תמונות נוספות של ברק נכנס לבית של אפשטיין פורסמו בבריטניה

קשריו של אהוד ברק עם המיליארדר ג'פרי אפשטיין מתעוררים מחדש בעיתונות הבריטית • ברק: אגיש תביעה נגד הדיילי מייל

אהוד ברק / צילום: איל יצהר
אהוד ברק / צילום: איל יצהר

אתר הדיילי מייל הבריטי פרסם היום (ג') תמונות נוספות של יו"ר מפלגת ישראל דמוקרטית אהוד ברק נכנס לביתו של המיליארדר ג'פרי אפשטיין. האתר פרסם לראשונה תמונה אחת של ברק, יוצא מבית המיליארדר במנהטן בשנת 2016. בפרסום המקורי, לא הצליח העיתון לזהות את ברק, כשראשו היה עטוף בכובע גבוה והם ציינו אז שמדובר ב"אדם בלתי מזוהה".

אולם כעת, לאור מעצרו של אפשטיין לפני שבוע בארה"ב ועם חזרתו של ברק לחיים הפוליטיים בישראל, מצאו אנשי אתר הדיילי מייל, תמונות נוספות מאותו היום בניו יורק, כאשר ברק מתועד נכנס אל הבית הגדול במנהטן.

ג'פרי אפשטיין הוא איש עסקים יהודי אמריקני שנעצר לפני כשבוע בניו יורק, אחרי שחזר מנסיעה לאירופה. אפשטיין הורשע בשנת 2008 הליך של שידול של ילדה בת 14 לזנות, עבירה עליה ריצה 13 חודשים במעצר בתנאים נוחים, כחלק מעסקת טיעון. הסדר הטיעון מוסתר מן הציבור. מספר נשים שהתלוננו נגדו לא הרפו וביקורת רבה נמתחה על הסדר הטיעון המקל. התובע הכללי שהגיע להסדר הטיעון הנוח עם אפשטיין, אלכסנדר אקוסטה אולץ להתפטר מתפקידו בממשל טראמפ לפני כשבוע, בעקבות התחדשות הפרשה.

במקביל, הסיפור משליך קשות על הקמפיין של אהוד ברק, שכן לפני מספר ימים נחשף בעיתון הארץ, שאפשטיין שימש כמשקיע הון במיזם עסקי של ברק. במשך השנים האחרונות טענו עיתונאים, כגון אראל סגל ואחרים, שאפשטיין גם היה מנהל הכספים של קרן וקסנר, קרן ששילמה לאהוד ברק סכום של 2.3 מליון דולר עבור ייעוץ. ברק נשאל על מהות הייעוץ והסכום הגבוה מספר רב של פעמים אך סירב לחשוף את אופי העבודה עם אפשטיין וקרן וקסנר.

בעת שעשה ברק עסקים עם אפשטיין, הן במיזם העסקי של ברק והן במתן ייעוץ לקרן, אשר אפשטיין שימש כמנהל הכספים שלה - היה אפשטיין בגדר עבריין מין מורשע והדבר היה בגדר ידיעתו של ברק, שלא חשש להמשיך את הקשר עמו. רק לאחרונה, לאחר מעצרו המחודש של אפשטיין, הודיע ברק שיפעל לניתוק הקשר העסקי עם אפשטיין.

אתמול ברק התראיין לאתר ה"דיילי ביסט" ואמר "פגשתי אותו יותר מעשר פעמים… מעולם לא השתתפתי במסיבה עמו, ומעולם לא נפגשתי איתו בחברת נשים או בנות צעירות".

יצויין שהדיילי מייל רמז בפרסום היום שברק נצפה נכנס לבית, כאשר באותו היום נכנסו ויצאו מן הבית מספר נשים.

ברק, מצידו, מיהר היום להגיב: "יו"ר 'ישראל דמוקרטית', אהוד ברק, איננו מתכוון להמשיך לעסוק בספינים שכל תכליתם להסיח את הדעת מהתנהגות פלילית לכאורה של ראש ממשלה מכהן, שקיבל 4.2 מיליון דולר וסכומים נוספים מאיש עסקים אמריקאי, שהוא בן דודו, וכן מעבריינים מורשעים באירופה. ברק דוחה בשאט נפש את הרמזים המתועבים המופיעים בכתבה. אין לידיעות המופיעות בכתבה ולנרמז בהן שום שחר. הן מהוות שקר מוחלט. מלבד העובדה שברק מודה שבינואר בניו יורק קר מאוד", הוא כותב בתגובה, כהסבר נוסף לחבישת כיסוי צוואר גדול, שכיסה אף את פניו כפי שניתן לראות בתמונות הדיילי מייל המתעדות את כניסתו לבית.

עוד מסר ברק: "הדיילי מייל פרסם כבר בעבר מספר כתבות שקריות מסוג זה, הן לגבי ברק והן לגבי אנשים נוספים. עיתונאים אחרים, שעסקו בפרסומים אלה, לא מצאו שום ראיות לשקרים הללו. ברק יפעל מיידית באמצעות עורכי דינו כדי להגיש תביעת דיבה כנגד הדיילי מייל."