אחרי רישום חריג למסחר: סלאק סיימה את היום הראשון בשווי של 20 מיליארד דולר

החברה, שפיתחה אפליקציית תקשורת לעסקים, לא הנפיקה מניות חדשות, אלא נרשמה למסחר באופן ישיר • בבורסת ניו יורק העריכו את מחיר מניית סלאק ב-26 דולר, אך היא סיימה את יום המסחר הראשון במחיר של קרוב ל-39 דולר

מנכ"ל ומייסד סלאק סטיוארט באטרפילד / צילום: רויטרס
מנכ"ל ומייסד סלאק סטיוארט באטרפילד / צילום: רויטרס

חברת הסטארט-אפ סלאק, שפיתחה אפליקציית תקשורת פופולרית לעסקים תחת אותו השם, סיימה את יום המסחר הראשון בשווי של 19.5 מיליארד דולר, לאחר שכבר נסחרה במהלכו בשווי של 24.5 מיליארד דולר. סלאק (טיקר: WORK) ביצעה רישום ישיר למסחר, הליך בשונה מהנפקה מסורתית, שבמסגרתו החברה אינה מגייסת הון ואינה מנפיקה מניות חדשות, אלא רושמת למסחר בבורסה את המניות הקיימות שלה. כך מאפשרת סלאק לבעלי המניות שלה למכור את המניות בשוק הציבורי.

אמש פרסמה בורסת ניו יורק את מחיר התייחסות (reference price) עבור מניית סלאק שיעמוד על 26 דולר למניה (ומשקף לחברה שווי של 15.7 מיליארד דולר). מחיר זה מסמן את המחיר שבו מניית החברה הייתה עשויה להימכר בהנפקה, אך כאמור המסחר החל במחיר גבוה משמעותית. לפי וול סטריט ג'ורנל, בורסת ניו יורק פירסמה את המחיר אחרי בחינה של עסקאות בשוק הפרטי במניה, והתייעצות עם יועצים כספיים של החברה. מחיר הפתיחה של סלאק נקבע לעומת זאת באמצעות חברת Citadel Securities, שמשמשת כעושה שוק (market maker) עבור סלאק, ויתבסס על חישוב שכולל את המחיר שמציעים המוכרים והקונים של המניה.

בגלל הרישום הישיר למסחר, סלאק גם לא יצאה לרוד-שואו לקראת ההנפקה. לפי וול סטריט ג'ורנל, הבנקים מורגן סטנלי, גולדמן זאקס, ו-Allen & Co דיברו עם קונים פוטנציאליים כדי לייצר עניין בהנפקה, לפי וול סטריט ג'ורנל. המהלך חוסך לסלאק את דמי החיתום.

הליך ההנפקה הישירה נחשב נדיר יחסית, והוא מתאפשר בעיקר מכיוון שסלאק היא חברה יחסית מוכרת. גם אפליקציית הזרמת המוזיקה הפופולרית ספוטיפיי ביצעה הנפקה ישירה בשנה שעברה, ולפי וול סטריט ג'ורנל, ייתכן שגם Airbnb תבצע הנפקה ישירה בשנה הבאה.

באפריל פרסמה סלאק נתונים פיננסים עבור השנה שהסתיימה בסוף ינואר, בהם הפסד של 139 מיליון דולר והכנסות של 400 מיליון דולר. הכנסות סלאק בשנה הפיסקלית 2019 שהסתיימה ב-31 בינואר עמדו על 400 מיליון דולר, צמיחה של 82% בהשוואה לשנה הקודמת, וההפסד לאותה שנה היה כ-140 מיליון דולר, וכמעט ללא שינוי לעומת השנה שלפני כן. ברבעון הראשון של שנת הכספים הנוכחית הציגה סלאק הכנסות של 135 מיליון דולר, עלייה של 67% לעומת הרבעון המקביל. בשורה התחתונה, החברה הפסידה 32 מיליון דולר, בהשוואה ל-24 מיליון דולר ברבעון המקביל.