דיווחים: ברודקום במגעים לקראת רכישת חברת אבטחת הסייבר סימנטק

לפי דיווחים בבלומברג ובאתרים נוספים, השתיים עשויות להגיע להסכם תוך שבועות ספורים • לפי הפייננשל טיימס, סכום הרכישה עשוי להיות למעלה מ-15 מיליארד דולר • סימנטק היא יצרנית תוכנות הסייבר הגדולה בעולם, ומספקת מוצרים ושירותים למעל 350 אלף ארגונים ו-50 מיליון אנשים

ברודקום / צילום: רויטרס, Mike Blake
ברודקום / צילום: רויטרס, Mike Blake

ענקית השבבים ברודקום נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת חברת אבטחת הסייבר Symantec, כך לפי דיווחים בבלומברג ובאתרים נוספים, והשתיים עשויות להגיע להסכם תוך מספר שבועות. לפי הפייננשל טיימס, סכום הרכישה עשוי להיות 15 מיליארד דולר ומעלה. מניות סימנטק חוו אמש עלייה של 22% אחרי שעות המסחר בעקבות הדיווחים, אך מניית ברודקום נפלה ב-4%.

הרכישה המתוכננת היא חלק מנסיונה של ברודקום לגוון את העסק שלה מעבר לתחום השבבים. בשנה שעברה ברודקום רכשה חברת תוכנה נוספת, את CA Technologies, תמורת 19 מיליארד דולר. ברודקום ניסתה לרכוש גם את חברת השבבים קוואלקום, אך נכשלה בכך כשהעסקה נבלמה ע"י נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

אם העסקה אכן תצא לפועל, מדובר ברכישה שאפתנית מצד ברודקום , שכן סימנטק  היא יצרנית תוכנות הסייבר הגדולה בעולם, והיא מספקת מוצרים ושירותים למעל 350 אלף ארגונים ו-50 מיליון אנשים, אך מנגד, סימנטק מתמודדת עם אתגרים רבים כעת. החברה מתמודדת עם תחרות גוברת בענף, אובדן נתח שוק גם בתחומי הליבה של הפעילות שלה, ושורת בכירים שעזבה את החברה כולל המנכ"ל לשעבר גרג קלארק, וכעת היא פועלת ללא מנכ"ל.

אם הרכישה תצא לפועל כמתוכנן, ככל הנראה ברודקום תידרש לקצץ בהוצאות סימנטק, תוך שמירה על הכנסות יציבות. נכון לעכשיו, החברות לא הגיבו לדיווחים על המגעים ביניהן.

ב-2011 גם ענקית השבבים אינטל עשתה צעד דומה כאשר רכשה את חברת האבטחה McAfee תמורת 7.7 מיליארד דולר, אך ב-2016 היא מכרה את רוב מניות מקאפי לחברת ההשקעות TPG תמורת 4.2 מיליארד דולר.

לברודקום יש מרכז פיתוח בישראל בו מאות עובדים, ובשנה שעברה היא הודיעה על הקמת בניין חדש, במודל פעילות ייחודי, בתוך הפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל-אביב, שיאחד את עובדיה באירפורט סיטי, בתל-אביב, בהרצליה, ברעננה וביקום, תוך כדי שתמשיך להפעיל את המרכז שלה בנצרת, שם מועסקים כמה עשרות עובדים.

ברודקום החלה לפעול בישראל בשנת 2000, וביצעה 13 רכישות בישראל, בהן רכישת ברודלייט תמורת 195 מיליון דולר (2012) ורכישת פרוביג'נט תמורת 313 מיליון דולר (2011). גם סימנטק ביצעה ארבע רכישות בישראל, האחרונה שבהן בחודש פברואר כשרכשה את חברת לומינייט סקיוריטי ב-200 מיליון דולר.