי של מניות אירונאוטיקס, והגיע להחזקה של 31.7% בחברה. פרנקל (61), שעיקר פעילותו בתחומי הנדל"ן והתעופה, השקיע כ-170 מיליון שקל ברכישת מניות אירונאוטיקס, ששווי השוק הנוכחי שלהן הוא כ-223 מיליון שקל, כך שהוא מורווח "על הנייר" כ-53 מיליון שקל על החזקתו בחברה ואם העסקה תושלם הוא צפוי להרוויח כ-90 מיליון שקל בסך הכל.