סגירה שלילית בבורסה: טבע נחתכה ב-8.6%. לראשונה אי פעם, נייס עוקפת אותה בשווי שוק

מורגן סטנלי הוריד המלצה למניית טבע ל"תשואת חסר" וחתך את מחיר היעד למניה ל-6 דולר • אורי לוין מונה לתפקיד מנכ"ל דיסקונט • ועדת האיתור בראשות היו"ר עודד ערן צפויה להמליץ היום על שלושה מועמדים לתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים: דב קוטלר, ידין ענתבי ודורון ספיר

הבורסה בתל אביב/ צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב/ צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:20

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בטריטוריה האדומה, כאשר מדד ת"א 35 איבד 0.4%, בין היתר, על רקע נפילה במניית טבע שספגה הורדת המלצה ומחיר יעד ממורגן סטנלי. טבע  איבדה 8.6% בבורסה ובכך נפלה לשווי שוק של 32.8 מיליארד שקל - מתחת לשווי שוק של נייס  הישראלית בבורסה בתל אביב.

מניית לאומי  איבדה 1.3%, פועלים  איבדה 0.25%, מזרחי טפחות  ירדה ב-1.15%.

מנגד, דלק קידוחים  עלתה ב-4.5%, אלביט מערכות  טיפסה ב-1.4 ומניית טאואר  עלתה ב-2.2%.

מחזור המסחר הסתכם ב-937 מיליון שקל.

את יום המסחר פתחה הבוקר בבורסה לני"ע חברת באטמ של ד"ר צבי מרום. באטמ חזרה בשבוע שעבר להיסחר כמניה דואלית לאחר שנמחקה מהמסחר בתל אביב לפני ארבע שנים, והיא נסחרת בתל אביב לפי שווי של 891 מיליון שקל, יותר מכפול משוויה מאז נמחקה מהמסחר בשנת 2015, אז עמד שוויה על 385 מיליון שקל. באטמ מתמחה בטכנולוגיות תקשורת, מכשור רפואי וציוד למעבדות, והיא נסחרת במשך שנים בבורסה של לונדון. מניית החברה צפויה להצטרף בתחילת ספטמבר למדדי הבורסה ת"א-90, ת"א-125, SME-150 ות"א-טק-עילית. 

16:45

המסחר בתל אביב מתנהל בירידות של עד 0.3% במדדים המובילים, בעוד המדדים המובילים בוול סטריט עולים בעד 0.3% בפתיחה. מניית טבע  מאבדת 7% על רקע הורדת המלצה ומחיר יעד מצד מורגן סטנלי. 

מניית מזרחי טפחות  מאבדת 1%, לאומי  יורדת 0.85% ומנית בזק  מאבדת 0.4%. 

רציו יהש  עולה בכ-4%, מניית דלק קידוחים  מטפסת ב-2.8% ומניית חילן  עולה בכ-1%.

כלל ביוטכנולוגיה דיווחה כי החברה המוחזקת (4%) נאון הציגה תוצאות ניסוי מניסוי שלב Ib המראות בצורה עקבית הארכת הזמן החציוני עד התקדמות מחלת סרטן בתרופה 01NEO-PV לאחר מעקב חציוני של 12 חודשים לפחות.

מחזור המסחר מסתכם בשעה זו ב-740 מיליון שקל.

13:20

נמשכות הירידות במסחר בתל אביב, המגיעות עד ל-0.4%. מדד הנפט והגז  בולט בניגוד למגמה ועולה בכ-1%. מניית רציו  עולה בכ-5% ודלק קידוחים  ב-3.5%, כנראה על רקע דיווח כי אסדת לוויתן בדרך לישראל. טבע  יורדת ב-6%.

12:20

המסחר בבורסת ת"א מתנהל כעת בירידות. ת"א-35, ת"א-125 ות"א-90 יורדים ב-0.4%.

טבע , אנרג'יאן  וארפורט סיטי  בולטות בירידות בת"א-35. דלק קידוחים , דלק קבוצה  והראל השקעות  בולטות בעליות. 

אורי לוין מונה היום לתפקיד מנכ"ל דיסקונט  במקום המנכ"לית הפורשת לילך אשר טופילסקי. לוין מכהן בשנתיים האחרונות כמנכ"ל בנק אי.די.בי ניו יורק, מקבוצת דיסקונט.

