גנץ: "נתניהו ממלא בהליום את בלוני האש של חמאס"

בסיור בעוטף עזה יו"ר כחול לבן ביקר את הפסקת האש, ואמר כי ישראל מאבדת את כח ההרתעה •  "אחרי צוק איתן היה שקט מוחלט שבוזבז לחלוטין. צריך ליצור פתרון עם שתי רגליים", אמר גנץ

שריפה בצד הישראלי ליד גבול עזה במאי האחרון / צילום: אמיר כהן, רויטרס
שריפה בצד הישראלי ליד גבול עזה במאי האחרון / צילום: אמיר כהן, רויטרס

ח"כ בני גנץ, יו"ר כחול לבן, נפגש היום (ו') עם חקלאים סמוך לקיבוץ נחל עוז. במהלך המפגש הוא התייחס ל-100 השריפות שהוצתו השבוע ביישובי עזה, באמצעות בלוני אש המושלכים מתוך הרצועה ואמר כי המראה שם הוא של "שחור בעינים".

"נתניהו ממלא בהליום את בלוני האש של חמאס וכל פעם מחדש מגיעים עוד בלונים. השבוע 100 שריפות או יותר, ואת זה אפשר לראות בשחור בעיניים ובשחור בלב של האנשים", אמר גנץ. "אנחנו מאבדים את ההרתעה", הוסיף.

גנץ ביקר את ההחלטה על הפסקת אש. לדבריו, "הפסקת האש שחתמו עליה הלילה מוכיחה שחמאס הוא שמכתיב את התנאים לנתניהו וככה לא מייצרים הרתעה. חייבים להגיב בחוזקה. לא תהיה רגיעה בלי הרתעה ובלי תגובה. אסור לקבל את כל השחור הזה". עוד הוא אמר שמבחינת נתניהו "אם הוא בסדר שכל השאר יישרף".

גנץ הוסיף, כי "אחרי צוק איתן היה שקט מוחלט שבוזבז לחלוטין. צריך ליצור פתרון עם שתי רגליים. העיקרון הראשון הוא שכשכאן אין שקט- בצד השני אין שקט. צריך לתקוף בעוצמה, לבצע סיכולים ממוקדים, לתקוף כל הזמן. לא נפרט כאן על התוכניות המבצעיות, אבל צה"ל הוא מהצבאות החזקים בעולם ויש לנו את היכולות הנדרשות.

"אחרי שיש שקט וההרתעה חוזרת, צריך לפתח תקווה גם בצד השני, זה ששם טוב לא עושה רע לנו- להפך. אך כל התקדמות שכזו צריכה להיות תוך שמירה על עוצמתנו וכשאנחנו זוכרים שיש לנו בצד השני גופות של חיילים ואזרחים שחצו את הגדר שאנחנו מחויבים לפעול להחזירם. אסור לוותר בשום אופן על הדרישות האלו", אמר גנץ.