המניה הגרועה בבורסה בת"א ב-2019: כן פייט נותנת פייט לניסיון ההשתלטות העוינת

חברת התרופות, שמניותיה נסחרות בבורסת ת"א ובנאסד"ק, הגישה תביעה בבית המשפט המחוזי מרכז נגד חברת ההחזקות קפיטל פוינט • היא תובעת ממנה 40 מיליון שקל ודורשת מבית המשפט לעצור את ניסיון ההשתלטות העוינת על החברה ועל קופת המזומנים שלה

 פנינה פישמן / צילום: איל יצהר
פנינה פישמן / צילום: איל יצהר

חברת התרופות כן פייט , בניהולה של פרופ' פנינה פישמן, שמניותיה נסחרות בבורסת ת"א ובנאסד"ק, הגישה תביעה בבית המשפט המחוזי מרכז נגד חברת ההחזקות קפיטל פוינט, שבו היא תובעת ממנה 40 מיליון שקל ודורשת מבית המשפט לעצור את ניסיון ההשתלטות העוינת על החברה ועל קופת המזומנים שלה.

ניסיון ההשתלטות מגיע לאחר שמניית כן פייט איבדה כ-85% משוויה מתחילת 2019, ונהפכה למניה הגרועה ביותר בבורסת ת"א עד כה השנה, כשהיא משקפת לחברה שווי של כ-35 מיליון שקל. לפני כחודש ביצעה כן פייט גיוס הון של 6 מיליון דולר, שתרם לריסוק המניה שלה ויצר את התמריץ לניסיון ההשתלטות העוינת.

כן פייט היא חברת ביוטק ישראלית ותיקה, שמפתחת תרופות למחלות דלקתיות וסרטן. לחברה כמה מוצרים בניסויים מתקדמים, אבל בעבר נכשלה בכמה ניסויים גדולים ויקרים בתרופות המבוססות על אותו חומר פעיל ואותו מנגנון פעולה. לחברה אין בעלי שליטה משמעותיים.

קפיטל פוינט היא חברת השקעות, שהצלחותיה העיקריות היו בחברת נוירודם, שנמכרה תמורת כמיליארד דולר, ובחברת קונטיפי, שנמכרה ב-90 מיליון דולר. קפיטל פוינט, המוחזקת בעיקר על ידי שיר רויכמן ויהודה כהנא, נסחרת בבורסת ת"א לפי שווי של כ-60 מיליון שקל.

ניסיון ההשתלטות התחיל בחודש שעבר, לאחר גיוס ההון של כן פייט, במכתב שבו דרשה קפיטל פוינט, שרכשה 5% ממניות החברה, כי תכונס אסיפה כללית מיידית להחלפת הדירקטוריון. כן פייט סירבה, בטענה כי אסיפתה מתכנסת פעם בשנה, בדצמבר בלבד. מי שמכיר את החברה, לא הופתע: כן פייט היא פרויקט החיים של פרופ' פישמן כבר יותר מ-20 שנה, ונראה כי היא לא תוותר על החברה בקלות.

ואכן, כעת הוגשה גם תביעה לבית המשפט. בתביעה טוענת כן פייט: "כספי התובעת מיועדים לניסויים הקליניים והשלמתם. הם אינם מיועדים למשחקים בשוק ההון, כפי שהנתבעים מייעדים אותם, ואינם מיועדים למטרות זרות". עוד נאמר כי: "שוק ההון מכיר ויודע על מעללי הנתבעים, שעיקר פעילותם ב'סיבובים' מהירים, בניסיונות להשתלט על חברות לשם גריפת רווח מהיר, וכן בפעילותם בשלדים ובפעילות נמוכה של שוק ההון".

האשמה חמורה יותר של כן פייט כלפי קפיטל פוינט היא כי מדובר בחברה שאינה מדווחת אמת לבורסה. היא מביאה לראיה מקרה שבו נדרשה קפיטל פוינט לשלם עיצום כספי בעקבות אי-גילוי שווי חברה. עוד טוענת כן פייט כי העובדה שקפיטל פוינט אינה מגלה בפנייתה אל כן פייט כי כוונתה היא להשתלטות על החברה, היא הפרה של חובת הדיווח ל-SEC, רשות ניירות ערך האמריקאית.