לפני ההנפקה: אדם נוימן מימש מניות ווי וורק ב-700 מיליון דולר לפני ההנפקה

היקף ועיתוי המימוש נחשב יוצא דופן בהתחשב בכך שהמייסדים מחכים בדרך כלל עד לאחר ההנפקה הציבורית כדי לממש אחזקות • על פי הדיווח, נוימן כבר הקים פמילי אופיס כדי להשקיע את ההכנסות

אדם נוימן / צילום: צילום: רויטרס Eduardo Munoz ,
אדם נוימן / צילום: צילום: רויטרס Eduardo Munoz ,

לפני ההנפקה הראשונית לציבור מייסד וויוורק (We), אדם נוימן, מימש אחזקות בשווי של יותר מ-700 מיליון דולר באמצעות שילוב של מכירת מניות ואג"ח, כך דיווח אמש ה"וול סטריט ג'ורנל", שצוטט גורמים המקורבים לנושא.

נוימן, המכהן כמנכ"ל החברה, הינו בעל המניות הגדול בחברה למרות שמימש לאורך השנים חלק מהאחזקות ואף לווה כספים כנגד האחזקות. עם זאת, היקף ועיתוי המימוש, שנעשה באמצעות תמהיל של מכירת מניות והלוואות מובטחות בהון העצמי שלו בחברה, נחשב יוצא דופן בהתחשב בכך שהמייסדים מחכים בדרך כלל עד לאחר ההנפקה הציבורית כדי לממש אחזקות.

למרות המימוש כפי שדיווח לראשונה ה"וול סטריט ג'ורנל", נוימן נותר בעל המניות הגדול ביותר בחברה. על פי הדיווח, נוימן כבר הקים פמילי אופיס כדי להשקיע את ההכנסות והחל לשכור אנשי מקצוע פיננסיים כדי להפעיל אותו.

נזכיר כי במאי האחרון החברה דיווחה כי נוימן מתכנן למכור נכסים שבבעלותו ואותם הוא משכיר ל-WeWork ליחידת השקעות נדל"ן ששייכת לחברה, כצעד שנועד לסלק ניגוד עניינים אפשרי של המנכ"ל לקראת הנפקת החברה.