שת"פ והשקעה: ענקית הביטוח Anthem תטמיע את האפליקציה של אלון בלוך

שיתוף-הפעולה יספק ל-K Health של אלון בלוך גישה לנתונים של מיליוני אמריקאים, שיאפשרו לשפר את חוות-הדעת • במקביל, Anthem תשקיע בחברה עשרות מיליוני דולרים, באופן הדרגתי

בריאות דיגיטלית / צילום: Shutterstock
בריאות דיגיטלית / צילום: Shutterstock

ענקית הביטוח Anthem משתפת פעולה עם חברת K-Health שהוקמה על ידי הישראלים אלון בלוך, ישראל רוט ורן שאול, ושפיתחה אפליקציה בתחום הבריאות. האפליקציה מאפשרת למשתמשים לקבל חוות-דעת רפואית, במקום ללכת לרופא משפחה או למיון. Anthem תטמיע את האפליקציה בפעילותה, ותאפשר לאנשים לקבל חוות-דעת, וכן הוסיפה רובד נוסף של שירותים. למשל, יהיה ניתן לפנות לרופא בתשלום לאחר קבלת חוות-הדעת. K תקבל חלק מההכנסות. במקביל, Anthem תשקיע בחברה עשרות מיליוני דולרים באופן הדרגתי.

לפני ההשקעה של Anthem, גייסה החברה הישראלית 40 מיליון דולר ממשקיעים מובילים כמו קרן מנגרוב, אחת המשקיעות הראשונות בסקייפ וב-Wix; פריימירי ונצרס, קומקאסט, W14 ועוד. החברה מעסיקה 100 עובדים, מתוכם 75 בישראל, בתחום הפיתוח והמוצר. בלוך היה אחד מנכ"ל Wix בשנותיה הראשונות, לאחר מכן מנכ"ל MySupermarket ומייסד חברת Vroom האמריקאית שפיתחה אפליקציה לקנייה ומכירה של כלי רכב משומשים. כמו כן, הוא היה בעבר משקיע בקרן ההון סיכון JVP. היום הוא מנהל את החברה מניו יורק.

K הוקמה לפני שלוש שנים ופיתחה טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית על מנת ליצור חוות-דעת מדויקות ככל שניתן. החברה משתפת פעולה עם קופת חולים מכבי, שסיפקה לה גישה למאגר נתונים אנונימי נרחב של תיקים רפואיים, תוצאות מעבדה וכו', של כ-20 שנה. כעת K תקבל גישה למיליוני משתמשים נוספים שיגיעו דרך Anthem. בארה"ב, חברת הביטוח לא מספקת את השירותים הרפואיים, כמו למשל האופן שבו מכבי או כללית עובדות.

"לקחנו את המאגר של מכבי הזה ובאמצעות כלים מתמטיים יצרנו תובנה סטטיסטית. מה יש בפתק של רופא? כתוב: גבר בן 40, כאב ראש בבוקר, יש או אין חרדות, האם יש לו מיגרנות, תוצאות בדיקת דם, תרופות וכו'. יש מידע מאוד עשיר ובאמצעות ניתוח של הנתונים הללו הצלחנו לפתח אפליקציה שמנהלת עם המשתמש שיחה אינטילגנטית, כרגע בנושאים של רפואת משפחה או מקרים שמגיעים למיון בבית חולים", אומר בלוך, שמשמש כמנכ"ל החברה. הוא מציין כי האפליקציה יכולה להפחית את מחיר הרופא ב-90% כי אפשר לנהל שיחה יותר מתוחכמת ומהירה דרך הטלפון, וגם האינפורמציה מגיעה לרופא בצורה יותר מסודרת ונוח.

בלוך מציין כי החברה אמנם תקבל הכנסות מהשירותים ש-Anthem, אך המודל העסקי של החברה עדיין לא סופי. "עוד לפני כן, המטרה שלנו היא לשנות את התעשייה, שמתבססת על פרוטוקולים ישנים. אנחנו בנינו מערכת דינמית שאנחנו רוצים להצליח לייצר פרוטוקול רפואי יותר מעודכן. אנחנו בשלבים מאוד ראשוניים של להבין את הפוטנציאל העסקי, אבל אם ניתן לאנשים מידע מאוד אמין על המצב הבריאותי שלהם - יהיו הרבה הזדמנויות עסקיות".