"טיים אאוט" משנה פוקוס: השבועון יהפוך לירחון; כוח-האדם יצומצם

המהלך הוא חלק מהעברת הפוקוס לפלטפורמות הדיגיטליות, והוא כולל השקת פלטפורמת תוכן חדשה שתשרת את כל מותגי הקבוצה, כולל "את" ו"השולחן", בהשקעה של כ-4 מיליון שקל • המו"ל יובל סיגלר: "על-מנת להישאר רלוונטיים עלינו להתאים את עצמנו למציאות ולפתח מקורות הכנסה וצמיחה חדשים ומגוונים"

יובל סיגלר, מו"ל ובעלי "טיים אאוט" / צילום: איליה מלניקוב
יובל סיגלר, מו"ל ובעלי "טיים אאוט" / צילום: איליה מלניקוב

סיגלר תקשורת מבצעת שינויים משמעותיים בעסקי הקבוצה, שבמסגרתם יהפוך השבועון "Time Out תל-אביב" לירחון. הגיליון האחרון של "Time Out" בפורמט של שבועון יצא לאור בשבוע הראשון של אוגוסט, והגיליון הראשון שלו כירחון יראה אור ב-1 בספטמבר.

המהלך הוא חלק מהעברת הפוקוס לפלטפורמות הדיגיטליות, והוא כולל השקת פלטפורמת תוכן חדשה שתשרת את כל מותגי הקבוצה (כולל "את" ו"השולחן"). היקף ההשקעה בפלטפורמה עומד על כ-4 מיליון שקל.

באימייל שכתב המו"ל והבעלים יובל סיגלר לעובדים, הוא בישר על המהלך והסביר את הרציונל מאחוריו ואת ההשפעה שעשויה להיות לו על העובדים, שכן המהלך כולל צמצום במצבת העובדים. לדברי סיגלר, המעבר מתדירות שבועית לחודשית יביא לחיסכון משמעותי בעלויות הנייר, הדפוס וההפצה, ויאפשר הקצאת יותר אנרגיה, מחשבה ומשאבים ליצירת תכנים המתאימים לפלטפורמות הדיגיטליות ולהפצתם בצורה מיטבית - כך שאפשר יהיה לשרת יותר קוראים ומשתמשים.

סיגלר הדגיש את החשיבות שבשמירה על מהדורת הדפוס שתאפשר לספק לקוראים ולמפרסמים "פתרון הוליסטי" של אינטרנט, סושיאל והפקות, באופן דומה לפורמט המוצע להם במגזינים "את" ו"השולחן".

מספר העמודים בירחון יוכפל ביחס למספר העמודים בשבועון ויעמוד על כ-130 עמודים לגיליון: "אני בטוח", כותב סיגלר, "שהצוות בראשות העורך ירון טן-ברינק יצליח לשמור על ערכי המותג וליצור מגזין חודשי מבריק ועשיר בתוכן ובמקביל גם אתר רענן, מחובר ועדכני".

"מכל עשרות הערים המרכזיות בעולם שבהן יוצאת לאור מהדורה מודפסת של 'טיים אאוט', נותרו רק שלוש ערים בפורמט שבועי: לונדון, ליסבון ותל-אביב - אפילו בניו יורק התקבלה בשנה שעברה ההחלטה להפסיק להוציא את המגזין לאור מדי שבוע, לאחר 23 שנים רצופות", מסביר סיגלר. "בעולם שנשלט על-ידי ענקים גלובליים כמו גוגל, יוטיוב, פייסבוק,אינסטגרם ואמזון - על-מנת להישאר רלוונטיים (ובחיים) אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למציאות ולפתח מקורות הכנסה וצמיחה חדשים ומגוונים".

סיגלר הבהיר כי השינוי ישפיע גם על מבנה כוח-האדם בחברה ויחייב התאמה לצרכים המעודכנים. לדבריו, בשבועות האחרונים גיבשה ההנהלה מתווה, בתיאום עם ארגון העיתונאים בהסתדרות ועם ועד העיתונאים, שמטרתו לשמור על מקסימום משרות ולצמצם למינימום האפשרי את הפגיעה במצבת העובדים.

"גם אם, כפי שמסתמן, ניאלץ בצער רב להיפרד מעובדים אחדים, הרי שנציע לחלקם אפשרות להמשיך לעבוד איתנו במשרה חלקית, או תפקידים במחלקות אחרות בחברה בהלימה לכישוריהם ובתנאי העסקה דומים. בכל מקרה, כל עובד שיפוטר בסופו של דבר יקבל את מלוא תנאי הפרישה המגיעים לו על-פי חוק ועל-פי ההסכם הקיבוצי".

בצד המסחרי מתעתדת הקבוצה דווקא לגייס עובדים לתפקידים במחלקות הדיגיטל והסחר. 

*** גילוי מלא: בעלי "טיים אאוט", יובל סיגלר, שימש בעבר כמו"ל "גלובס" במשך תקופה של כשישה חודשים.