גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"כל ההורים שחושבים שתקיפות מיניות לא קורות בכיתה החמודה של הבן שלהם, שיחשבו שוב"

בשבוע שבו מקרי אונס אלימים שביצעו בני נוער זכו לסיקור תקשורתי חסר תקדים - אבל גם צהוב ונגוע בהאשמת הקורבן - מנכ"לית "אחת מתוך אחת" יעל שרר רוצה שנזכור להפנות את הזעם ואת הדרישה לפעולה לממשלת ישראל, שמבחינתה תוכנית רצינית למיגור פגיעות מיניות היא אפשרות דמיונית לחלוטין

יעל שרר / צילום: יונתן בלום
יעל שרר / צילום: יונתן בלום

האירועים האחרונים תפסו את יעל שרר, מנכ"לית עמותת "אחת מתוך אחת", מופתעת מעט. לא כי האונס הקבוצתי בקפריסין, אונס בת ה־11 באיומי סכין על־ידי בני גילה או סם הפיצוציות ששתתה בת 13 במסיבת בר מצווה, הם מחזות שמעולם לא נתקלה בדומים להם. אבל עוצמת הסיקור התקשורתי הצליחה להפתיע גם את מי שמנהלת פלטפורמה לשיתוף והפצת עדויות של נפגעות אלימות מינית.

"אני נחשפת להמון מקרים, אבל הסיקור היה בעוצמה שלא הכרתי, ותפס אפילו אותי לא מוכנה", אומרת שרר. "לא רק בגלל הכיסוי הצהוב והחצוף של כמה מהעיתונאים. כל השיח שהתעורר בעקבותיו היה גזעני והאשים את הקורבן, שלא לדבר על השימוש שנעשה באונס ככלי לניגוח פוליטי, כפי שהיה במקרה של בת ה-7 והחשוד הפלסטיני ששוחרר. קרו פה דברים חריגים והציבור הרגיש את זה".

אולי כי המסר שמועבר לציבור בשנים האחרונות הוא שמרבית מקרי האונס נעשים בבית, על־ידי אנשים מוכרים לנפגעת, ואונס קבוצתי נפוץ יותר בסרטים מאשר במציאות.
"זה נכון שבכל אחת מהפרשיות האחרונות היה משהו שקל להגיב אליו בעוצמה. הרבה יותר קל להגיב בזעזוע למקרי אונס שנתפסים אצלנו כקיצוניים, כמו אישה אחת ו־12 גברים, או מקרי אונס שאין בהם אזורים אפורים, ואנחנו לא נדרשים להתאמץ כדי להבין מה קרה שם, כמו אונס בת 11. מקרים אחרים שהם כמובן יותר נפוצים ומערבים אדם מוכר - לפעמים אפילו בן זוג או בעל - לא מגיעים לתקשורת ולא הופכים לסנסציה".

הזעזוע כלפי מקרי הקיצון יביא לכך שייפסקו?
"לא, הזעזוע מופנה למקום הלא נכון, ולכן הוא חסר השפעה".

את מתכוונת לכך שאנחנו צריכים להתמקד בחינוך בבית ולא להאשים את כולם?
"דווקא לא. ברור שחינוך ראוי זה תמיד טוב, אבל אני מתכוונת למה שלא מדברים עליו כמעט, וזה התפקיד של המדינה. אני מבינה שזה מאוד תיאורטי ומשעמם לדבר על דוח מבקר המדינה בנוגע לטיפול המדינה באלימות מינית בקטינים, אבל כל פרשה כזו שמתפוצצת מוכיחה מחדש עד כמה הממשלה לא משקיעה מספיק או בכלל בטיפול כזה. כשכתוב בדוח שאין מספיק תקנים לחוקרי ילדים - זה לא תיאורטי.

"זה אומר שיש איפשהו ילדה שלא נחקרה והאנס שלה מסתובב חופשי. וכשאומרים שלא נאספו ראיות או עדויות כמו שצריך, אז ההשלכות הן דומות. את הזעזוע והכעס שלנו לא צריך לתרגם לפוסטים ברשתות, על איך ייתכן שהורי הנערים החשודים באונס מגינים עליהם. גם כי זה נקודתי, וגם כי טבעי שאבא ואמא יגידו שאין סיכוי שזה הילד שלהם. את הכעס צריך להפנות כלפי הממשלה".

