מרחביה צפויה להשקיע בחברת הקנאביס ספקטרום קאן

מרחביה חתמה על מזכר הבנות לביצוע השקעה בספקטרום קאן • העסקה משקפת לספקטרום קאן שווי של 13.5 מיליון דולר לפני הכסף • זו ההשקעה השנייה של מרחביה בתחום הקנאביס הרפואי

חברת מרחביה, הפעילה בשנתיים האחרונות בעיקר בהשקעות בתחום הביומד, הודיעה היום על חתימת מזכר הבנות לביצוע השקעה שנייה בתחום הקנאביס הרפואי. מרחביה תשקיע בחברת ספקטרום קאן, חברה בת של קבוצת יצור הקנאביס בזלת, אשר מפתחת תרכובות קנאביס יעודיות לטיפול באוטיזם. העסקה משקפת לספקטרום קאן שווי של 13.5 מיליון דולר לפני הכסף.

ספקטרום קאן הוקמה על ידי קבוצת בזלת, והמומחה המדעי שלה הוא פרופ' ארי אייל. החברה גייסה כמנהל התחום הרפואי את הפסיכיאטר השנוי במחלוקת אילן רבינוביץ', ששניים מילדיו סובלים מאוטיזם, והוא גם מטפל באוטיזם בין היתר באמצעות קנאביס במרפאתו.

בעקבות ההודעה עולה מניית מרחביה אחזקות  בכ-5% והיא נסחרת לפי שווי של כ-19 מיליון שקל.

לפני כמה חודשים חתמה החברה על השקעת הקנאביס הראשונה שלה, בחברת ויאולי מחממת סנארה ונצ'רס של פיליפס וטבע, שפיתחה מכשיר ייחודי המאפשר שאיפה של טיפות קנאביס זעירות לריאות, ללא צורך בשריפה או חימום של החומר.

פורטפוליו של חברות ביומד

ההשקעה האפשרית של מרחביה בקנאביס מגיעה אחרי מספר אבני דרך שהשיגו החברות בפורטפוליו שלה בתחום הביומד.

חברת קרדיאקסנס, שבה היא מחזיקה כ-6% ואשר פיתחה שעון רפואי חכם לניטור פעילות הלב, הודיעה על חתימת הסכם עם בית חולים אירופאי הכולל השקעה של בית החולים בחברה, ובהמשך אפשרות של הפצת המוצר במדינה אירופאית על ידי בית החולים. ההסכם הזה מקנה שווי של 30 מיליון דולר לקרדיאקס סנס.

חברת RMDY, שבה מחזיקה מרחביה כ-6% גם כן ואשר פיתחה מערכת לניהול הקשר בין חברות תרופות לבין מטופלים, הודיעה על חתימת הסכם עם לקוח אסטרטגי. אחת מחברות הביטוח הגדולות בארה"ב. ההסכם הזה צפוי להניב לחברה הכנסות של מאות אלפי דולרים, עם פוטנציאל להרחבתו בהמשך.

מרחביה מחזיקה גם 9% בחברת EFA שמפתחת בדיקת דם מיידית וניידת, תחילה לתחום ספירת הדם, כ-7.8% בחברת CDX, שהוקמה בשותפות עם בית החולים המוביל הקליבלנד קליניק, ועוסקת באבחון מוקדם של סרטן על פי בדיקת דם, וכן כ-5.7% בחברת G4P, שפיתחה אפליקציה לניהול אישי של כאב על ידי המטופל באמצעות שיטות של משחק.

מאיר אריאל, יו"ר ספקטרום קאן: " מיום הקמתה, קבוצת בזלת שמה לה למטרה להיות החברה המובילה בעולם בתחום המחקר והפיתוח המדעי של קנאביס רפואי. ספקטרום קאן, שעומדת לתת מענה מקצועי מהשורה הראשונה לתופעות ולבעיות שנגרמות עקב אוטיזם, מהווה הוכחה ניצחת לכך. ההשקעה של מרחביה בחברה מהווה הבעת אמון משמעותית ביכולותינו ובביסוסנו כחוד החנית המדעית והמקצועית של תעשיית הקנאביס הרפואי בישראל".