חברת קנאביס נוספת מכוונת למיזוג לשלד בבורסה בתל אביב או בקנדה

החברה, פארמה סי, מפתחת סדרת מוצרים מבוססי קנאביס לשיפור פציעות ופעילות מערכת החיסון • החברה מעוניינת לפתח מוצר שישלב בין קנאביס לחומרים פעילים נוספים, ולא ישווק כתרופה • החברה גם מעניקה שירותי ניהול שרשרת הערך בתחום הקנאביס

קנאביס, חברות קנאביס, פעילות קנאביס / אילוסטרציה: Shutterstock
קנאביס, חברות קנאביס, פעילות קנאביס / אילוסטרציה: Shutterstock

חברת קנאביס נוספת נמצאת במגעים למיזוג לתוך שלד בורסאי, בתל אביב או בקנדה. מדובר בחברה בשם פארמה סי, שמעוניינת לפתח מוצרים מבודלים, המבוססים על שילוב בין קנאביס לחומרים פעילים נוספים, ונועדו לעורר את מערכת החיסון. בעבר התקשרה פארמה סי עם חברת מדיוי לשם רכישת חומר גלם ממדיוי.

המוצר הנוכחי ישווק כקנאביס רפואי משודרג או כתוסף מזון, ולא כתרופה. לכן מאמינה החברה כי תוכל להביא את המוצרים לשוק תוך כשנה וחצי עד שנתיים. בין היתר יכלול קו המוצרים תוספי תזונה לחיזוק המערכת החיסונית אצל ספורטאים. מוצר כזה אינו מאושר לשיווק בישראל ולא ליצוא מתוך ישראל, שכן אינו קנאביס רפואי, אך החברה תוכל בעיקרון לקחת את הידע שלה מהתחום למדינות אחרות, ולייצר ולשווק את מוצריה שם.

על פי הערכות החברה, יידרשו כ-2.5 מיליון דולר לפתח את המוצר המשולב.

פארמה סי קיבלה את הרישיון להשתמש בטכנולוגיה מחברה בשם אם.איי.או, אשר מפתחת את החומר הפעיל השני, לשם יצירת אפקט שפעול של המערכת החיסונית.

הפיתוח יתבצע באמצעות צוות מדענים בליוויו של ד"ר אריאל אורבך, מומחה באימונולוגיה ובעל פוסט דוקטורט בביוכימיה מהאוניברסיטה העברית, ובסיועה של פרופ' מרסל מחלוף, ראש הפקולטה לביוטכנולוגיה ומזון בטכניון, העומדת בראש הוועדה המדעית של פארמה סי.

החברה הוקמה על-ידי עורך הדין זיו אייזנר ועל-ידי רם צרפתי, מהנדס מכשור רפואי ועורך דין שהיה מעורב בשנים האחרונות בניהול הסדרי חוב בולטים במשק. צרפתי ואייזנר היו גם בעלי מניות בחברת המכשור הרפואי אינסוליין.

מנכ"לית החברה היא הדס זאבי, כלכלנית ומנהלת בתחומי המכשור הרפואי לניטור, אשר שימשה בין היתר כסמנכ"לית השיווק של שח"ל.

פארמה סי מפתחת את המוצרים שהוזכרו לעיל, וגם מעניקה שירותי ניהול שרשרת הערך בתחום הקנאביס. לחברה מספר מוצרים נוספים של "קנאביס משודרג" ובכוונתה להשקיע כעשרה מיליון דולר בשלב זה בפיתוחן של מספר סדרות של מוצרים. כמו כן לחברה יש קניין רוחני בתחום של הפקה של חומרי גלם מתוך צמח הקנאביס.

לדברי זאבי: "לפי המחקר המקדים שערכנו, אנו משוכנעים כי החיבור בין חומרי בסיס אשר יעילותם מוכחת לבין חומרים המופקים מצמח הקנאביס, שלסגולותיו הרבות אנו נחשפים יותר ויותר בשנים האחרונות, יניב מוצר בעל אפקטיביות יוצאת דופן על קהלי המטרה. הרעיון של לקיחת חומרי בסיס מוכחים ושילובם עם מרכיבים ספציפיים מצמח הקנאביס, מאפשר זמני פיתוח קצרים יותר".

מוצרים המשלבים בין קנאביס לבין רכיבים פעילים אחרים הם המילה האחרונה בשוק. לפני כמה שבועות הצגנו את חברת אנטו לאבס, אשר משלבת חומר פעיל מעולם תוספי המזון עם קנאביס כדי להגביר את השפעתו. כל עוד המוצרים הללו נמכרים כתוספי מזון, הם חוקיים בכל מקום שבו מותר הקנאביס לשיווק, וזאת למרות שלא לגמרי ברורה ההשפעה של שילוב קנאביס עם חומרים פעילים אחרים. אם החברות ישאפו לרשום את המוצרים המשולבים כתרופות, יידרש מסלול מלא של רישום תרופה.