ומה עם מעצבי דעת קהל? רוני דניאל שלא מבין מה השבר הגדול בלשכב עם 12 בחורים, אם הסכמת לשניים, ירון לונדון שחופן שד של אישה זרה במעלית ומתגאה בכך, ומעל כולם אייל גולן ויחסיו המיניים עם המעריצות.
"כל האשמת הקורבן הזו שעושים כל מיני דינוזאורים זקנים שמתפקדים כפרשנים מטעם עצמם לא מעניינת אותי. תמיד ניתן פתחון פה לאנשים כאלה, זה לא חדש, רק שהיום זה כבר לא נשאר ללא מענה. נכון ליום ראשון, הגיעו 700 תלונות לרשות השנייה על הדברים שאמר רוני דניאל. פעם לא היו כאלה תגובות. דניאל, ירון לונדון ואפילו אייל גולן - שהרחיק לכת הרבה יותר מהם - כולם שייכים לדור שמרגיש שהזמנים השתנו ובכל זאת מנסה להכשיר דברים שפעם היו מקובלים.

"לי ברור שזו שירת הברבור של העידן הזה, ייסורי גסיסה של תרבות שמתה ומנסה לאחוז בציפורניים בנרטיב שהיה נהוג פעם. הרבה יותר מטריד אותי שהמדינה לא מכניסה את זה לסדר העדיפויות שלה. מפלגות לא מכניסות את זה להסכמים הקואליציוניים. מבחינתי, התפקיד שלי הוא לוודא שזה ייכנס".

אין טיפול ואין שיקום

שרר, 36, תושבת כפר סבא, החלה את פעילותה נגד אלימות מינית בסרט הדוקומנטרי שיצרה, "כביסה מלוכלכת". הסרט מלווה את התהליך שעברה בעקבות החלטתה להגיש תביעה אזרחית תקדימית נגד אביה, שהורשע בהתעללות מינית בה ונידון לשלוש שנות מאסר. לאחרונה הוציאה ספר פרוזה ראשון, שכותרתו "עו"ד ועו"ד". "כשדיברתי על מה שאבא שלי עשה לי, אנשים אמרו לי - 'לא נכון'. הם לא היו שם, אבל בכל זאת ידעו שזה לא קרה. למה שהם יתעקשו על דבר שאין להם באמת מושג לגביו? כי אם הוא קרה, זה מערער להם את הסדר, לגלות שמשהו כזה קורה ממש לידך. לא במקום אחר, לא בעדה אחרת. לא אצל אנשים שהם לא כמונו.

"זה לא פשוט. אחד מתוך שישה ילדים בישראל עובר התעללות, לא בהכרח מינית, אני מכלילה פה גם מכות או הרעבה. זה אומר שגם בגן של הילדים שלך זה קורה. את אולי תזדעזעי כשתגלי את זה קרוב אלייך, אבל אין סיבה אמיתית שזה יפתיע אותך, זה בכל מקום. שוב, עולה השאלה מה המדינה עושה כדי לעצור את זה ולטפל כמו שצריך בקורבן".

חדר המלון באיה נאפה שנותר עם כל הראיות מוכיח שלא רק בישראל מתנהלים ברשלנות.
"להשאיר קונדומים משומשים בחדר שאירע בו אונס זו לא חקירה מצטיינת. אבל אני קצת מעורה במה שקורה במדינות אחרות, והאמיני לי, אנחנו לא במקום של להעביר ביקורת על משטרת קפריסין. בישראל מצליחים לנהל רק אחוז זעום מהתיקים - בגלל חקירות רשלניות. כדי שאנס יוכל לעבור שיקום בכלא, הוא צריך להיות כלוא לפחות שנתיים. גזר הדין של רוב עברייני המין מסתכם בפחות, כך שגם את השיקום, שיכול היה להיטיב איתם, הם לא מקבלים".

בחקירת האונס של בת ה־7 בבנימין, דיברו על רשלנות החקירה של המשטרה ביו"ש. את רואה הבדל בין מרכז לפריפריה בטיפול בנפגעות מין?
"איפה את גרה?".

בתל אביב.
"ואת בטח חושבת שאת מסודרת, כי את חיה בעיר גדולה ומתקדמת. אז מתברר שבתל אביב כמו ברוב בתי החולים בארץ, לא מספקים טיפול חירום לנפגעי עבירות מיניות. כל איסוף הראיות, התשאול, מתן התרופות שנועד למנוע ממך כניסה להיריון או הידבקות מאיידס - פשוט לא קיים. ואני מדברת כאמור על תל אביב, לא על נהריה או איזה יישוב נידח בערבה".

