שניב תרשום רווח הון של כ-10 מיליון שקל ממכירת נדל"ן

יצרנית מוצרי הנייר חתמה על הסכם למכירת מחסן ההפצה שלה באופקים, המשמש גם כמשרדי ההנהלה, תמורת כ-18.5 מיליון שקל • החברה מקימה באופקים מבנה חדש בשטח של כ-12 אלף מ"ר אליו תועבר פעילות הייצור, האחסנה וההפצה, בהשקעה מוערכת של כ-60 מיליון שקל

מוצרי הנייר של חברת שניב / צילום: מצגת החברה,
מוצרי הנייר של חברת שניב / צילום: מצגת החברה,

יצרנית מוצרי הנייר שניב חתמה על הסכם למכירת מחסן ההפצה של החברה באופקים, המשמש גם כמשרדי ההנהלה שלה, תמורת כ-18.5 מיליון שקל. בעקבות העסקה החברה צפויה להכיר ברווח הון מוערך של כ-15 מיליון שקל לפני מס (כ-10 מיליון שקל לאחר מס). החברה קיבלה כ-20% מהסכום במועד חתימת ההסכם, 10% נוספים מהתמורה ישולמו לחברה בעוד כשנה, ושאר הסכום יועבר לקופתה של שניב במועד מסירת הנכס (צפוי בתוך 18-24 חודשים).

בימים אלה מקימה החברה באופקים מבנה חדש בשטח של כ-12 אלף מ"ר אליו תועבר פעילות הייצור, האחסנה וההפצה, בהשקעה מוערכת של כ-60 מיליון שקל. ביולי אשתקד דיווחה החברה כי היא מנהלת עם קרן מניבים מו"מ למכירת המבנה החדש שהיא מקימה בכ-50-55 מיליון שקל, אך המו"מ לא הבשיל לידי עסקה.

פעילותה העיקרית של שניב, האחראית על עיקר הכנסותיה, היא ייצור ושיווק מוצרי נייר מוגמרים, המעובדים מהנייר הגולמי שאותו היא מייצרת. החברה מוכרת מוצרים למגוון רשתות, ביניהן סופר-פארם, שופרסל, חצי חינם, ורמי לוי, והן מוכרות אותם כ"פרייבט לייבל" (מותג פרטי של הרשת). נוסף על כך עוסקת החברה בייצור ושיווק נייר ביתי גולמי בגלילים, ובחודש מארס האחרון עדכנה על תחילת הפעלה מסחרית של קו חדש לייצור מוצרי נייר מוגמרים לשוק המוסדי.

המכירות גדלו, המניה עלתה

בעלת השליטה בשניב היא משפחת ברנט. בני הזוג אברהם (יו"ר החברה) והילה ברנט מחזיקים כיום בכ-43% ממניותיה, והמנכ"ל הוא בנם, פסח ברנט. לצד המשפחה מחזיק קיבוץ סאסא בכ-24.6% מההון לאחר שבתחילת 2018 השלימה שניב עסקה להרחבת פעילותה, כשרכשה את חברת סאסאטק של הקיבוץ בעסקה של הקצאת מניות. סאסאטק עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרי ניקוי לבית ולשוק המוסדי, מוצרים משלימים לרכב, שמנים וחומרים למגזר הטכני, ומוצרי טואלטיקה וקוסמטיקה.

מניית שניב  רשמה היום עלייה של כ-3% והשלימה התקדמות של 16% בשנה האחרונה. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-244 מיליון שקל. את הרבעון הראשון של השנה סיימה החברה עם מכירות בהיקף של כ-110 מיליון שקל, גידול של 14.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. זאת, על רקע עלייה של 17% (כ-10.4 מיליון שקל ) במכירות של מוצרי נייר ומעלייה של 11% (כ-3.4 מיליון שקל) במכירות מגזר מוצרי הניקיון וטיפוח אישי. הרווח התפעולי של שניב צמח ב-55% לרמה של כ-7 מיליון שקל ובשורה התחתונה הציגה החברה קפיצה של 108% ברווח הנקי שהגיע לכ-5.7 מיליון שקל ברבעון.