צבי מרום, מייסד באטמ, חוזר לבורסה בתל אביב

החברה משלבת שלושה תחומים – תקשורת, מכשור רפואי למעבדות וטיפול באשפה רפואית • היא נסחרת בבורסה של לונדון לפי שווי של 175 מיליון ליש"ט ומגיעה בחזרה לתל אביב אחרי תקופה של פריחה • לאחרונה גייסה באטם 30 מיליון דולר לחברת Ador, חברה בת חדשה

צבי מרום  / צילום: איל יצהר, גלובס
צבי מרום / צילום: איל יצהר, גלובס

אחרי הפסקה של כ-4 שנים מן הבורסה בתל אביב, באטמ חוזרת. החברה שהקים ד"ר צבי מרום (ובה עבד רוה"מ בנימין נתניהו כיועץ למשך תקופה קצרה בין שתי הקדנציות שלו כרוה"מ) משלבת שלושה תחומים מעניינים - תקשורת, מכשור רפואי למעבדות וטיפול באשפה רפואית. היא נסחרת בבורסה של לונדון לפי שווי של 175 מיליון ליש"ט ומגיעה בחזרה לתל אביב אחרי תקופה של פריחה דווקא: המניה עלתה 130% מאז נמחקה מן המסחר המקומי ב-2015, רוב העליות נרשמו בשנתיים האחרונות.

המידע על כוונת החברה לחזור ולהיסחר פורסם לראשונה על ידי שירות המידע Hotstocks.

באטמ הוקמה ב-1992 כחברת תקשורת והצליחה בתחום אולם עם השינויים בפרוטוקולי התקשורת בסוף שנות ה-2000 היא החליטה לבזר סיכונים ולהיכנס גם לתחום המכשור הרפואי. החברה הקימה פעילות של מכשירי אוטומציה לבדיקות מעבדה וכן פעילות טיפול באשפה רפואית, לצד פעילות התקשורת אותה היא ממשיכה לקיים.

במחצית הראשונה של 2018 רשמה החברה הכנסות של 58 מיליון דולר, גידול של כ-17% לעומת המחצית הראשונה של 2017, וכן הפסידה 1.9 מיליון דולר לעומת הפסד של 2.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה. לאחרונה גייסה באטם 30 מיליון דולר לחברת Ador, חברה בת חדשה שהקימה כספין אוף בתחום בדיקות המעבדה.