אלכס שניידר מפתיע: "לא קיימת מחלוקת עם גיל בלוטרייך במישורים"

שניידר דוחה את דרישת שותפו לשליטה בחברת הנדל"ן לקביעת מנגנון היפרדות ביניהם • מישורים: "החברה תפרסם דיווחים נוספים בעניין המחלוקת - ככל שישנה - רק אם יתקבל מידע חדש שעשוי להשפיע עליה בצורה מהותית"

אלכס שניידר, גיל בלוטרייך / צילום: אבי מועלם, איל יצהר
אלכס שניידר, גיל בלוטרייך / צילום: אבי מועלם, איל יצהר

דרישתו של גיל בלוטרייך לפנות לבורר מוסכם שיקבע מנגנון להיפרדות בינו לבין אלכס שניידר, שותפו לשליטה בחברת הנדל"ן מישורים , נדחתה במהירות על ידי האחרון. לפי עדכון שפורסם הבוקר, שניידר טוען כי "לא קיימת מחלוקת בין הצדדים", ובהתאם, "הדרישה למינוי בורר לקביעת מנגנון היפרדות מלאה בין הצדדים נדחית".

עוד הוסיפו במישורים בנושא כי "בעלי השליטה אינם מסכימים באשר לשאלת קיומה של מחלוקת בין הצדדים", וכן כי אין ביכולתה של מישורים בשלב הנוכחי "להעריך את השפעת המחלוקת, ככל שישנה, על החברה או על השליטה בחברה".

בהתאם, במישורים החליטו כי החברה "תפרסם דיווחים נוספים בעניין זה רק אם יתקבל בידה מידע חדש שעשוי להשפיע בצורה מהותית על החברה".

בלוטרייך פנה מוקדם יותר השבוע לשניידר בדרישה "כי תיעשה פנייה משותפת לבורר מוסכם במטרה להביא לקביעת מנגנון להיפרדות מלאה בין הצדדים" - וזאת אחרי ששניידר החליט שלא לממש את האופציה שהוענקה לו לרכישת מניותיו של בלוטרייך במישורים.

האופציה שהוענקה לשניידר גובשה כחלק מפתרון הסכסוך שהתעורר בין שני השותפים לקראת סיומה של שנת 2018. אולם, כבר עם פרסום מתווה הפתרון הצפי היה כי הסיכוי ששניידר יחליט לממש את האופציה נמוך, וזאת בשל פער של כמעט פי שניים וחצי בין מחיר מימוש האופציה (11.5 שקל) לבין שווי השוק של מניית מישורים אז (קרוב לחמישה שקלים).

מחירה הנוכחי של מניית מישורים עומד על כשבעה שקלים, נמוך עדיין בכ-40% ממחיר האופציה, וזאת אחרי שהתחזקה בכ-20% מתחילת השנה ומשקפת למישורים שווי נוכחי של כ-210 מיליון שקל. המחיר שנקבע באופציה לרכישת המניות משקף השקעה של כ-130 מיליון שקל ברכישת נתח החזקותיו של בלוטרייך.

עיקר פעילותה של מישורים מתרכז בייזום ונדל"ן מניב בישראל ובארה"ב. בנוסף היא בעלת השליטה בחברת סקייליין, שעיקר פעילותה מתרכז בנדל"ן למלונאות ונדל"ן מניב בקנדה ובארה"ב, והיא נסחרת בשווי של כ-500 מיליון שקל, אחרי שמנייתה התחזקה בכ-12% מתחילת השנה.

חילוקי הדעות בין בלוטרייך לשניידר נחשפו בחודש נובמבר האחרון, וזמן קצר לאחר מכן נחשפו גם הטענות ההדדיות שהפנו אחד כלפי השני. אלה כללו מצידו של שניידר טענות כי בלוטרייך פעל בעניינים שונים הקשורים לחברה הציבורית תוך הפרת חובותיו כדירקטור וכבעל שליטה, ואילו בלוטרייך טען כי שניידר מתערב באופן פעיל ופסול בניהולן השוטף של מישורים והחברה הבת סקייליין.