בירור משמעתי נגד מנכ"ל החברה להגנת מצוקי הים התיכון יעקב בכר על אישור חריגות שכר

מנכ"ל החברה הממשלתית להגנת מצוקי הים התיכון, יעקב בכר: "לא ידעתי שצריך אישור של רשות החברות, שישבו בשקט ויתנו לנהל את המדינה הזו"

רשות החברות הממשלתיות פתחה בהליך בירור משמעתי נגד מנכ"ל החברה הממשלתית להגנת מצוקי הים התיכון, יעקב בכר, בחשד לאישור חריגות שכר של בכירים בחברה. לפי המידע ברשות החברות, החריגות בוצעו בהוראה ישירה של בכר ובחלק מהמקרים ללא אישור הדירקטוריון. בכר כיהן בעבר כמנכ"ל התאחדות מגדלי בקר לחלב.

ההליך המשמעתי נערך בעקבות בדיקה של רשות החברות, בניהולו של יעקב קוינט. בעקבות גילוי החריגות נערך הליך של השבת כספים מהבכירים שנהנו מהחריגות.

לבכיר בחברה שולם ללא אישור שכר בגובה 90% משכר המנכ"ל. שכרו הופחת בשיעור של 5% למשך 18 חודשים, ובכך מגולם החזר של כ-30 אלף שקל; שכרה של בעלת תפקיד בכיר בתחום תקינות ההליכים בחברה שולם לפי 80% משכר המנכ"ל, ובעקבות הבדיקה הופחת שכרה ב-10% לחמישה חודשים. בהמשך הופחת השכר באופן קבוע ב-5% והוחזר סכום של 17 אלף שקל; בכירה בתחום כוח אדם, שמונתה בהליך לא תקין לדעת רשות החברות, קיבלה שכר בגובה 80% משכר המנכ"ל, ובעקבות הבדיקה נקבע לה שכר של 14 אלף שקל, והיא תצטרך להשיב סכום של כ-44 אלף שקל והגדרת תפקידה תופחת.

מנכ"ל החברה יעקב בכר אומר ל"גלובס" בתגובה: "הלעיטו אתכם בשקרים. לא היו שום חריגות שכר. כל התקנים והשכר אושרו בדירקטוריון והכל חקוק בפרוטוקולים. השבות הכספים נגעו לתאריכים טכניים, בין האישורים בדירקטוריון לבין אישור רשות החברות. אני לא ידעתי שאחרי אישור הדירקטוריון צריך את אישור רשות החברות, ופה טעיתי. רמאים, שקרנים, ברוטלים וצדקנים, שישבו בשקט ויתנו לנהל את המדינה הזו".

רשות החברות לא הגיבה לטענותיו של בכר.