סטארט-אפ שבבי הבינה המלאכותית נוירובלייד גייס 23 מיליון דולר

הסטארט-אפ הישראלי מפתח שבב לבינה מלאכותית בשלב היישום, וגייס עד כה כ-27 מיליון דולר • בחברה השקיעו, בין היתר, קרן ההשקעות של אינטל ומריוס נכט, מייסד משותף של צ'ק פוינט

אלעד סיטי ואליעד הלל / צילום: קרן גפני
אלעד סיטי ואליעד הלל / צילום: קרן גפני

הסטארט-אפ הישראלי NeuroBlade (נוירובלייד) הודיע היום (ד') על גיוס של 23 מיליון דולר, ובסך-הכול גייסה החברה עד כה 27.5 מיליון דולר. החברה מפתחת שבב ייעודי למשימות בינה מלאכותית בשלב היישום (Inference), הן עבור מרכזי נתונים והן עבור מכשירי קצה. את הסיבוב הוביל צוותו של מייסד משותף של חברת צ'ק פוינט והמשקיע מריוס נכט, והצטרפו אליו קרן ההשקעות של חברת אינטל, והמשקיעים אשר השקיעו בה בשלב הסיד - הקרנות סטייג' וואן וקרן גרוב של דב מורן. בשלב הסיד הושקעו בחברה 4.5 מיליון דולר.

הגיוס מגיע באיחור קל לעומת התוכניות, לאחר שבריאיון שנערך בדצמבר בשנה שעברה הצהירה החברה כי הגיוס יתקיים ברבעון הראשון של השנה ואבטיפוס ראשון יוצג ברבעון השני. כמו כן, בנוירובלייד ביקשו שלא להשיב על שאלות "גלובס" בנוגע לקשרים העסקיים והחברות עימן היא משתפת פעולה או עורכת ניסויים. החברה נוסדה ב-2017 על ידי המנכ"ל אלעד סיטי וה-CTO וסמנכ"ל אסטרטגיית המוצר אליעד הלל. השניים בוגרי יחידה טכנולוגית של חיל המודיעין, שהכירו כשעבדו יחדיו בחברת סולאראדג'. נוירובלייד מעסיקה כ-30 עובדים והגיוס נועד בין השאר להביא להכפלת מצבת כוח האדם בחברה בתחומי הפיתוח והמכירות בתוך כשנה. החברה ממוקמת בהוד השרון ומתכוונת להתרחב לארה"ב וטיוואן.

על נסיבות הקמת החברה והרעיון בבסיס הטכנולוגיה סיפר סיטי: "בסולאראדג' ראיתי איך מתחילים מאפס ובונים חברה גדולה גם בפן הטכנולוגי, גם בכוח אדם, וגם במכירות. קצת אחרי ההנפקה התחלתי לחשוב מה הדבר הבא. הרעיון עצמו התגלגל בין השאר מהתעסקות ברשתות נוירונים באלגו-טריידינג - נושא שחקרנו בתור תחביב".

לפי החברה, השבב שלה נמצא כעת בשלב האחרון לפני שליחתו לייצור ראשוני במפעל, וההשקה מתוכננת לתחילת 2020. על הטכנולוגיה שבבסיס השבב הסביר סיטי: "מרחב הבעיות בבינה מלאכותית גדול. זה לא הכל רק עיבוד תמונה. אנחנו באים לפתור עולם קצת יותר רחב - גם רשתות נוירונים יותר מורכבות ויותר מסועפות. היום אפשר יחסית לדחוס תמונות ולשפר את הביצועים והדבר אכן מקל מאוד על הרבה פתרונות, אבל ברשתות וניתוחים יותר מורכבים קשה לדחוס - ואז לשבבים קשה להתמודד איתם. אנחנו פותרים גם מודלים יותר מורכבים מעולמות הבינה המלאכותית, כמו למשל מנוע המלצות, ניתוחי תמונה ברזולוציה גבוהה או ניתוח וידיאו אמיתי שבו מנתחים סצנות מורכבות". 

*** גילוי מלא: מריוס נכט הוא בן הזוג לשעבר של ענת אגמון, מבעלות השליטה ב"גלובס".