טל רבן עוזב את החברה המרכזית לטובת קימברלי קלארק

ימונה למנכ"ל קימברלי קלארק ישראל • רבן מסיים כהונה של שלוש וחצי שנים בתקופה מאתגרת בניהול של מחלבות טרה, ולא ימשיך לתפקיד אחר שיועד לו בחברה המרכזית

טל רבן / צילום: אביב חופי
טל רבן / צילום: אביב חופי

מנכ"ל מחלבות טרה, טל רבן, עוזב את החברה המרכזית ויעבור לשמש כמנכ"ל קימברלי קלארק ישראל. רבן מסיים כהונה של שלוש וחצי שנים בתקופה מאתגרת בניהול של מחלבות טרה, ולא ימשיך לתפקיד אחר שיועד לו בחברה המרכזית (קבוצת קוקה-קולה ישראל) - סמנכ"ל פיתוח עסקי וחדשנות.

רבן יחליף את אורי בן שי, מנכ"ל הפעילות של קימברלי קלארק בישראל, שעזב לאחרונה את הארץ לטובת תפקיד סגן נשיא ומנכ"ל קימברלי קלארק אנגליה ואירלנד. קודם לכן שמש רבן בתפקידים בכירים נוספים בקבוצה, האחרון שבהם היה מנכ"ל קוקה-קולה ישראל. בטרה רבן הוחלף על-ידי יהודה פורטה, מי ששימש כמנכ"ל יצרנית האריזות אמרז ובעבר מנכ"ל נביעות, מותג נוסף של הקבוצה.

בשנתיים האחרונות טרה סובלת מאתגרים קשים ומשחיקה מתמשכת בפעילות, שהתגברה ביתר שאת בחודשים האחרונים ובאה לידי ביטוי בירידה במכירות לשוק הקמעונאי ובנתחי השוק על רקע תחרות עזה ואתגרים רגולטוריים. כמו כן, בדומה למחלבת תנובה, טרה נדרשה להתמודד עם סירובו של שר האוצר משה כחלון לממש את המלצת ועדת המחירים ולייקר את מוצרי החלב המפוקחים, שמהווים חלק מהותי מתמהיל המכירות שלה. בחודש שעבר חתם לבסוף כחלון על צו הייקור, כך שרבן משאיר למחליפו ירושה נוחה יותר, לפחות בהיבט הזה.

אתגר נוסף עמו נדרש להתמודד היה ההחלטה של טרה על מעבר לכשרות גבוהה יותר, שטרם ממשה את הפוטנציאל שלה, אך גררה עלויות כבדות.

כך או כך, בקימברלי קלארק רבן יהיה פטור מלהתמודד עם סוגיות הרגולציה המורכבות שמאפיינות את הפעילות בטרה, ויידרש להתמקד בפעילות שהוא מנוסה בה היטב עוד מימיו בקוקה-קולה - מיקוד בצמיחה ובמכירות לצד תחרות ועליות מחיר שביצעה החברה בישראל ובעולם בשנה החולפת.

קימברלי קלארק היא ענקית מוצרי צריכה בינלאומית ונסחרת בבורסה לניירות ערך בניו יורק לפי שווי של 47 מיליארד דולר. החברה היא שחקנית בולטת בתחום מותגי הבריאות וההיגיינה, בהם חיתולים, ממחטות נייר ומגבות נייר. ב-2018 הסתכם מחזור המכירות של החברה העולמית בכ-18 מיליארד דולר.

קימברלי קלארק מחזיקה בנתח השוק הראשון או השני בגודלו ב-80 מדינות. בנוסף למותגים בינלאומיים, קיברלי קלארק ישראל מספקת מותגים מקומיים, בהם לילי, ניקול, מולט, שקמה וטיטולים. מתחילת 2019 ועד חודש מאי עמד נתח השוק של הספקית על כ-2.9% ממכירות מוצרי הצריכה בישראל, לפי נתוני סטורנקסט.