היצוא התעשייתי צנח ב-9% באפריל-מאי: ירידה חדה ביצוא התרופות

כך עולה מניתוח שעשתה המחלקה למחקר כלכלי של התאחדות התעשיינים • מדובר בירידה של 362 מיליון דולר • מנכ"ל התאחדות התעשיינים, רובי גינל: "נתונים אלה מהווים המשך לצמיחה הנמוכה במשק, לקיפאון ברמת החיים ובקצב הצמיחה של היצוא התעשייתי"

רובי גינל   / צילום: דוברות התאחדות התעשיינים
רובי גינל / צילום: דוברות התאחדות התעשיינים

היצוא התעשייתי הישראלי רשם בחודשים אפריל ומאי 2019 ירידה של 362 מיליון דולר, שהם 9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד - כך עולה מניתוח שעשתה המחלקה למחקר כלכלי של התאחדות התעשיינים.

על-פי הנתונים, הנסיגה ביצוא התעשייתי ניכרת ברוב קבוצות התעשייה: היצוא בקבוצת ענפי הטכנולוגיה העילית צנח בשיעור של 8%, בשל ירידה חדה של 42% ביצוא ענף התרופות ושל כ-12% ביצוא של ענף כלי הטיס.

ירידה של 12% חלה באותה תקופה גם ביצוא של ענפי הטכנולוגיה המעורבת, ובענף הכרייה והחציבה נרשמה ירידה של 8% ביצוא, וזאת לאחר שבתקופה המקבילה אשתקד חלה בו עליה של 25%.

לפי נתוני התעשיינים, באותה התקופה חלה עליה ריאלית ביצוא של ענפי קבוצת הטכנולוגיה המעורבת: יצוא מינרלים אל-מתכתיים עלה ב 19%, יצוא של מתכות בסיסיות עלה ב-6%, ויצוא של תזקיקי נפט עלה ב-4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מנכ"ל התאחדות התעשיינים, רובי גינל, התייחס היום (א') לנתוני היצוא של אפריל ומאי והביע דאגה. לדבריו, "נתונים אלה מהווים המשך לצמיחה הנמוכה במשק, לקיפאון ברמת החיים ובקצב הצמיחה של היצוא התעשייתי. על הממשלה הבאה לפעול לשיפור כושר התחרות של התעשייה הישראלית, וזאת תוך השקעת משאבים מתאימים להכשרת כוח-אדם רלוונטי למקצועות התעשייה, שיפור כושר התחרות של היצרנים הישראליים בעולם, עידוד השקעות חדשות במשק והפחתת עלויות ורגולציה".