פאואל תדלק את וול סטריט: מדד S&P 500 חצה את ה-3,000 נקודות; הנפט זינק בחדות

המדדים עלו לאחר שהנגיד האמריקאי יישר קו עם השוק וסלל את הדרך להורדת ריבית ביולי • שוק האג"ח מתמחר הורדת ריבית ביולי ב-100% • הנפט זינק בחדות על רקע ירידה חדה מהצפוי במלאים בארה"ב

יו"ר הפד, ג'רום פאואל / צילום: KEVIN LAMARQUE, רויטרס
יו"ר הפד, ג'רום פאואל / צילום: KEVIN LAMARQUE, רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות לאחר עדות פאואל בסנאט, שהדגיש כי עלה חוסר הוודאות סביב התחזית הכלכלית העולמית, ובכך סלל את הדרך להורדת ריבית בהודעה הקרובה של חודש יולי.

מדד S&P 500 חצה במהלך המסחר לראשונה מעל ל-3,000 נקודות. מדד הנאסד"ק עלה ב-0.7%, והדאו ג'ונס טיפס ב-0.4%, ובכך המדדים ננעלו ברמת שיא כל הזמנים. מדד הפחד (VIX) צנח ב-7.5%.

פרוטוקול הפד שפורסם הערב חשף כי בישיבה האחרונה של חברי ועדת השוק הפתוח מחודש יוני, חברי הוועדה ערים להתרחקות האינפלציה מאמצע טווח היעד, אך היו חלוקים לגבי תוואי הריבית בהמשך השנה. בתוך כך, שוק האג"ח מתמחר הורדת ריבית הפד ביולי ב-100%. 

בתוך כך מחיר הזהב טיפס שוב לאיזור ה-1,420 דולרים לאונקייה.

מחיר הנפט זינק ביותר מ-4% לרמה של 60 דולר לחבית, וזאת על רקע פרסום דוח המלאי האמריקאי לשבוע שהסתיים ב-5 ביולי. מלאי הנפט נפל ב-9.5 מיליון חביות, יותר מפי 3 מהצפי המוקדם של הכלכלנים בשוק.

21:35

המסחר בבורסות וול סטריט מתנהל בשעה זו בעליות. דאו ג'ונס עולה ב-0.3%, S&P 500 מוסיף 0.4% ונאסד"ק מטפס ב-0.6%. 

מחיר הנפט  מזנק כעת ב-4.5%. זאת לאחר שמלאי הנפט הגולמי בארה"ב הצטמצם יותר מהצפוי. המלאי ירד ב-9.5 מיליון חביות בעוד הצפי היה לירידה של 3 מיליון חביות בלבד. 

הערב פורסם פרוטוקל הפד, לפיו חברי ועדת השוק הפתוח חצויים לגבי תוואי הריבית. עם זאת, ההתבטאות של פאואל היום לגבי הצפי להורדת ריבית היא זו שמשפיעה על העליות בשוק.  

19:35

מניית ליוויס צונחת ב-12% במסחר. זאת לאחר שהחברה דיווחה כי הצמיחה שלה צפויה להיחלש במחצית השנייה של השנה. בנוסף, ליוויס דיווחה גם על ירידה של 17% ברווח המתואם שלה ברבעון השני של השנה. מניית Helen of Troy מזנקת ב-12% במסחר בנאסד"ק. חברת המוצרים לבית דיווחה על תוצאות חזקות ועקפה את תחזיות האנליסטים. מניית WD-40 קופצת מעל ל-10% לאחר שחברת הכימיקלים עקפה את תחזיות האנליסטים.

מניית טסלה  עולה במעל ל-2%. זאת לאחר דיווח של "בלומברג" כי החברה צפויה להגדיל את ייצור הרכבים במפעל שלה בארה"ב. ואילו מניית מיילן  מאבדת כ-3.5% בעקבות דיווח "בלומרג" כי המחסור הקיים בשוק במזרק האפיפן של החברה פוגע במטופלים. 

18:40

המסחר בבורסת אירופה ננעל הערב בירידות. דאקס איבד 0.54%, קאק ירד ב-0.1% ופוטסי ננעל ללא שינוי. סטוקס 600 איבד 0.2%. 

המסחר בארה"ב מתנהל בעליות. דאו ג'ונס מוסיף 0.45%, נאסד"ק מטפס ב-0.4% ו-S&P 500 עולה ב-0.35%. 

מניית AMS  זינקה ב-5.8% ואילו מניית Micro Focus  הבריטית צנחה בכ-12% לאחר שפרסמה אזהרת הכנסות ב-2019. מניית Hays  איבדה 6% לאחר שהמתחרה PageGroup פרסמה אזהרת רווח.  

17:20

המסחר בוול סטריט מתנהל כעת בעליות. S&P 500 עולה בכ-0.6% והוא אף עלה למעל 3,000 נקודות לראשונה במהלך המסחר. כעת המדד נסחר ב-2,997 נקודות. נאסד"ק עולה בכ-0.7% ודאו ג'ונס מוסיף 0.45%. המסחר באירופה מתנהל במגמה מעורבת. 

