ניסנקורן: נתניהו לא מודאג מהגירעון כי "עסוק בדברים אחרים"

כך אמר יו"ר כחול לבן בדיון המיוחד שנערך בכנסת בנושא הגירעון • לפיד הוסיף כי המדינה הגיעה לגירעון עמוק, כיוון שנתניהו "בישל דייסה. נתן לליצמן, נתן לסמוטריץ', נתן לדרעי, נתן לכל חבר כנסת שעשה רעש, נתן לכל מפלגה. נתן ונתן ונתן, למי לא נשאר? לציבור הישראלי"

אבי ניסנקורן ובנימין נתניהו/ צילום: כדיה לוי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
אבי ניסנקורן ובנימין נתניהו/ צילום: כדיה לוי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) אמר בתום ישיבת הממשלה העוסקת בקיצוץ הרוחבי שהוא מתנגד לקיצוץ במערכת הבריאות: "מדובר בפגיעה בציבור החולים ואני נגד כל יוזמה לקצץ בבריאות".

בנוסף אמר סגן שר הבריאות כי באופן כללי על שרי הממשלה להחליט על סעיפי הקיצוץ במשרדם, ולא משרד האוצר. יצוין שליצמן אינו שר, ולכן להתנגדות שלו אין השפעה על החלטת הממשלה.

בתוך כך, במליאת הכנסת נערך בשעה זו דיון פגרה מיוחד בנושא הגירעון.

ח"כ אבי ניסנקורן, יו"ר סיעת כחול לבן, אמר שראש הממשלה נתניהו אינו מודאג מן הגירעון כי "הוא עסוק בדברים אחרים, אם יתן הצהרת הון, אם יקבל אישור מוועדת ההיתרים, זה מה שמעסיק אותו.

"אבל אנשים שמקבלים שכר מינימום, ואין להם מערכת בריאות ציבורית טובה, ועכשיו יש להם גירעון ובמקום לשפר את הבריאות יהיה קיצוץ רוחבי, גם בשירותי הבריאות הציבוריים".

"מי שהביא את ההצלחה זה האנשים האלה שאתה כל היום מעליב"

ח"כ יאיר לפיד אמר בנאומו מוקדם יותר כי המדינה הגיעה לגירעון עמוק, כיוון שנתניהו "בישל דייסה. נתן לליצמן, נתן לסמוטריץ', נתן לדרעי, נתן לכל חבר כנסת שעשה רעש, נתן לכל מפלגה. נתן ונתן ונתן, למי לא נשאר? לציבור הישראלי."

לפיד גם אמר שנתניהו גאה בהצלחה של הכלכלה הישראלית אבל "מי שהביא את ההצלחה זה האנשים האלה שאתה כל היום מעליב. האנשים שאתה דורס אותם, מעליב את הערכים שלהם. ישראלים שעובדים קשה. המון שעות. משלמים מסים. משרתים בצבא, החקלאים, מעמד הביניים, שכל היום דורסים אותם".

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) אמר במהלך נאומו במליאה ש"ממשלת החלומות של נתניהו היא ממשלה בה הגירעון הוא קשקוש והחרדים עם היד על השלטר של ועדת הכספים".