גם אריה בלדגרין מחפש את הכסף בקיר: יקים חברה לתשתיות בתחום מדעי החיים עם Tishman Speyer

קרן ההון סיכון של פרופ' בלדגרין, מייסד חברת קייט פארמה, הודיעה על הקמת מיזם משותף עם ענקית הנדל"ן טישמן ספייר, מחברות הנדל"ן המובילות בארה"ב

פרופ' אריה בלדגרין, שייסד את חברת קייט פארמה שנמכרה בעסקה יוצאת דופן לתאגיד הפארמה גיליאד סיינסז ב-12 מיליארד דולר, יחל בקרוב להשקיע בנדל"ן. קרן הון הסיכון של בלדגרין, בלקו, הודיעה על הקמת מיזם משותף עם ענקית הנדל"ן Tishman Spayer, המתמחה בהקמת בנייני משרדים בניו יורק.

החברה המשותפת תיקרא Breakthrough Properties, והיא תרכוש, תפתח ותנהל מבנים ותשתיות הקשורים לתחום מדעי החיים. החברה תפעל בשוקי הביוטק הבולטים בעולם (ולכן סביר שגם בישראל) בתחומי הביוטק לתרופות, חקלאות ותזונה.

החברה כבר הודיעה על רכישה ראשונה, בבוסטון, עיר הביוטק המובילה בעולם. מדובר בשטח של כ-23 אלף מ"ר, שישמש כמתחם משרדים ומעבדות לחברות ביוטק. הבנייה צפויה להסתיים עד 2021.

מן החברות נמסר כי תחום הנדל"ן למדעי החיים נמצא בעלייה בשנים האחרונות. סקטור מדעי החיים צומח היום בקצב הגבוה ביותר מאז שנת 2000, והתעסוקה בתחום צמחה ב-42% בשנתיים האחרונות.

טישמן ספייר, שהיא בעלת בניינים כמו מרכז רוקפלר בניו יורק, איצטדיון היאנקיז, בניין הרסט מדיה ואחרים, נכנסת בשנים האחרונות לתחומים חדשים בתוך סקטור הנדל"ן, ובשנה שעברה הודיעה על הקמת מתחמי עבודה משותפת.

הקשר בין החברות נוצר באופן משפחתי. בנו של אריה בלדגרין, דן בלדגרין, עבד במשך כמה שנים בטישמן ספייר, וכעת ינהל את המיזם המשותף. ד"ר רבקה בלדגרין, אשתו של אריה בלדגרין, מנהלת את בלקו. אריה בלדגרין עסוק בימים אלה בעיקר בחברת אלוג'ן, אשר מפתחת את הדור הבא של טיפול ה-CAR-T שפיתחה חברת קייט. כמו כן הוא משמש כיו"ר חברת יורוג'ן הישראלית, שפיתחה גרסה בשחרור מושהה לטיפול בסרטן בדרכי השתן, וכן משקיע במספר חברות ביומד נוספות.

גיוס של 105 מיליון דולר בהשתתפות הקרן של גוגל

היום הודיעה חברת Kronos Bio, אשר בלדגרין הוא היו"ר שלה וממייסדיה (דרך קרן Two River שבה הוא שותף), על גיוס של 105 מיליון דולר בסבב A. את הסבב הובילו Vida Ventues (קרן נוספת שנוסדה על-ידי בלדגרין) וכן קרן Omega Funds, יחד עם GV (קרן ההשקעות של אלפאבית, החברה האם של גוגל), Perceptive Advisors, Invus, Polaris Partners ו-Nextech.

החברה הוקמה על בסיס מחקר של פרופ' אנג'לה קולר מאוניברסיטת MIT, שפיתחה שיטה לזיהוי מהיר של מולקולות שיכולות להוות תרופות יעילות, גם למטרות בגוף שעד כה נחשבו לכאלה שקשה להשפיע עליהן עם תרופה.

החברה נמצאת היום בשלב הקליני. היא מנוהלת על-ידי ד"ר נוברט בישופברגר, סמנכ"ל המחקר והפיתוח בגיליאד, ומי שנחשב בעבר לאחד מאנשי המפתח המדעיים של החברה, אשר בחר לעזוב אותה לטובת עבודה על מיזם של בלדגרין שנמצא בשלביו הראשונים.
"אנחנו מעוניינים לאתגר את האמונה ההיסטורית שלפיה מטרות מסוימות בגוף אינן רגישות להשפעה. המטרה שלנו היא לפתח טיפולים לתחומים שבהם יש צורך רב ללא מענה", אמר בישופברגר.