ברק אחרי פרץ: אין לי בעיה לא להוביל, העיקר שיהיה גוש גדול

יו"ר העבודה הטרי על חיבור אפשרי עם אהוד ברק: "עוד לא סיכמנו על אג'נדה. הרי יש תהום שפעורה ביני לבין ברק בנושאים חברתיים וכלכליים" • בתוך כך, ציפי לבני כתבה הבוקר בטוויטר כי לא התקבלה אצלה החלטה בנוגע להמשך דרכה הפוליטית

עמיר פרץ, יו"ר מפלגת העבודה / צילום: איל יצהר
עמיר פרץ, יו"ר מפלגת העבודה / צילום: איל יצהר

ח"כ עמיר פרץ, יו"ר מפלגת העבודה הטרי, התראיין הבוקר (ב') לרדיו דרום וסיפר למראיין מנדי ריזל כי לא שוחח עם אהוד ברק יותר מ-10 שנים. "אני עשיתי מעשה עם אהוד ברק. אני הרי לא דיברתי איתו יותר מ-10 שנים, לא החלפנו מילה בינינו", אמר פרץ לריזל. 

לדבריו, "יש בינינו משבר מאוד גדול שמלווה אותנו הרבה שנים, בדרך ההתנהלות שלו כלפיי. אני, שהבאתי 19 מנדטים, לצערי הייתה לי מלחמת לבנון השנייה שנשפטה בצורה מאוד לא נכונה אז, היום שופטים אותה אחרת, והיא נחשבת למלחמה שהשיגה הישגים רבים, אבל אז היא נשפטה בצורה שלילית, והיו פריימריז, והוא ניצח ובתמורה קיבלתי פיטורים באמצעות פקס".

גם ברק התראיין היום ברדיו 90 לנחמה דואק ואטילה שלופמבי ואמר: "אין לי בעיה להיות מספר 2 של עמיר פרץ. אני פועל שיהיה גוש גדול עם מיקוד להפלת נתניהו, שמבין שזמנו עבר. אני לא עומד על זה שאני אהיה מקום ראשון. הדבר היחיד שצריך להכריע הוא מה יותר טוב למערכת".

פרץ אמור להיפגש היום עם יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, ובהמשך השבוע עם יו"ר מפלגת ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, כדי לדון באיחודים בין מפלגות השמאל-מרכז לקראת הבחירות בספטמבר. אתמול נפגש פרץ עם יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ.

פרץ נשאל בראיון האם הוא מרגיש שאהוד ברק זלזל בו, והשיב: "אולי הוא חשש, ולכן לא היה לו אומץ לעמוד מול עיני, אבל אני החלטתי שהמשקעים האלה אינם עומדים כנגד עתידה של מדינת ישראל. עשינו פגישה (לפני שפרץ הפך ליו"ר העבודה - ט"ש), ניקינו את כל המשקעים, ואמרתי לו שאפילו אינני שולל את זה שהוא יעמוד במקום הראשון בפריימריז, אבל בתנאי שהוא בא למפלגת העבודה. הוא לא רצה. עכשיו  יש לי משימה לאומית לבנות את הבית, שהוא במצב מאוד קשה. ברק החליט לבנות בית אחר, בית חדש. אנחנו שתי מפלגות. אני לא מתכוון שיהיו תנאים מוקדמים לשום משא-ומתן ושום הידברות. הכלל הוא מי מסוגל להביא יותר מנדטים". 

פרץ ציין כי בשלב הזה הוא אינו רואה לגיטימציה לברק לדרוש את המקום הראשון. "מי שיוכיח לי בסקרים שהוא מסוגל להביא 4 מנדטים מצד ימין של המפה הפוליטית, אני אשקול זאת, אבל אנחנו רחוקים מזה. עוד לא סיכמנו על אג'נדה. הרי יש תהום שפעורה ביני לבין ברק בנושאים חברתיים, בנושאים כלכליים. היו לי עימותים מספיק קשים מולו דווקא בשאלות האלה. עוד לא הגענו לשלב של לדבר על מי ראשון ומי שני. אני מגיע לפוליטיקה רק כדי לעשות סידורי עבודה? עם כל הכבוד", אמר פרץ. 

בתוך כך, חברת הכנסת לשעבר ציפי לבני כתבה הבוקר בטוויטר כי לא התקבלה אצלה החלטה בנוגע להמשך דרכה הפוליטית, וכי אין חדש בנוגע למגעים שלה עם אהוד ברק ו/או ניצן הורוביץ. 

"התעוררתי בארץ זרה באמצע הלילה מפניות בעקבות פרסום ב'הארץ' המתיימר לדעת מה אני חושבת, שוקלת או מתכוונת לעשות. אלה הגיגים של הכותב בלבד, וכך גם כל ספקולציה בכל מקום אחר העוסקת בכוונותיי. כשארצה לומר משהו, אומר בקולי. רוב תודות", כתבה לבני בטוויטר.