נתניהו: לא הוצעה רוטציה, אין לי קשר עם כחול לבן

ראש הממשלה הודיע הבוקר כי אין בכוונתו לוותר על שותפיו הטבעיים לממשלה: מפלגות ש"ס, יהדות התורה ואיחוד מפלגות הימין

בנימין נתניהו/ צילום: תמר מצפי
בנימין נתניהו/ צילום: תמר מצפי

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד נתניהו הודיע הבוקר (ד') שאין בכוונתו לוותר על שותפיו הטבעיים לממשלה, מפלגות ש"ס, יהדות התורה ואיחוד מפלגות הימין. לדבריו: "אני מכבד ומעריך את יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין. היוזמה שלו מבקשת למנוע סיבוב נוסף של בחירות בישראל. יושב ראש הכנסת ביקש שניפגש בימים הקרובים ואעשה זאת. כל השאר - ספינים. בשום שלב לא הוצעה רוטציה, עד לרגע זה אין קשר בין הליכוד לכחול לבן ואין לי שום כוונה לוותר על שותפיי הטבעיים לממשלת הימין".

אולם בזירה הפוליטית מתקשים להאמין שמדובר ביוזמה עצמאית של יו"ר הכנסת וזאת לאור פרסומים שונים, החל מיום א' בערב בחדשות 12, על כך שגורמים שונים בכנסת הגיעו לייעוץ המשפטי בכנסת עם הבקשה ליזום מהלך. בנוסף, מאז יום א', בליכוד מתדרכים שלא רק חברי המפלגה ביקשו לערוך את הבירור בנוגע לביטול מערכת הבחירות, אלא שהבקשות והבירורים הגיעו מכל סיעות הבית, לרבות כחול לבן.

אתמול (ג') בתיאום מדויק החלו גורמים שונים בקרב "השותפות הטבעיות" של הליכוד - לברך על המהלך. יהדות התורה, השר רפי פרץ, העומד בראש איחוד מפלגות הימין, שאמור להיפגע לכאורה מן המהלך הודיע שהוא תומך בו. גם שר האוצר משה כחלון הודיע על תמיכה.

אם כל השותפות הטבעיות תומכות במהלך, על אף שלכאורה, סיעות יהדות התורה ואיחוד מפלגות הימין עשויות להישאר בחוץ בממשלת אחדות מן הסוג הזה, הרי שהסיפור כולו מעורר תהיות ומריח כספין פוליטי.

בכחול לבן לא הכחישו שגם הם ניסו לברר את היתכנות ההליך אבל אתמול אמר יו"ר המפלגה בני גנץ כי "הפרסומים מבהירים - נתניהו מפחד מגזר הדין הציבורי, ונתניהו משקר - אין שום משא ומתן עם כחול לבן".