קובי הבר הכחיש שהוא מועמד לתפקיד מנכ"ל בנק לאומי 

11:00

מגמה שלילית בת"א: ת"א-35 ות"א-125 מאבדים 0.1% ות"א-90 יורד ב-0.2%.

מורגן סטנלי הוריד המלצה לטבע  ל"תשואת חסר" וחתך את מחיר היעד למניה ל-6 דולר, לעומת מחיר קודם של 16 דולר. הסיבה המרכזית היא מה שמסתמן כלחץ גבוה מהצפוי על מחירי הגנריקה, כפי שדווחה Amneal בשבוע שעבר. זאת כתוצאה מלחצים חדשים מצד המפיצות, בהן חברת ABC, חברת McKesson וכדומה. במורגן סטנלי גם טענו כי חברות גנריקה קטנות מוכנות להתחרות בחברות הגדולות במחירים נמוכים מהצפוי, מה שהופך את הלחץ של המפיצות לאפקטיבי יותר.

10:15

המסחר בבורסת ת"א מתנהל בשעה זו בירידות. ת"א-35 ות"א-125 נסחרים ללא שינוי ות"א-90 מאבד 0.2%. ת"א-בנקים עולה ב-0.5%. 

טבע , אנרג'יאן  ולייבפרסון  בולטות בירידות בת"א-35. דלק קידוחים , בזק  ושטראוס  בולטות בעליות. גם רציו  בולטת בעליות. 

9:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר בירידות. ת"א-35 ות"א-125 יורדים ב-0.1%. ת"א-90 מאבד 0.15%. ת"א-בנקים עולה ב-0.2%.

טבע , לייבפרסון  והראל השקעות  בולטות בירידות בת"א-35. בעליות בולטות גזית גלוב , כיל  ודלק קידוחים 

אפריקה נכסים  דיווחה הבוקר חברה בת שלה חתמה על הסכם לרכישת 46.3% בפרויקט איירפורט סיטי בסרביה מחברת תדהר ב-66 מיליון אירו.  

6:45

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לנעילה החיובית אתמול, וברקע לעליות שנרשמו בסוף השבוע האחרון בוול סטריט. שם, מדד ה-S&P 500 ננעל מעבר לרמה של 3,000 נקודות. המסחר באסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת.

אתמול בבורסה המקומית המדדים ננעלו בעליות אם כי במחזור מסחר נמוך של 314 מיליון שקל בלבד. 

דירקטוריון בנק הפועלים צפוי להתכנס היום על מנת להכריע על זהותו של המנכ"ל הבא במקומו של אריק פינטו שהודיע באפריל על פרישתו, ובינתיים מתברר שהתמונה עדיין לא ברורה כשהדירקטוריון יקבל שלושה שמות להכריע מביניהם: דב קוטלר, שלדעת רבים נחשב למועמד המוביל, ולצדו עוד שניים - דורון ספיר, עד לאחרונה מנכ"ל מגדל, תפקיד אותו מילא לתקופה קצרה, ובעבר מנכ"ל כאל, וידין ענתבי, משנה למנכ"ל וראש חטיבת שווקים פיננסיים ולפני כן ראש החטיבה הפיננסית בבנק.

בין המניות שבלטו אתמול במסחר, מדיגוס  שזינקה בכ-12% על רקע הדיווח של החברה הבוקר למשקיעים על אבן דרך נוספת במסגרת ההסכם מול A.M Surgical לייצור 1,400 יחידות מכשיר ראייה משולב תמורת 650 אלף דולר. 

גם מנייתה של אפולו פאוור  זינקה בחדות לאחר שהחברה עדכנה על הקצאת מניות שהיא מתכננת לבצע לבעלת השליטה בה, חברת וסטראר החזקות.

מטיוטת התשקיף שפרסמה אתמול הבורסה לניירות ערך עולה כי המנהלים יוכלו להחזיק 7.8% ממניותיה, כי המתיחות ביחסי ההנהלה והעובדים עלתה שלב וכי הפעילות בבורסה המקומית לא מגרדת 10% מיכולות המסחר שהיא יכולה לספק.

ברנמילר  תמשיך לרכז עניין לאחר שצנחה אתמול בכ-7% על רקע הדיווח לפיו החברה החלה לגבש בתקופה האחרונה תוכנית התייעלות להקטנה משמעותית נוספת של הוצאותיה השוטפות, וזאת כחצי שנה לאחר שהציגה תוכנית התייעלות קודמת.