אנלייבקס שהתמזגה לשלד ביובלאסט בנאסד"ק נרשמת למסחר כפול בת"א

זוהי החברה השניה המודיעה בשבועות האחרונים על רישום לתל אביב במקביל לרישום לבורסה אחרת, לאחר באטם שנסחרת גם בלונדון • בעקבות ההודעה עלתה מניית אנלייבקס בקדם מסחר בנאסד"ק ב-12%

שי נוביק, יו"ר אנלייבקס. פונים לשוק האמריקאי / צילום: איל יצהר
שי נוביק, יו"ר אנלייבקס. פונים לשוק האמריקאי / צילום: איל יצהר

חברת התרופות אנלייבקס הודיעה על רישום כפול לבורסה בתל אביב, במקביל לרישום שלה בנאסד"ק. זוהי החברה השנייה המודיעה בשבועות האחרונים על רישום לתל אביב במקביל לרישום לבורסה אחרת. הראשונה הייתה באטם שנסחרת גם בלונדון. מהלכים אלה של הצטרפות לבורסה בתל אביב מגיעים לאחר גל של מחיקות חברות ביומד מן הבורסה בתל אביב אחרי רישום כפול לנאסד"ק, ואולי הם מעידים על היפוך מגמה בתחום ועל התחזקות האטרקטיביות של הבורסה המקומית בעיני החברות. יצוין כי שתי החברות נרשמות לבורסה המקומית כשמניותיהן במגמת עליה.

אנלייבקס הוקמה על בסיס טכנולוגיה שפותחה בבית החולים הדסה והיא חלק מן הפורטפוליו של חברת הדסית ביו  אחזקות הבורסאית (המחזיקה כעת 18% מהחברה הממוזגת, אם כי ישנו סכסוך על חלק מן האחזקה מול ברוך הלפרט, היו"ר לשעבר של הדסית ביו אחזקות). החברה פיתחה טיפול נגד פעילות יתר מסוכנת של מערכת החיסון, והמוצר נמצא כעת בניסויים בתחום של טיפול בספסיס - תגובה חריפה של הגוף לזיהום, אשר יכולה להיות הסיבה האמיתית למוות מזיהום.

בעקבות ההודעה עלתה מניית אנלייבקס  בקדם מסחר בנאסד"ק 12%. החברה נסחרת טרם העליות לפי שווי של 252 מיליון דולר.

היו"ר והמסלול הדומה של פרולור

מי שהוביל את המיזוג של אנלייבקס לתוך ביובלאסט כמו גם את הגיוס הפרטי שערכה החברה לפניו הוא שי נוביק, יו"ר החברה, מי שהיה נשיא חברת פרולור שנמכרה לחברת אופקו האמריקאית ב-480 מיליון דולר. פרולור עברה מסלול דומה לזה שעוברת כעת אנלייבקס - מיזוג לשלד בנאסד"ק, ואחרי כמה שנים של התבססות בנאסד"ק, רישום כפול לבורסה בתל אביב, כאשר אחרי מכירת פרולור נרשמה גם אופקו לבורסה בתל אביב, בה היא נסחרת עד היום והינה אחת המניות הגדולות בבורסה, הגדולה בסקטור הביומד הלא-גנרי.

כמו פרולור וכמו אופקו לפניה, גם אנלייבקס תיהנה מכניסה למדדים. היא צפויה להשתלב עם הרישום במדד תל אביב 125.

אנלייבקס מוזגה לביובלאסט בסוף 2018, ומאז ההודעה על המיזוג עלה מחיר המניה ב-170%.

העליות העיקריות היו בחודשיים האחרונים, לאחר דיווח של החברה על תוצאות ניסוי שהעידו על בטיחות השימוש במוצר שלה, וכן לאחר גיוס של 8.4 מיליון דולר נוספים.