מיקרוסופט / צילום: שאטרסטוק

מנכ"ל קבוצת פרטנר איציק בנבנישתי בחר במיקרוסופט

מיקרוסופט / צילום: שאטרסטוק
איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר, בחר במיקרוסופט, שהשכילה להתרענן ולהבין שכשטוב לעובדים, טוב ללקוחות וטוב לעסקים
23.07.2019 | איציק בנבנישתי

בחודש אפריל השנה פרסמה מיקרוסופט  את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2019, ושוק המניות הגיב בכך שהעניק לה לראשונה שווי שוק של יותר מטריליון דולר. ענקית הטכנולוגיה הייתה לחברה האמריקאית השלישית שהגיעה למעמד כזה, חודשים בודדים אחרי אמזון ואפל.

ההישג המדהים הופך למרשים עוד יותר כשנזכרים שרק לפני כמה שנים נראה היה שהעתיד שייך למתחרים. אף שהחברה ייצרה רווחי עתק, היא דשדשה בחדשנות, ביצעה כמה השקעות ופיתוחים כושלים, ונראתה חיוורת בהשוואה לארבע הענקיות של עולם הטכנולוגיה - אמזון, אפל, גוגל ופייסבוק.

והנה, חמש שנים לאחר מכן כבר ברור לכול שמדברים על חמישייה פותחת וכבר לא על צמרת מרובעת. מה הביא לשינוי? השקעות נכונות, רכישות, שינויים באסטרטגיה ולמידה מטעויות, אבל אין ספק שהשינוי התחיל ב"רוח".

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר / צילום: תמר מצפי, גלובס
 איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר / צילום: תמר מצפי, גלובס

שנה בדיוק לפני אבן הדרך הסימבולית של טריליון דולר, בחר מגזין "TIME" במנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, במקום הראשון בקטגוריית המנהיגים ברשימת 100 המשפיעים השנתית שלו. הנימוקים לבחירה התמקדו בשינוי שאליו הוביל נאדלה, שקיבל את מיקרוסופט בשנת 2014 במצב לא פשוט והעביר את המיקוד שלה לענן ולמובייל, לא פחד לאמץ קוד פתוח ופלטפורמות מתחרות כמו iOSואנדרואיד, והחזיר את האופטימיות של המשקיעים, את האהדה של המשתמשים ואת הגאווה של העובדים.

איך אדם אחד מצליח להחזיר את הצבע ללחיים של כמעט 135 אלף עובדים, מיליוני מנהלי השקעות ומחזיקי מניות בקרנות הפנסיה? נאדלה כינה את ה'אני מאמין' שלו בשם "Hit "Refresh. הוא הסביר את המוטו שלו כמשל ללחיצה על כפתור ה-F5 במחשב שעושה Refresh. וכמו שהמחשב משאיר מצד אחד חלק מהתכנים שהיו ומרענן מצד שני גם בתכנים חדשים, כך גם במיקרוסופט - 'לחץ רענון' כגישה לניהול חברה בתנאים שכל הזמן משתנים.

זה גם שמו של הספר שפרסם נאדלה ב-2017, ובו תיאר את המסע שלו בדרך "לגלות מחדש את נשמתה של מיקרוסופט ולדמיין עתיד טוב יותר לכולנו". נאדלה חלק עם הקוראים את החזון שלו לעתיד והסביר מדוע הוא מאמין שאנשים, ארגונים וחברות יכולים ומוכרחים "להתרענן" במסע מתמיד אחר רעיונות חדשים, רלוונטיות מתמשכת והתחדשות. נאדלה הסביר שהחליט להתמקד בשיפור התרבות הארגונית של מיקרוסופט, ובכך "להסיר מחסומים בפני חדשנות, כדי שנוכל לחזור ולעשות את מה שבשבילו הצטרפנו לחברה - לשנות את העולם".

כחלק מההחלטה להציב את שינוי התרבות הארגונית כיעד מספר אחת של החברה, במיקרוסופט מעודדים היום צמיחה וחדשנות, תעוזה וקשב לשותפים וללקוחות. אחד השינויים המהותיים בגישה של החברה בשנים האחרונות הוא הפתיחות בפני פלטפורמות אחרות. כך, מפתחת היום מיקרוסופט יותר ויותר מוצרים ואפליקציות גם עבור אייפון ואנדרואיד של המתחרות המרות אפל וגוגל, משתפת פעולה עם חברות סטארט-אפ, ופותחת את עצמה בפני קהילות המפתחים בעולם.

מיקרוסופט בעידן נאדלה שמה את האנשים במרכז. כך היא עושה עסקים, מפתחת מוצרים, מתקשרת עם הלקוחות, השותפים וקהילת המפתחים. השינוי הזה, שמתחיל ברוח של העובדים ומתרגם את עצמו מהר מאוד גם להצלחה עסקית, הוא הבסיס ליכולת של כל חברה גדולה להתקיים לאורך זמן בעידן של חדשנות גלובלית ושינויים מהירים.

המיקוד חייב להיות משולש: כשטוב לעובדים, טוב ללקוחות וטוב לעסקים - וכל צלע משפיעה על האחרת. אם לא פותחים את הארגון לחשיבה שונה ולהתאמה למציאות המשתנה - הופכים לדינוזאור. וכולנו יודעים היכן מוצאים היום דינוזאורים - במוזיאונים ובקולנוע. או בעצם בשירותי הסטרימינג וה-VOD.

כתבות נוספות:

הפרה המשוגעת

נילי צור

רמון לגוארטה מפפסיקו ודניאל בירנבאום בעת מכירת סודהסטרים / צילום: לנס הפקות

הצלחה מבעבעת

רון וקסלר