הזמר קובי פרץ תובע 6 מיליון שקל ממנהלו ואמרגנו לשעבר

כוכב הזמר הים-תיכוני הגיש תביעה נגדית נגד מנהלו ואמרגנו לשעבר, בטענה כי נחמני ניצל את מצבו הקשה של פרץ במהלך משפטו הפלילי והוציא ממנו במרמה מיליוני שקלים

קובי פרץ. תובע מיליונים ממנהלו לשעבר / צילום: שלומי יוסף
קובי פרץ. תובע מיליונים ממנהלו לשעבר / צילום: שלומי יוסף

הזמר קובי פרץ, שריצה 9 חודשי מאסר בפועל בשל הרשעתו בעבירות מס, תובע כ-6 מיליון שקל ממנהלו לשעבר מאיר נחמני

עורכי הדין עמית חדד ותמר פולק ממשרד חדד-רוט הגישו היום (ה') בשם כוכב הזמר הים-תיכוני תביעה נגדית נגד מנהלו ואמרגנו לשעבר, במסגרתה נטען כי נחמני ניצל את מצבו הקשה של פרץ במהלך משפטו הפלילי והוציא ממנו במרמה מיליוני שקלים.

בתביעה נטען כי נחמני חבר אל פרץ עם תחילתם של הליכים הפלילים שנוהלו נגד הזמר, לאחר פרידה ממנהלו הקודם, וליווה אותו גם במהלך תקופת מאסרו. על-פי התביעה, פרץ, שבאותה העת היה זקוק לאנשים עליהם יוכל לסמוך, נתן בנחמני אמון מוחלט ועיוור עד לגישה עצמאית לכספיו. 

התביעה של הזמר המוכר הוגשה בתגובה לתביעה שהגיש נחמני נגד פרץ במרץ השנה, בה טען האמרגן לשעבר כי פרץ פיטר אותו במפתיע וסירב לשלם לו חוב כספי שהוא חייב לו. נחמני תובע מפרץ כ-3.7 מיליון שקל בטענה בעת הודעתו של פרץ על הפסקת הייצוג שלו, נותר לזמר חוב כספי כלפיו של מעל למיליון דולר. לטענת נחמני, פרץ מסרב לשלם לו את המגיע לו לפי המוסכם ביניהם. 

פרץ מכחיש את הטענות, וכעת הוא טוען בתביעה שהגיש כי נחמני הוא זה שחייב לו כספים, לאחר שהוציא ממנו מיליונים באמצעות תרמיות שונות.

במסגרת התביעה מגוללים עורכי הדין חדד ופולק מקרים בהם נחמני ניצל לכאורה את האמון שניתן בו על-מנת לגזול את כספיו של פרץ, בין היתר יתרת הלוואות שנטל נחמני מהחברה וטרם הושבו, צ'קים לפקודת פרץ שנחתמו על-ידי נחמני ולא הופקדו בחשבונו של פרץ, השקעות שהתבצעו באמצעות נחמני ולא הניבו את התשואות המובטחות (בין היתר דירה בשווי 1.5 מיליון שקל), משיכת כספים בגובה שאינו תואם להסכם בין הצדדים ועוד. 

לטענת פרץ ובאי-כוחו, תביעתו של נחמני שהוגשה לאחרונה (כתב ההגנה בה הוגש לפני מספר שבועות) הייתה במטרה להסיט את הדיון ממעשיו של נחמני. 

נזכיר כי פרץ הורשע בחודש מרץ 2016 בהשמטת הכנסות ובהשמטת מס עסקאות, לאחר ששופטת בית משפט השלום בתל-אביב, לימור מרגולין-יחידי, קבעה כי פרץ דיווח לרשויות על פחות מרבע מהכנסותיו - והכול בשל תאוות-בצע.

פרץ וגם הפרקליטות ערערו על הכרעת הדין ועל גזר הדין. בעוד הפרקליטות הגישה ערעור על קולת העונש וביקשה מבית המשפט המחוזי להטיל על הזמר 4 שנות מאסר - הגיש פרץ ערעור על הרשעתו ועל העונש שנגזר עליו, תוך שהוא טוען להגנה מן הצדק ובנוסף מעלה שורה של טענות נגד אמרגנו לשעבר, יוחאי יעיש, ששימש כעד נגדו במשפט, וכן על שיטות חישוב העלמות המס שלו. 

ערעור המדינה נדחה, אך בעקבות ערעורו של פרץ עונשו הופחת לשנה וחצי, ובהמשך הוא אף זכה לשחרור מוקדם ושוחרר ממאסרו לאחר שריצה 9 חודשי מאסר בפועל.