נמשכת שרשרת עזיבות הבכירים בבנק דיסקונט: גם אורית אלסטר הודיעה על עזיבה

בעוד שהדירקטוריון מתחיל היום את ההליך לאיתור המנכ"ל הבא או הבאה של הבנק, במקומה של לילך אשר טופילסקי, הודיעה סמנכ"לית וראש החטיבה העסקית הוותיקה בבנק "כי בכוונתה לסיים את כהונתה ולפרוש מהבנק לאחר כ-20 שנות עבודה בבנק"

אורית אלסטר  / צילום: רמי זרנגר,
אורית אלסטר / צילום: רמי זרנגר,

בנק דיסקונט רשם בשנים האחרונות התאוששות עסקית מרשימה כששיפר שורה ארוכה של מדדי פעילות מרכזיים והצליח להשיל מעליו את הפיגור שאפיין אותו שנים רבות, ואולם, תוך כשלושה שבועות בלבד נראה כי הבנק שמתנהל ללא גרעין שליטה נקלע לאי-ודאות חדשה שנובעת משורת עזיבות של בכירים שהובילו את עליית המדרגה העסקית שנעשתה. כל זאת בעוד שהדירקטוריון מתחיל היום את ההליך לאיתור המנכ"ל הבא או הבאה של הבנק, במקומה של לילך אשר טופילסקי.

היום הצטרפה לרשימה הפורשים מהבנק אורית אלסטר, סמנכ"לית וראש החטיבה העסקית הוותיקה בבנק, ש"הודיעה כי בכוונתה לסיים את כהונתה ולפרוש מהבנק לאחר כ-20 שנות עבודה בבנק" ולאחר 9 שנים בתפקיד. בבנק פירטו עוד כי "מועד סיום הכהונה טרם נקבע". אלסטר, נציין, היא בת זוגו של גיל אגמון, בעל שליטה בדלק רכב.

בכך מעמיק הריק בצמרת התפקידים הכי בכירים בבנק, בימים בהם הדירקטוריון מחפש אחר מנכ"ל, שכנראה יידרש למנות הנהלה חדשה. לא מן הנמנע שמרגע שיוחלט על מינוי מנכ"ל חדש, יהיו עוד עזיבות בצמרת הקבוצה - דבר שעלול להמשיך ולנענע את הספינה שלאחר שנים ארוכות הגיעה למים שקטים יחסית.

העזיבה של אלסטר, שמונתה לתפקידה הנוכחי בינואר 2011 - על ידי המנכ"ל הקודם, קורית כשלושה שבועות בלבד לאחר שמנכ"לית בנק דיסקונט המוערכת, לילך אשר טופילסקי, הודיע במפתיע על פרישתה מהבנק לטובת שותפות בקרן פימי, ובכך פתחה את המירוץ למציאת יורש או יורשת עבורה.

בין לבין, לפני כשבוע בלבד, הודיע על פרישתו מהבנק גם רן עוז, שכיהן בתפקידו האחרון כיו"ר חברת כרטיסי האשראי כאל, וקודם לכן היה סמנכ"ל בכיר וראש החטיבה לשווקים פיננסיים בבנק. עוז נמנה על צמרת המנהלים בבנק ונחשב כמקורב מאוד לאשר טופילסקי, והוא עוזב את קבוצת דיסקונט לטובת תפקיד מנכ"ל קבוצת הביטוח מגדל.

כך, דיסקונט נקלע עתה למצב שבו מתוך המנהלים המרכזיים של הפעילות בבנק היו שלוש הודעות על פרישה עם עזיבה בפועל כבר בחודשים הקרובים (אשר טופילסקי, עוז ואלסטר), כשבמקביל יש מנהלים חדשים יחסית, בהם אסף פסטרנק, שמונה לראש החטיבה הפיננסית באפריל 2018, וכמה ותיקים ומנוסים בהם יובל גביש שמנהל את החטיבה הבנקאית מאז ינואר 2011.

על פי הערכות בשוק גביש צפוי להתחרות על תפקיד המנכ"ל הבא. עוד מעריכים בשוק כי גם אורי לוין, מנכ"ל הבנק האמריקאי של הקבוצה, אי.די.בי ניו יורק שכנראה יתמודד גם על תפקיד מנכ"ל הקבוצה.

היום יצאה לדרך ועדת האיתור למנכ"ל הבנק

הפאזל שדורש הרכבה כאמור כנראה ימתין להכרעת דירקטוריון הבנק בנוגע למנכ"ל הבא או הבאה. בהקשר זה נציין כי בדומה לקורה בבנק הפועלים - שגם בו מתנהל בימים אלה הליך לאיתור מנכ"ל - היום הוקמה ועדת איתור לבחירת המנכ"ל הבא לקבוצת דיסקונט, שבראשה עומד יו"ר הבנק קוברינסקי. בוועדת האיתור חברים בנוסף לקוברינסקי הדירקטורים ברוך לדרמן, יהלי שפי, יודפת הראל בוכריס וראובן אדלר. בדיסקונט מציינים כי "הוועדה החלה את עבודתה".

כך, הנהלת בנק דיסקונט ממשיכה לחוות פרישות של דמויות מרכזיות מאוד בבנק, לקראת מה שמסתמן כשינוי טוטאלי של פניה, וזאת הגם שבסביבת הבנק מציינים כי אלסטר תמשיך לכהן כדירקטורית בבנק אי.די.בי ניו יורק וכיו"רית דיסקונט קפיטל - תפקיד אליו תמונה במקום עוז שפורש מהבנק.

צמרת דיסקונט כוללת היום, בין היתר, את גביש, ראש החטיבה הבנקאית, את יפית גריאני, ראש חטיבת משאבי אנוש ונכסים ובעבר בכירה בחטיבה העסקית (שם ניהלה את אגף חברות גדולות), את זיו בירון, סמנכ"ל אסטרטגיה וכספים, את אריק פרישמן, סמנכ"ל דיגיטל ותשתיות, ואת אבי לוי, מנהל סיכונים ראשי וראש חטיבת ניהול סיכונים. כמו כן ישנם חברי הנהלה חדשים יחסית, כגון פסטרנק, ראש חטיבת שווקים פיננסיים, אסתר דויטש, ראשת חטיבת ניהול קבוצתי ורגולציה, ומנהלים בכירים של חברות בנות, בראשם לוין מנכ"ל אי.די.בי ניו יורק, ולוי הלוי מנכ"ל כאל.

מניית דיסקונט נסחרה היום לפי שווי של כ-16.9 מיליארד שקל, לאחר שטיפסה מתחילת השנה בכ-27%.