אז מה אנשים עושים?
"כל גוש דן והשרון נוסעים לבית החולים וולפסון בחולון. יחידת החירום שלהם שמטפלת בפגיעות מיניות נמצאת בסופי שבוע ב־400% תפוסה. אם זה קורה לך באילת, את צריכה לנסוע שלוש שעות לבית החולים סורוקה כדי לקבל טיפול".

עיתוי טוב לדבר על בת ה־13 שסוממה בשבוע שעבר בבר מצווה באזור השרון.
"הסמים האלה פוגעים בילדות בנות 12 ובנשים בנות 50־60, שמוצאות את עצמן נאנסות תחת השפעה של סמי אונס. ולא במקרה הם מוזכרים שוב ושוב עם אירועים כמו בת מצוות וחתונות. בניגוד למסיבה במועדון, שם למדנו להיזהר, אלה אירועים עם אופי משפחתי שבהם אנשים נותנים אמון ומשחררים הגנות, ומצד שני יש בהם הרבה אלכוהול ואנשים לא מוכרים שמסתובבים. אני לא מכירה באופן אישי את המקרה שהזכרת, אבל נראה לי מופרך שזה הגיע מהילדים".

למה לא? בני 12 כבר הוכיחו שהם יכולים, כשלפי החשד אנסו וצילמו את בת גילם.
"מההיכרות שלי עם הסיפורים האלה, הייתי בודקת יותר את אנשי הצוות שעובדים באירוע. אלה שאומרים לך אחר כך - 'את לא מרגישה טוב? בואי נלווה אותך לחדר אחורי שתנוחי 20 דקות, ואם זה לא יעבור עוד מעט, נתקשר לאמא שלך'. את מזועזעת? כי את לא יודעת כמה נפוצים הסמים האלה, וכמה מקרה כזה הוא רק קצה הקרחון".

השיח השתנה, המדינה לא

לדברי שרר, אחד הכשלים הנפוצים בחקירות מקרי אונס בישראל קשור להנחה שסמי אונס הם המצאה של נשים. "רק בדצמבר האחרון יצא נוהל שמנחה חדרי מיון איך לקחת דגימה נכונה מכל סיפור עם חשד כזה, ועדיין הרבה בתי חולים לא עושים את זה, כי ההנחה שהייתה נהוגה עד היום היא שנשים ממציאות סמי אונס כדי להצדיק את התנהגותן - ואם הן הפכו לחסרות הכרה, זה בגלל האלכוהול ששתו, ולא כי הוכנס לתוכו משהו", היא אומרת. "כל הכבוד לבית החולים לניאדו שעשה את הדבר הנכון והמתבקש ושלח דגימה לבדיקה, שבזכותה, הפלא ופלא, התגלה שהילדה לא חטפה התקף חרדה, אלא בלעה סמים, שבמינון הלא נכון גם יכולים להרוג".

ובחזרה להורים. אני קוראת בפייסבוק רק על ההורים שמדווחים על שיחות מכילות ורגישות עם הילדים, כשאלה מצידם לא שמעו על אירועים כאלה בכלל. מוזר, לא?
"הורים שהילד שלהם אומר 'אני לא מבין מה לא בסדר במה שסיפרת לי, עשינו את זה עם איקס כבר מלא פעמים', או 'אני בארבע קבוצות שונות של פורנו ואני בן תשע' - ויש כאלה - לא כותבים על זה בפייסבוק. בואי נתייחס למה שכותבים בפייסבוק יותר כאל ספרות ופחות כאל דיווח אמיתי. למרות שאם זה מעלה את המודעות לשיחה עם הילדים, אז יש גם לספרות הזו ערך. חשוב שזה ידובר. כל ההורים שחושבים עכשיו שהדוגמאות שנתתי לא קורות 'בכיתה החמודה של הבן שלי', שיחשבו שוב. וכל עוד אנחנו לא מתעסקים בשאלה מה זה סקס בהסכמה, אלא מבזבזים אנרגיה במאבק על אורך המכנסיים של הבנות, ומה הן מביאות על עצמן כשהן לבושות ככה, אז ככה זה גם נראה".