יו"ר הפד פאואל אמר היום בפני הסנאט כי הסיכונים ההרסניים לכלכלה נותרו בעינם, לצד מלחמת הסחר שפוגעת בהשקעות והאינפלציה החלשה. פאואל אותת כי קובעי המדיניות עשויים להורות על הורדת ריבית כבר החודש, כפי ששוק ההון מתמחר.

16:40

המסחר בוול סטריט נפתח היום בעליות. דאו ג'ונס עולה ב-0.45%, S&P 500 מוסיף 0.5% ונאסד"ק מטפס ב-0.75% - נאסד"ק ו-S&P 500 אף הגיעו לשיא כעת. נגיד הבנק המרכזי האמריקאי רמז עם פתיחת עדותו בקונגרס כי הוא עשוי להוריד את הריבית בהחלטת הריבית בעוד חודש. 

המסחר באירופה מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת. דאקס מאבד 0.1%, אך פוטסי עולה ב-0.1% וקאק מוסיף 0.45%.

15:30

החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט נסחרים בירידות קלות, בעוד המשקיעים ממתינים לעדות של יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאואל, בפני הקונגרס. 

נמשכות הירידות במדדים בבורסות אירופה.

13:50

הירידות באירופה נמשכות לאחר שהאיחוד האירופי קיצץ את תחזיות הצמיחה שלו. עיניי המשקיעים ממשיכות להיות נשואות לארה"ב, לקראת עדותו של ג'רום פאואל בפני הקונגרס. 

מדד דאקס  בגרמניה מרחיב את הירידות ליום שני ברציפות בעקבות אזהרת הרווח של BASF .   

האיחוד האירופי הודיע כי העלאות נוספות במכסים מצד ארה"ב וסין עלולות לפגוע באמון הצרכנים ובשווקים הפיננסיים הגלובליים, והוריד פעם נוספת את תחזיותיו לצמיחה כלכלית ב-2020. בדוח הרבעוני של הודיעה הנציבות האירופית כי היא מצפה כעת כי התפוקה הכלכלית בגוש האירו תצמח בשנה הבאה ב-1.4%, לעומת תחזית קודמת ל-1.5%. התחזית לשנה הנוכחית נותרה על 1.2% - צניחה חדה מרמה של 1.9% ב-2018.    

11:25

באירופה נמשכות הירידות, לאחר שענקית הכימיקלים BASF  פרסמה אזהרת רווח חמורה על רקע האטה עולמית בענף הרכב.  

בורסות אסיה נסגרו בנטייה חיובית, לקראת עדות בת יומיים של יו"ר הפדרל רזרב, ג'רום פאואל, לפני הקונגרס בארה"ב. מדד ניקיי 225  בטוקיו ננעל בירידות קלות, בעוד שמדד קוספי בקוריאה ומדד הנג סנג  בהונג קונג רשמו עליות. עוד בסין, בורסות שנחאי כללי  ושנזן ננעלו בירידות. 

10:15

הבורסות באירופה נפתחו הבוקר (ד') בירידות קלות, והמשקיעים שם מחכים לדבריו של פאואל. מדד סטוקס אירופה 600  ירד ב-0.3%, בהובלת ירידות של 0.8% במגזר המזון והמשקאות.

 

07:00

המדדים בבורסות אסיה נסחרים הבוקר (ד') בדרך כלל בעליות, תוך שהמשקיעים ממתינים לדברי יו"ר הפדרל בנק בארה"ב, ג'רום פאוול, שעשויים לכלול רמזים על הצעדים הבאים של הפד בנוגע לריבית.

בסין נסחרים מדדי שנחאי כללי  ושנזן  ללא שינויים מהותיים.

עליות נרשמות במדד הנג סנג בהונג קונג, וגם במדד קוספי בקוריאה הדרומית, שם נרשם זינוק של יותר מ-4% במניות יצרנית השבבים SK Hynix.

עם זאת במדד ניקיי 225  בטוקיו נרשמות הבוקר ירידות. מדד S&P/ASX 200  באוסטרליה מציג עליות. 

מדד המחירים לצרכן בסין עלה ביוני ב-2.7%, בהתאם לציפיות בסקר של רויטרס. אסטרטגים צופים להתמתנות במדד בעתיד הקרוב.

"הלחץ על מחירי בשר החזיר יירגע במחצית השנייה השנה, בדומה למגמה במוצרי מזון אחרים", לפי אחד האסטרטגים. ירידה בהיצע בשר החזיר כתוצאה מקדחת חזירים באפריקה העלתה את מחיר המזון בסין. מחירי המזון עלו ביוני ב-8.3%, גבוה יותר מעלייה של 7.7% במאי. 

"איני סבור שמהדיניות המוניטרית תושפע מהעלייה במדד. יש לצפות להקלה מועטה נוספת", אמר האסטרטג. 

בוול סטריט נרשם אתמול יום שלישי של ירידות בדאו-ג'ונס דאו על רקע המתנה לדברי פאוול, בהובלת מניית 3M