נוסע בבריטיש איירוויז בנתב"ג איים לפוצץ את המטוס

נוסע בטיסה של חברת בריטיש איירוויז הכריז כי בכוונתו לפומצץ את המטוס, שהיה אמור להמריא מנתב"ג ללונדון • הצוות התייחס לדבריו ברצינות, והנוסע והקבוצה שהייתה איתו הורדו מהמטוס • לא התגלו ממצאים ביטחוניים במטוס המדובר

קבוצה של 18 צעירים בריטים שהשתתפו באירוע פרטי בישראל, עלו היום (א') על טיסה של חברת בריטיש איירוויז בכדי לשוב ללונדון. לפי הודעה שהפיץ דובר רשות שדות התעופה, לאחר שהתיישבו הצעירים במטוס, אחד מהם הכריז כי בכוונתו לפוצץ את המטוס. התבדח או לא - הסוף היה פחות מצחיק, משום שדבריו נלקחו במלוא הרצינות על-ידי צוות המטוס, שדיווח מיד לקפטן.

הקפטן הודיע על האירוע לחברה בלונדון וקיבל הנחיה להוריד את הנוסעים בנתב"ג - הנחיה שהתייחסה לחבורה כולה. במקביל גם הרשויות בישראל קיבלנו הוראה לפעול - ולמטוס הונזק צוות הביטחון של נתב"ג, שביצע בידוק לנוסעים ולמטוס. אחרי שלא נתגלו ממצאים ביטחוניים, הנוסעים הוחזרו לטרמינל, והמטוס צפוי להמריא בקרוב ללונדון בלעדיהם. והנוסעים האחרים? הם שילמו את מחיר העיכוב, שכן כאשר נוסעים מורדים ממטוס, יש לאתר גם את הכבודה שלהם ולהוריד אותה עמם.

מבריטיש איירוויז נמסר כי "הבטיחות והביטחון של הנוסעים ושל הצוות נמצאים בראש סדרי העדיפויות של החברה. עניינים שכאלה נלקחים במלוא הרצינות, ובהתאם ננקטים מהלכים נדרשים".