שרר מאמינה שהשינוי בדרך. "אם לא הייתי אופטימית, לא הייתי עובדת בעבודה הזו, אבל אני רואה את השינוי קורה. היום מסקרים אלימות מינית הרבה יותר מפעם, אין בכלל מה להשוות בין השיח שקיים עכשיו לבין מה שהיה פעם. עכשיו זה הזמן לדרוש התייחסות ממשלתית. לדרוש משרי הרווחה, הבריאות וביטחון הפנים תוכנית מסודרת ומתוקצבת לטיפול באלימות מינית, ולא רק לצטט אותם כותבים בפייסבוק כמה זה איום ונורא. אני אשמח לראות את ראש הממשלה, שהוא גם שר הבריאות, יוצא לתקשורת ומדבר על התוכנית השאפתנית של הממשלה לטיפול בנושא, כי כמה שלא יתנו לזה כסף, זה לא יהיה מיותר. בינתיים, הרשות לטיפול באלימות מינית קיימת רק בדמיון". 

עוד כתבות

הרמטכ''ל, רא''ל הרצי הלוי, בבסיס נבטים / צילום: דובר צה''ל

על רקע F-35, הרמטכ"ל מבהיר: "טילים לישראל ייענו בתגובה"

דיווחים פלסטיניים: 4 הרוגים בתקיפת צה"ל מערבית לרפיח • שר החוץ הסיני: איראן מימשה את זכויות ההגנה העצמית שלה • רב-אלוף הרצי הלוי אמר אחרי המתקפה האיראנית כי "ישראל חזקה מאוד ויודעת להתמודד לבד" • דובר צה"ל: המתקפה שהייתה בדרכה לישראל סוכלה כמעט במלואה • גלנט הנחה להיערך לפינוי האוכלוסייה מרפיח • ביידן: ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל • עדכונים שוטפים

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, שמכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כך פעלה הברית האזורית להדיפת המתקפה של איראן ברגעי האמת

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים

דורון בלשר, מנכ''ל אורמת וסרגיי נובק, מנהל מחלקת תכנון ועיצוב מבני, אורמת בשיחה עם חזי שטרנליכט / צילום: כדיה לוי

הבכירים באורמת חושפים: "בונים על יחסים דיפלומטיים עם אינדונזיה"

מנכ"ל אורמת, דורון בלשר, ומנהל תכנון והנדסת צנרת בחברה, סרגיי נובק, השתתפו בכנס "מנהיגות צעירה" של גלובס אמש ● נובק סיפר על התמיכה שקיבל כשגויס למילואים לאחר ה-7 באוקטובר, ובלשר הוסיף: "היינו צריכים להתמודד עם 10% מגויסים מהמפעל ו־25% מהנדסים מגויסים"

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מרימה ראש? מדד מרץ חם מהצפוי - קצב של 2.7%; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.6% • נתוני האינפלציה הפתיעו את התחזיות המוקדמות, שציפו לעלייה חודשית של 0.5% ועלייה שנתית של 2.6% ● מחירי הדירות ממשיכים לטפס ● מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס: "בנק ישראל ימשיך לנקוט משנה זהירות, ולכן הסיכויים להפחתת ריבית בהחלטה הקרובה נמוכים בשלב זה"

תזרים חיובי בכל מצב / צילום: יוסי כהן (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

הרכבים המשומשים עושים קאמבק ומסדרים את הדוחות של יבואניות הרכב

שנת 2023 לא הייתה קלה עבור שוק הרכב הישראלי: מכירות היבואניות צנחו בעשרות אחוזים, ועדיין הן מצליחות להציג רווחי עתק של מאות מיליוני שקלים ● מבט בדוחות היבואניות חושף את המגמות שמתדלקות תזרים חיובי בכל מצב: יציבות בשוק הליסינג, ביקוש גובר למכוניות משומשות וסטנדרט חדש בענף

את'ריום / צילום: Shutterstock

לראשונה, הונג קונג אישרה קרן סל העוקבת אחר האת'ריום

כשלושה חודשים לאחר אישור תעודות הסל על הביטקוין, הרשויות בהונג קונג הן הראשונות לאשר גם את האת'ריום ● גם בארה"ב הגישו בקשות להנפיק קרנות סל דומות, אך רק בסוף מאי תתקבל החלטה ● המטבע השני בגודלו עולה הבוקר ב-5%

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאיים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקניות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

תוכנית הכשרת הסייבר למפוני כפר עזה / צילום: CyberProof

החברה שמסייעת למפוני קיבוץ כפר עזה לעבור הסבה מקצועית לתחום הסייבר

בנק דיסקונט ועמותת אלו"ט חברו למיזם משותף בו ילדי המפונים במלונות ים המלח לקחו חלק בסדנאות ציור שבהן התבקשו לצייר בהשראת המילים "חופש" ו"תקווה" ● סטארט-אפ ההכשרות להייטק, Elevation, יאפשר למפונים לעבור הכשרות במטרה לספק להם עבודה והכנסה בתחום בניית האתרים ● ישראל מתגייסת

