התחליף לשדה דב: ישראייר תכפיל את טיסותיה מחיפה לאילת

המחיר הממוצע לטיסות מחיפה לאילת עומד על 360 שקל לכיוון • במטרה לחזק את הקו, ישראייר יצאה במבצע של 199 שקל לכיוון למי שמזמין מלון דרך ישראייר ו-99 שקל לכיוון במסגרת שיתוף-פעולה עם רשת פתאל למזמינים מלון דרכה

התחליף של שדה דב: ישראייר מחזקת את פעילותה מנמל התעופה בחיפה. כיום מפעילה ישראייר 8 טיסות (הלוך ושוב) מנמל התעופה בחיפה בסופי שבוע - ומספרן יוכפל.

סמנכ"ל השיווק והמכירות של ישראייר, גיל סתיו, אמר ל"גלובס" כי "בכוונתנו להכפיל את כמות הטיסות מחיפה. מרגע ששדה דב נסגר, תושבים מאזור חדרה-נתניה, שבעבר נסעו לשדה דב כדי לטוס לאילת, מחפשים אלטרנטיבה. האלטרנטיבה הטובה עבורם היא להצפין לחיפה, לחנות שם בחינם ולטוס לאילת. השדה בחיפה דומה במאפיינים שלו לשדה דב, בלי המולת נתב"ג וההתעסקות עם חניות. הליך הטרום-טיסה הוא מהיר ופשוט. גם הצרכנים מבינים את זה. נכפיל את כמות הטיסות מחיפה ובמקביל נצא עם מבצעים על מחירי הטיסה".

הטיסה בקו אילת-חיפה אורכת שעה ו-10 דקות, וכאמור בדומה לשדה דב ז"ל, הליך הטרום-טיסה הוא קצר ומהיר. למעשה, מי שמתגורר מחדרה וצפונה ומתעתד לטוס לאילת - שווה לו לשקול לטוס מחיפה על פני נתב"ג.

מנמל התעופה הקטן בחיפה פועלות גם טיסות לקפריסין וליוון בהיקף של עשרות טיסות בחודש. נזכיר כי ראשת העיר חיפה, עינת קליש-רותם, ביקשה להאריך את המסלול בנמל התעופה בעיר על-מנת להגביר את הפעילות שלו ולפתח את התיירות באזור. 

לפי סתיו, המחיר הממוצע לטיסות מחיפה לאילת עומד על 360 שקל לכיוון, אולם כדי לחזק את הקו, ישראייר יצאה במבצע של 199 שקל לכיוון למי שמזמין מלון דרך ישראייר ומחיר של 99 שקל לכיוון במסגרת שיתוף-פעולה עם רשת פתאל למזמינים מלון דרכה. בנוסף, לנוחתים בשדה התעופה רמון (גם בטיסות מנתב"ג) יוצע שאטל חינמי למלונות פתאל. המבצע הזה תקף בחודש יולי, ולפי סתיו, ככל הנראה הוא יימשך גם באוגוסט.

במקביל אומר סתיו: "אנחנו נמצאים במגעים מול בתי חולים בחיפה במטרה לצאת בשיתוף-פעולה, במסגרתו הם יקבלו מטופלים תושבי אילת. כך, עם סגירת שדה דב תושבי אילת יוכלו לקבל פתרון אלטרנטיבי לטיפולים ולטוס ישירות לחיפה".

נזכיר כי במסגרת המאבק נגד סגירת שדה דב זעק ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי, על המחיר הכבד שישלמו תושבי אילת שמקבלים טיפולים רפואיים תדירים במרכז, לאור העתקת הטיסות משדה דב לנתב"ג. במקביל נציין כי בכדי להקל על החולים, בית החולים תל-השומר מציע שאטלים מנתב"ג במסלול מקוצר עבור הנוחתים.

כאמור, מחיפה פועלות גם טיסות לקפריסין, וגם זה ערוץ שישראייר מתכוונת לפתח. בשלב זה טיסות ללרנקה ולפאפוס שפעלו משדה דב הועתקו לנתב"ג, אולם לפי סתיו, "גם זה ערוץ שאנחנו בוחנים לפתח בנמל התעופה בחיפה".

לפני סגירת שדה דב ב-1 ביולי, עוד בשלב שנעשו ניסיונות לדחות את מועד סגירת השדה התל-אביבי, ישראייר וארקיע שיווקו כרטיסי טיסה לאילת משדה דב גם למועד שאחרי 1 ביולי, כאשר לצרכנים הועמדה אלטרנטיבה לפיה הם יוכלו לקבל את כספם חזרה אם השדה ייסגר במועד - מה שאכן קרה - או להעביר את טיסתם לנתב"ג. לפי סתיו, רוב הרוכשים הסכימו להעביר את טיסתם לנתב"ג, אולם כ-15% ביקשו לקבל את כספם חזרה ולוותר על הטיסה משם.

בשלב זה כל מערך הטיסות של ישראייר לאילת וממנה (כ-30% מכלל הטיסות, את השאר מבצעת ארקיע) הועתקו לטרמינל 1 בנתב"ג. "ניסינו שלא לפגוע ולא להוריד דרמטית את הטיסות", מסביר סתיו ואומר: "עדיין מוקדם להגיד מה יהיה בעתיד, נבחן את ההיצע והביקוש בהמשך ולפיכך נקבל החלטות".

האם הורדתם מחירים לטיסות מנתב"ג?

"מלכתחילה מחירי הטיסות של ישראייר מנתב"ג היו נמוכים מאלה של שדה דב, והשארנו אותם כך. המחיר הממוצע לטיסה של ישראייר מנתב"ג היה ונשאר על פחות מ-200 שקל".