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

מטוס קרב F-15, ''רעם'' של חיל האוויר הישראלי שיצא למתקפה מול איראן / צילום: דובר צה''ל

"האריה האיראני שאג כמו חתול", ואלה הזדמנויות ההשקעה

ביום שאחרי המתקפה האיראנית נראה שהבורסה בתל אביב הגיבה במתינות, אבל לאן הולכים מכאן? ● מומחים מנתחים שלושה תרחישים אפשריים להמשך המערכה, איך יגיבו אליהם השווקים, ואילו נכסים יהפכו לאטרקטיביים?

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: צילום מסך מאתר אפל

הנתונים שחשפו: הניצחון של סמסונג, הנפילה של אייפון

המתחרות הסיניות נוגסות מנתח השוק של אפל, שירד השנה בכ-15% ● סמסונג, למרות ירידה קטנה, מוכרת הכי הרבה סמארטפונים בעולם ● ריאן ריית', סגן נשיא ב-IDC: "סביר להניח ששתי היצרניות יחפשו אזורים נוספים כדי להתרחב"

מתן סמיש, רשא חולי ואילון לוי בפאנל בהנחיית נבו טרבלסי, גלובס / צילום: כדיה לוי

הצרכים, האתגרים והשאיפות: שלושה מנהיגים צעירים על במה אחת

בפאנל בהשתתפות נציגי הנבחרת לשנת 2024, מתן סמיש מלאומי סיפר על מהפכת השירות של הבנק, רשא חולי מדיפלסט סיפרה על אתגרי הניהול בתעשייה, ואילון לוי, דובר במערך ההסברה עד לאחרונה, דיבר על מצבה של ישראל בעולם

מדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות / אילוסטרציה: Shutterstock

מחירי הנדל"ן בדרך לשיא חדש, ואלה הדירות והמיקומים שהרוכשים מעדיפים

הירידות נמחקו לחלוטין, ומדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות ● עיון בנתונים מוצא כי בשלושת החודשים שבין דצמבר לפברואר השנה הוביל מחוז המרכז את עליות המחירים, עם 3.6% עלייה ● הבעיה המסתורית היא ההיצע 

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה שהתמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - על מנת לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

שיגור מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

באירופה התלהבו ממערכת חץ 3, ובחברות הביטחוניות נרשמה התעניינות גוברת

ביצועי ההגנה האווירית בשבת זכו לסיקור תקשורתי באירופה, ולגלובס נודע כי בחברות הביטחוניות בישראל נרשמה התעניינות גבוהה מהרגיל בטכנולוגיות שלהן בימים האחרונים ● בגרמניה, המדינה היחידה שרכשה את חץ 3, היוו היירוטים הוכחה לכך שההשקעה הייתה נבונה. כעת עולה במדינה השאלה: "מתי כבר היא תגן עלינו?"

פרופ' רות פלאטו-שנער ואילנית אדסמן / צילום: איתמר מילרד, ניקי וסטפהל

כיצד שקל דיגיטלי יכול היה לסייע במלחמת "חרבות ברזל"

לשקל הדיגיטלי יש שלושה יתרונות אשר יכלו לבוא לידי ביטוי משמעותי במשבר הביטחוני והכלכלי הנוכחי: יעילות ביצוע תשלומים, הגשמת מדיניות ממשלתית וצמצום הסיכון של מימון טרור

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

המתכון של אלטשולר שחם חזרה לצמרת: בנקים באירופה, אנרגיה ונחושת

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

הפגנה פרו־פלסטינית בלונדון / צילום: ap, Alberto Pezzali

סקר: המלחמה בעזה שלחה יותר אירופאים להיות פרו-פלסטינים מאשר למען ישראל

סקר חדש של האוניברסיטה העברית חושף כי מחצית מהנשאלים בבריטניה, בצרפת, בגרמניה ובפולין לא שינו את עמדתם בגלל המלחמה, אבל מבין מי שכן – שיעור גדול הרבה יותר הפכו לפרו-פלסטינים ● הישראלים, מנגד, רואים רק בגרמניה "ידידה" אירופית, ברוב דחוק

העימות בין ישראל לאיראן העסיק את תעשיית הפייקים העולמית

המתיחות בין ישראל לאיראן משכה תשומת לב עולמית. אבל לא תמיד בגלל האמת ● המשרוקית של גלובס